.

.
Κάθε Δευτέρα στην Athens Voice (κλικ)

Τρίτη, 31 Μαΐου 2011

25 ΧΡΟΝΙΑ ΟΠΡΑ: ΕΝΑΣ ΓΚΕΪ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Της έχουν χαρίσει τον τίτλο της ισχυρότερης γυναίκας στον πλανήτη. Της πλουσιότερης τηλεοπτικής διασημότητας. Της πιο επιτυχημένης αφροαμερικανής στην ιστορία των ΗΠΑ. Το τηλεοπτικό της talk-show μεταδίδεται σε 140 χώρες του κόσμου και υπολογίζεται ότι συγκεντρώνει  κάθε βδομάδα πάνω από 40 εκατομμύρια τηλεθεατές. Μετά από 25 χρόνια συνεχούς παρουσίας στη μικρή οθόνη η “βασίλισσα της εξομολόγησης” είπε πριν από λίγες μέρες το τελευταίο  αντίο στο πολυπληθές τηλεοπτικό κοινό της. Και δεν παρέλειψε να αποχαιρετήσει τους ομοφυλόφιλους  θαυμαστές της.

Σύμφωνα με τους πιο έγκριτους κοινωνιολόγους,  η Όπρα Γουίνφρεϊ σφράγισε με την παρουσία της  μια νέα εποχή στα κοινωνικά ήθη της Αμερικής – και όχι μόνο. Στην εποχή της ψυχανάλυσης, η Όπρα προσάρμοσε τη φόρμα του talk-show και της τηλεοπτικής συνέντευξης στα δεδομένα της  γυναικείας ψυχοσύνθεσης όπου καμία συναισθηματική εκδήλωση ή προσωπική εξομολόγηση δεν θεωρείται “ντροπή”. Σε αντίθεση με την επιθετικότητα των αντρών συναδέλφων  της που προσπαθούν να “στριμώξουν” τους καλεσμένους τους, η Όπρα εκμαιεύει εξομολογήσεις περιβάλλοντάς τους με κατανόηση και στοργή – γεγονός που έκανε πολλούς ανταγωνιστές της να αμφισβητήσουν το δημοσιογραφικό της κύρος.

“Όλοι καλούμαστε να τιμήσουμε την αλήθεια που έχουμε μέσα μας. Όποιος δεν μπορεί να το κάνει αυτό ζει ένα μικρό θάνατο κάθε μέρα. Μόλις αποφασίσουμε να αποδεχτούμε την αλήθεια για τον εαυτό μας τίποτα πια δεν μπορεί να μας σταθεί εμπόδιο.”  Σίγουρα δεν είναι τυχαίο ότι η γυναίκα που διατύπωσε αυτό το “μανιφέστο”  συνέβαλε όσο κανείς στην ορατότητα των ομοφυλόφιλων και τρανς ατόμων στην αμερικάνικη τηλεόραση. Συνολικά η Όπρα ασχολήθηκε με γκέι και λεσβιακά θέματα σε 120 εκπομπές της. Αν και το ποσοστό είναι μικρό (ο συνολικός αριθμός των επεισοδίων που έχει γυρίσει ξεπερνάει τις 4,5  χιλιάδες!) η ίδια συνδέθηκε με μερικές από  τις πιο αξέχαστες στιγμές της πρόσφατης τηλεοπτικής ιστορίας. Ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα:


Η κωμικός Έλεν Ντετζένερες δίνει στην ‘Οπρα την πρώτη της τηλεοπτική συνέντευξη μετά την αποκάλυψη ότι είναι λεσβία.

Ο διακοσμητής και συνεργάτης της Όπρα Nate Berkus θυμάται τη μέρα που έχασε το σύντροφό του στο τσουνάμι του Ινδικού Ωκεανού. (πρέπει να το δεις)

Ο ολυμπιονίκης Γκρέγκ Λουγκάνις αποκαλύπτει ότι είναι ομοφυλόφιλος και οροθετικός.

Ένας γκέι πρόσφυγας από την Αίγυπτο περιγράφει τους ομοφοβικούς διωγμούς στη χώρα του.

Ο διαφυλικός Chaz Bono μιλάει για την απόφασή του να αλλάξει φύλο και τις σχέσεις με τη διάσημη μητέρα του - που δεν είναι άλλη από τη Cher!

Ένας ομοφυλόφιλος πρίγκιπας από την Ινδία μιλάει για τη βασιλκή οικογένεια που τον αποκλήρωσε και τις προσπάθειές  του για να γίνει περισσότερο ανεκτική η ινδική κοινωνία.

Η πρωταγωνίστρια της πολύ πετυχημένης κωμικής σειράς “Family Ties” μιλάει για την κακοποίηση που υπέστη στο γάμο της και την ευτυχία που γνώρισε με μια άλλη γυναίκα.

Ένα παντρεμένο αντρόγυνο αποκαλύπτουν ο ένας στον άλλο ότι είναι ομοφυλόφιλοι!

Ο Ρίκι Μάρτιν μιλάει για τα παιδιά του και τα χρόνια που πέρασε κλεισμένος στην “ντουλάπα”.

 

Με τη μακρόχρονη παρουσία της η Όπρα  απέδειξε ότι τα τηλεοπτικά προϊόντα που απευθύνονται στο πλατύ λαϊκό κοινό  και κυρίως στις ετεροφυλόφιλες γυναίκες  -αυτά  που αποκαλούμε υποτιμητικά “μεσημεριανάδικα”- μπορούν να ξεφύγουν από τον αστερισμό του ξεκατινιάσματος και του κιτρινισμού και να βοηθήσουν και αυτά με τον τρόπο τους την κοινωνία  να κάνει ένα μικρό  βήμα μπροστά. Η ίδια δεν προσποιήθηκε ποτέ ότι ήταν  “ειδική” στα γκέι ζητήματα. Ήξερε όμως να ακούει την αλήθεια των καλεσμένων της  χωρίς να προσπαθεί να επιβάλλει τη δική της και να τους αντιμετωπίζει χωρίς επικριτική διάθεση και χωρίς συγκατάβαση. Απέδειξε ότι ακόμα και τα τηλεοπτικά “σκουπίδια” έχουν ψυχή. Και ότι ή ίδια -σε αντίθεση με όσες προσπάθησαν να τη μιμηθούν στην ελληνική πρωϊνή και μεσημεριανή ζώνη-  διαθέτει και καρδιά και μυαλό.



Σάββατο, 28 Μαΐου 2011

30 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ: ΜΙΑ ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ


Σε λίγες μέρες κλείνουν ακριβώς 30 χρόνια από την αποφράδα 5η Ιουνίου του 1981, ημέρα που το Κέντρο Ελέγχου Λοιμώξεων των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι παρακολουθεί την πορεία της υγείας πέντε ομοφυλόφιλων ανδρών στο Λος Άντζελες που είχαν προσβληθεί από μια ατυπική μορφή πνευμονίας, καιροσκοπικό σύμπτωμα μιας άγνωστης μέχρι τότε πάθησης του ανοσοποιητικού που λίγους μήνες αργότερα ονομάστηκε “σύνδρομο επίκτητης ανοσολογικής ανεπάρκειας”. Από τότε, τριάντα εκατομμύρια άτομα σε όλο τον κόσμο έχουν προσβληθεί από τον ιό, ενώ 16 χιλιάδες οροθετικοί υπολογίζεται ότι ζουν μόνο στο Σαν Φρανσίσκο. Το γεγονός οδήγησε εκατό εθελοντές της πόλης να σχηματίσουν μια τεράστια κόκκινη κορδέλα -παγκόσμιο σύμβολο αλληλεγγύης στους φορείς του ιού- στις “Δίδυμες Κορυφές” που δεσπόζουν πάνω από το λιμάνι του Αγίου Φραγκίσκου. Η κορδέλα θα είναι ορατή από τους κατοίκους της πόλης για ένα μήνα.

red ribbon

red ribbon1


Η επιχείρηση θα κοστίσει γύρω στα έξι χιλιάδες ευρώ. Το μεγαλύτερο ποσό θα διατεθεί για την πληρωμή φύλακα τις νυχτερινές ώρες, ώστε να προστατευθεί η κορδέλα από τυχόν βανδαλισμούς. Ποσό σίγουρα μηδαμινό σε σχέση με τα εκατομμύρια που είχαν υποσχεθεί να διαθέσουν οι ισχυροί του πλανήτη για τη φροντίδα των φορέων πριν από έξι χρόνια στη Σκωτία. Μια υπόσχεση που φρόντισε να τους υπενθυμίσει μέλος της οργάνωσης Act-Up που εμφανίστηκε στο κέντρο τύπου της διάσκεψης του Ομίλου των 8 πιο ισχυρών κρατών του πλανήτη με ένα φόρεμα από ροζ παγιέτες, βεντάλια, μποά και …μπόλικη τριχοφυία.

miss promises


Η ετήσια διάσκεψη των 8 (ΗΠΑ, Ιαπωνία, Γερμανία, Γαλλία, Ην. Βασίλειο, Ιταλία, Καναδάς και Ρωσία) γίνεται αυτές τις μέρες στη Ντοβίλ της Γαλλίας που έχει μετατραπεί σε πραγματικό φρούριο καθώς έχουν επιστρατευτεί για αυτό το σκοπό 12 χιλιάδες αστυνομικοί και στρατιωτικοί ενώ η πρόσβαση στο κέντρο της πόλης επιτρέπεται μόνο σε όποιον έχει ειδική διαπίστευση. Ο γενειοφόρος νεαρός εμφανίστηκε στο κέντρο τύπου ντυμένος “Μις Υποσχέσεις” και θυμίζοντας ότι το 2005 τα μέλη του G8 δεσμεύθηκαν πως μέσα σε πέντε χρόνια θα διέθεταν τα απαραίτητα κονδύλια ώστε όλοι οι οροθετικοί του πλανήτη να είχαν πρόσβαση στην απαραίτητη φαρμακευτική αγωγή. Η προθεσμία έχει περάσει και το 70% των φορέων παγκοσμίως συνεχίζει να μην έχει πρόσβαση σε φάρμακα. Και ακόμα χειρότερα: για πρώτη φορά το ζήτημα του Aids δεν έχει περιληφθεί καν στην ατζέντα της διάσκεψης των 8 που πλέον μονοπωλείται από την παγκόσμια οικονομική κρίση…

Γεγονός που δεν μπορεί παρά να προκαλεί δυσάρεστους συνειρμούς για την περίπτωση της Ελλάδας: μια χώρα στο χείλος της χρεωκοπίας με ένα σύστημα δημόσιας υγείας στα πρόθυρα της κατάρρευσης…

Αλλά για να μην κάνουμε μόνο μαύρες σκέψεις, διαβάστε κι αυτή την ελπιδοφόρα ιστορία ενός ανθρώπου που γεννήθηκε οροθετικός πριν από τριάντα ακριβώς χρόνια και είναι σήμερα πατέρας ενός παιδιού…

[via]



Δευτέρα, 23 Μαΐου 2011

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΝΑΡΚΙΣΣΟΥ

gay narcissus3


“Στις Θεσπιές της Βοιωτίας, στους πρόποδες του Ελικώνα, ζούσε ο Νάρκισσος, ένα πανέμορφο αγόρι που ήταν όμως αδιάφορο απέναντι στον έρωτα και τους θαυμαστές του (ἐρασταί). Αν και οι περισσότεροι κάποια στιγμή σταμάτησαν να τον καταδιώκουν (ἐρῶντες), ο Αμεινίας δεν το έβαζε κάτω. Ο Νάρκισσος όχι μόνο δεν δέχτηκε τον έρωτά του, αλλά του έστειλε ένα σπαθί. Και με το σπαθί αυτό αυτοκτόνησε ο Αμεινίας μπροστά στην πόρτα του Νάρκισσου, αφού πρώτα έγινε ικέτης, ζητώντας από το θεό του Έρωτα να εκδικηθεί το θάνατό του. Όταν το αγόρι είδε για πρώτη φορά την αντανάκλασή του στο νερό μιας πηγής, θαμπώθηκε τόσο από την ίδια του την ομορφιά που έγινε ο ίδιος ο μοναδικός εραστής του εαυτού του. Συνειδητοποιώντας ότι αυτή ήταν η τιμωρία του επειδή περιφρόνησε τον έρωτα του Αμεινία, ο Νάρκισσος έβαλε κι αυτός τέρμα στη ζωή του. Από τότε οι Θεσπιείς αποφάσισαν να τιμούν τον έρωτα με λαμπρές δημόσιες γιορτές αλλά και ιδιωτικές θυσίες. Και οι ντόπιοι πιστεύουν ότι το άνθος του νάρκισσου φύτρωσε για πρώτη φορά στο σημείο που χύθηκε το αίμα του.”

Απόσπασμα από τις “Διηγήσεις” του αθηναίου μυθογράφου Κόνωνα (1ος αιώνας π.Χ.) όπως διασώζεται στη “Βιβλιοθήκη” του βυζαντινού πατριάρχη Φώτιου. Λίγα χρόνια αργότερα ο ρωμαίος ποιητής Οβίδιος θα καταγράψει τη δική του -πιο διάσημη- εκδοχή του μύθου όπου το αγόρι αρνείται και πάλι τους αντρικούς έρωτες (coetus viriles) και, καταδιωκόμενος από την κατάρα ενός από τους περιφρονημένους εραστές του, φτάνει ως τις πλαγιές του Ελικώνα. Μια περιοχή με πλούσια βλάστηση που όπως φαίνεται φιλοξενούσε πολλά νυχτερινά ειδύλλια, αφού ο Νάρκισσος ρωτάει τα δέντρα αν έχουν ξαναδεί έναν εραστή τόσο δυστυχισμένο όσο αυτός - “εσείς που υπήρξατε καταφύγιο για τόσους άντρες”. Στην εκδοχή του Οβίδιου η νύμφη Ηχώ -που η Ήρα τιμώρησε για τη φλυαρία της αναγκάζοντάς την να επαναλαμβάνει μόνο τις τελευταίες συλλαβές από τα λόγια των άλλων- αναπαράγει τα λόγια του αγοριού με τη μορφή αντίλαλου, στρέφοντας με αυτό τον τρόπο τον καταπιεσμένο ερωτικό του πόθο προς τον ίδιο του τον εαυτό.

gay narcissus1


Δύο διάσημες προσωπικότητες της ρωμαϊκής περιόδου επισκέφτηκαν την περιοχή το 2ο αιώνα μ.Χ. Ο ιστορικός Πλούταρχος πηγαίνει εκεί νιόπαντρος για να θυσιάσει με τη γυναίκα του στο ναό του έρωτα που βρίσκεται στο κέντρο των Θεσπιών και ήταν διάσημος για το άγαλμα του έρωτα που φιλοτέχνησε ο Πραξιτέλης και δώρισε στο ναό η ερωμένη του εταίρα Φρύνη. Η επίσκεψη γίνεται αφορμή για ένα διάλογο όπου η παρέα του Πλούταρχου συγκρίνει το έρωτα ανάμεσα στους συζύγους και τον έρωτα για τα αγόρια, με τον ίδιο τον Πλούταρχο να υπερασπίζεται το γάμο. Χρόνια αργότερα ο ρωμαίος αυτοκράτορας Αδριανός, μεγάλος θαυμαστής της Ελλάδας, επισκέπτεται κι αυτός τις Θεσπιές και αφιερώνει στο θεό του Έρωτα ένα οκτάστιχο στα ελληνικά :

“Εσύ τοξοβόλε, γιε της κύπριας θεάς που τριγυρνάς στον Ελικώνα στους ανθισμένους κήπους του Νάρκισσου, δείξε μου το έλεός σου. Δέξου το κεφάλι αυτής της αρκούδας που ο Αδριανός σου προσφέρει, και που τη σκότωσε ο ίδιος έφιππος στο κυνήγι. Ευλόγησέ με αγνέ Έρωτα με τη θεία χάρη της Ουράνιας Αφροδίτης.”

Είναι γνωστός ο έρωτας που έτρεφε ο αυτοκράτορας για το νεαρό έλληνα Αντίνοο και που τον οδήγησε να τον θεοποιήσει μετά θάνατον. Από το παραπάνω οκτάστιχο πολλοί μελετητές συμπεραίνουν ότι πέρα από το διάσημο ναό στο κέντρο των Θεσπιών υπήρχε κι ένα ακόμα ιερό ψηλά στον Ελικώνα. Ένα ιερό προς τιμή του “Ουράνιου Έρωτα” - πιθανότατα στο σημείο όπου φημολογείται ότι πέθανε ο Νάρκισσος.

gay narcissus2

[ Οι πληροφορίες προέρχονται από το βιβλίο του James Davidson “The Greeks and Greek Love”, εκδόσεις Weidenfeld & Nicolson, 2007. Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ, εδώ και εδώ. ]



Παρασκευή, 20 Μαΐου 2011

ΜΕΤΑ ΑΠΟ 61 ΧΡΟΝΙΑ ΣΧΕΣΗΣ, ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥΣ


Μια ιστορία αγάπης που έχει κρατήσει όσο λίγες… Το 1948 ο Ρίτσαρντ συναντάει τον Τζορτζ στη διάσημη σχολή θεάματος Julliard της Νέας Υόρκης – και τα υπόλοιπα όπως λένε “είναι ιστορία”. Συνέχεια μαζί εδώ και έξι δεκαετίες, οι δύο γλυκύτατοι συνταξιούχοι είναι σήμερα 91 και 84 ετών αντίστοιχα. Να πως περιγράφουν οι ίδιοι τη στιγμή που σημάδεψε τη ζωή τους: “Ήταν μορμόνος, ένας μορμόνος που δεν μπορούσα να βγάλω από το μυαλό μου” θυμάται ο Τζον και ένα χαμόγελο διαγράφεται στο πρόσωπό του. “Τον κοιτούσα μέσα στα μάτια. Είχε τόσο όμορφα μάτια! Του είπα “Θέλω να τραγουδήσω για σένα!” αναπολεί με τη σειρά του ο Ρίτσαρντ.

Καθηγητές τραγουδιού και οι δύο, δεν μπόρεσαν ποτέ να φανταστούν τη ζωή τους μακριά από τη Νέα Υόρκη και την πλούσια μουσική και θεατρική σκηνή της. Γι αυτό το λόγο ζητούν να παντρευτούν στην πόλη που θεωρούν σπίτι τους. “Αν μπορούσαμε να ξεκινήσουμε μια καινούρια φάση της ζωής μας ως παντρεμένο ζευγάρι, θα νιώθαμε ότι με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνεται μια ιστορία που υπήρξε εκπληκτική και για τους δυο μας. Θεωρούσαμε πάντα τον εαυτό μας ζευγάρι. Σκεφτήκαμε να παντρευτούμε στη Μασαχουσέτη ή το Κονέκτικατ [ γειτονικές πολιτείες όπου τα ομόφυλα ζευγάρια μπορούν να παντρευτούν ] αλλά υπήρξαμε πάντα νεοϋορκέζοι! Εδώ περάσαμε τα καλύτερα και τα πιο παραγωγικά χρόνια της ζωής μας. Η Νέα Υόρκη είναι τα πάντα για μας. Είμαστε νεοϋορκέζοι και μετά από 61 χρόνια μαζί θέλουμε να έχουμε το δικαίωμα να παντρευτούμε εδώ! Νομίζουμε ότι είναι καιρός…”

Το πολύ συγκινητικό βίντεο που μπορείτε να δείτε πιο κάτω είναι παραγωγή της καμπάνιας “Freedom to Marry” που έχει σκοπό να γίνει η Νέα Υόρκη φέτος η έκτη κατά σειρά πολιτεία των ΗΠΑ που θα αναγνωρίσει το γάμο ζευγαριών του ίδιου φύλου. Μια αντίστοιχη προσπάθεια πριν από δύο χρόνια έπεσε στο κενό όταν οκτώ γερουσιαστές του δημοκρατικού κόμματος που εκπροσωπούν περιφέρειες με ισχυρή παρουσία φυλετικών μειονοτήτων καταψήφισαν τη σχετική νομοθεσία μαζί με τους ρεπουμπλικάνους συναδέλφους τους….

Μετά από 61 χρόνια , ποια είναι η συμβουλή τους για να αντέξει μια σχέση στο χρόνο; “Ποτέ μην πέφτετε για ύπνο μαλωμένοι”. Απλό ακούγεται - και σίγουρα για να το λένε κάτι παραπάνω ξέρουν Γελαστούλης



Τρίτη, 17 Μαΐου 2011

ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟ PRIDE: ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΓΙΑ ΣΕΝΑ

Πολλά ακούγονται τελευταία σχετικά με τους δημοτικούς άρχοντες που πολλοί θεωρούν ότι δεν πρέπει να ”νομοθετούν” για ζητήματα όπως ο γάμος αλλά να ασχολούνται μόνο με την “καθημερινότητα” - λες και οι ομοφυλόφιλοι, διαφυλικοί και οροθετικοί πολίτες δεν βιώνουν τη δική τους, εξαιρετικά προβληματική, καθημερινότητα. Αφορμή υπήρξε η “συμβολική” στήριξη που δήλωσε ότι θα παρέχει φέτος ο δήμος Αθηναίων στο Pride. Χωρίς να διευκρινίζεται βέβαια τι ακριβώς σημαίνει “συμβολική”, αλλά με χρήση από το δήμαρχο ενοχικών εκφράσεων όπως “σκελετοί στις ντουλάπες” και αναφορών “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε” στους αγώνες των μαύρων της Αμερικής και διάφορα τέτοια όμορφα και “αντιρατσιστικά”…

Αν πάντως ο κ. Καμίνης και οι υπόλοιποι δήμαρχοι θέλουν να πάνε πιο πέρα από τις “συμβολικές” κινήσεις και να αναλάβουν ουσιαστικές πρωτοβουλίες για την καθημερινότητα των ΛΟΑΔ συμπολιτών τους, υπάρχουν πολλά που θα μπορούσαν να κάνουν. Για αρχή θα μπορούσαν να συμμετέχουν στο συνέδριο των “Ευρωπαϊκών Αυτοδιοικήσεων Εναντίον της Ομοφοβίας” (AHEAD - Against Ηomophobia, European Local Adminstration Services) που διοργανώθηκε πρόσφατα στη Βαρκελώνη με πρωτοβουλία τεσσάρων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων (Τορίνο, Κολωνία, Βουδαπέστη και Βαρκελώνη) και με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

white book homophobia


Το συνέδριο δεν περιορίστηκε σε ανώδυνο κουβεντολόι περί …“σκελετών σε ντουλάπες” αλλά προχώρησε στην έκδοση μιας “Λευκής Βίβλου” που περιλαμβάνει τις πιο πετυχημένες πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει τα τελευταία χρόνια δήμοι σε διάφορες χώρες της Ευρώπης σχετικά με την καταπολέμηση των προκαταλήψεων και τη βελτίωση της ζωής των πολιτών που ανήκουν σε σεξουαλικές μειονότητες. Παραθέτω εδώ επιγραμματικά ορισμένες από αυτές με την ελπίδα ότι κάποιοι θα αναζητήσουν το κείμενο και θα ενδιαφερθούν για τη μεταφορά της εμπειρίας άλλων πόλεων στην ελληνική πραγματικότητα…


Βαρκελώνη (Ισπανία) 5ετές πλάνο που αποτελείται από δέσμη 228 μέτρων με σκοπό τη βελτίωση των δημοτικών υπηρεσιών προς τους ΛΟΑΔ πολίτες μετά από διετή κοινωνιολογική έρευνα σχετικά με το πως βιώνουν οι ίδιοι τη ζωή τους στην πόλη και ποια είναι η στάση της κοινωνίας απέναντί τους.

Ρώμη και Τορίνο (Ιταλία)
Δημιουργία του δικτύου RE.A.DY με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα στις τοπικές αυτοδιοικήσεις για ζητήματα σχετικά με την κοινωνική ένταξη των ΛΟΑΔ ατόμων – μέχρι στιγμής συμμετέχουν 18 δήμοι και 8 περιφέρειες.

Κολωνία (Γερμανία)
Υπογραφή από το δήμο “Χάρτας της Διαφορετικότητας” και διενέργεια ετήσιου διαγωνισμού για την εταιρεία που ακολουθεί τις καλύτερες πρακτικές για την προώθηση της διαφορετικότητας στο εργατικό της δυναμικό.

Σαν Χοάν ντε Βιλατορέντο (Ισπανία)
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας (17 Μαϊου) εκδηλώσεις ενημέρωσης στα σχολεία και τις δημοτικές βιβλιοθήκες με έμφαση όχι μόνο στους μαθητές αλλά και στους γονείς τους σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.

Παρίσι (Γαλλία)
Ίδρυση ΛΟΑΔ κέντρου του δήμου σε πολυσύχναστο σημείο της γκέι γειτονιάς της πόλης με βιβλιοθήκη, ταινιοθήκη, εκθεσιακό κέντρο, ομάδα ψυχολόγων και τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης.

Λονδίνο (Αγγλία)
Στην περιοχή Tower Hamlet που διαθέτει έντονο μουσουλμανικό στοιχείο και ιστορικό ομοφοβικών επιθέσεων, δημιουργία ειδικής ομάδας επαφής για τα θύματα της ομοφοβικής αλλά και της ομόφυλης ενδοοικογενειακής βίας με σκοπό την ψυχολογική τους στήριξη αλλά και την ενθάρρυνση υποβολής καταγγελιών στις αρμόδιες αρχές. Διαφημιστική καμπάνια με αφισοκολλήσεις και σχολικά προγράμματα ευαισθητοποίησης σε συνεργασία με τις εθνικές μειονότητες.

Βερολίνο (Γερμανία) Ίδρυση γραφείου υπεύθυνου για ζητήματα ομοφοβικής βίας και τις επαφές με τη ΛΟΑΔ κοινότητα στην αστυνομία του Βερολίνου.

Βιέννη (Αυστρία) Διοργάνωση 18 σεμιναρίων μέσα στο 2010 για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό της πόλης σχετικά με τα θέματα υγείας και την αντιμετώπιση ασθενών με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό και ταυτότητα φύλου.

Ρούμπι (Ισπανία)
Διοργάνωση διαγωνισμού “Κόμικς εναντίον της Ομοφοβίας” για τους μαθητές των γυμνασίων της πόλης με χρηματικό έπαθλο

Άμστερνταμ (Ολλανδία) Διενέργεια κοινωνιολογικής έρευνας για να σκιαγραφηθεί το προφίλ των δραστών ομοφοβικών επιθέσεων με σκοπό την παρέμβαση στις αντίστοιχες κοινότητες (μαθητές λυκείων, άνεργοι, μουσουλμάνοι)

Παρίσι (Γαλλία) Διαφημιστική εκστρατεία για την πρόληψη του HIV με το πετυχημένο σλόγκαν “Paris Plaisirs, Paris Capotes” (“Παρίσι-Απόλαυση, Παρίσι-Προφύλαξη”)

Λιουμπλιάνα (Σλοβενία) Έπαρση της σημαίας του ουράνιου τόξου στο κάστρο της Λιουμπλιάνα με αφορμή το gay pride.

Βαρκελώνη (Ισπανία) Καμπάνια εμβολιασμού για τις ηπατίτιδες Α και Β

Βαντάα (Φινλανδία) Το πρόγραμμα “Τόλμησε” με σκοπό την καταπολέμηση της ομοφοβίας στα σπορ και την ενθάρρυνση των ομοφυλόφιλων αθλητών σε συνεργασία με την Αθλητική Συνομοσπονδία της Φινλανδίας.

Λυόν (Γαλλία) Δημιουργία ΛΟΑΔ αρχείου στη δημοτική βιβλιοθήκη της πόλης που περιλαμβάνει βιβλία, ταινίες, δημοσιογραφικά κείμενα και επιστημονικές δημοσιεύσεις των τελευταίων 15 χρόνων.

Μάντσεστερ (Αγγλία) Διοργάνωση της εκδήλωσης “Read Dating” στα πρότυπα του “speed dating” όπου οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να μιλήσουν με αγνώστους για το αγαπημένο τους βιβλίο ή ταινία. Σκοπός να ενθαρρυνθούν οι επαφές ανάμεσα στους γκέι διαφορετικών γενεών σε ένα περιβάλλον όπου οι πιο ηλικιωμένοι δεν “στιγματίζονται”.

Βαρκελώνη (Ισπανία)
Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης κατά της ομοφοβίας στα γηροκομεία της πόλης με σκοπό να γνωρίσουν οι ηλικιωμένοι ετεροφυλόφιλοι τις εμπειρίες ζωής των συνομήλικών τους ομοφυλόφιλων (διωγμοί από τη δικτατορία του Φράνκο, περίοδος του Aids κτλ)


Για όποια ή όποιον ενδιαφέρεται να το διαβάσει, ολόκληρο το κείμενο μπορείτε να το βρείτε εδώ. Με την ελπίδα βέβαια ότι όλα τα παραπάνω δεν θα οδηγήσουν στη δημιουργία μιας ακόμα παρασιτικής γραφειοκρατίας με σκοπό το ξεκοκάλισμα κοινοτικών προγραμμάτων όπως έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια στην Ελλάδα. Γιατί πάνω από όλα αυτό που έχει σημασία είναι να μπαίνουν μετρήσιμοι στόχοι και να υπάρχει παρακολούθηση της επίτευξής τους και -το κυριότερο- λογοδοσία των υπεύθυνων…



Παρασκευή, 13 Μαΐου 2011

ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΕΥΡΕΣΙΤΕΧΝΙΑ: ΣΥΣΚΕΥΗ ΑΥΝΑΝΙΣΜΟΥ!


gay smoking4


Ξεχάστε τις παραδοσιακές μεθόδους – όπως στη φωτογραφία πιο πάνω όπου το μοντέλο κατάφερε να συνδυάσει δύο …κακές συνήθειες σε μία πόζα! Όπως σε όλα τα πράγματα, το μέλλον μας έρχεται από την Κίνα και η επίσημη ονομασία αυτής της περίεργης εφεύρεσης είναι “συσκευή συλλογής σπέρματος”. Θα μπορούσε να το ονομάσει κανείς και “συσκευή ανδρικού αρμέγματος”. Φτιάχτηκε από μία εταιρεία του Χονγκ-Κονγκ αλλά δεν γνωρίζω σε τι χρησιμεύει ακριβώς. Ίσως απευθύνεται σε άτομα που έχουν κινητικά προβλήματα στα άνω άκρα. Ή ενδεχομένως σε όσους δεν προλαβαίνουν ούτε να αυτοεξυπηρετηθούν και εκείνη την ώρα έχουν τα χέρια τους απασχολημένα (μαγείρεμα,  επισκευές στο σπίτι, μηνύματα στο κινητό κτλ.) Ή σε όσους είναι υποχόνδριοι και σιχαίνονται να πιάσουν το φίφη τους…Επίσης δεν ξέρω πόσο ασφαλής μπορεί να είναι ούτε ποιος θα το ρίσκαρε να δοκιμάσει – πολλά έχουν ακουστεί για διάφορες οικιακές συσκευές made in China Ο Γελαστούλης κοροϊδεύει ‘Άλλη απορία: πού πηγαίνει το …προϊόν της άρμεξης; Πρέπει να θυμηθείς να βάλεις κυπελλάκι ή κινδυνεύει να πάθει βραχυκύκλωμα;

Όπως και νά χει, μπορείτε να δείτε πως δουλεύει ακριβώς στο παρακάτω βίντεο. Δυστυχώς οι λεζάντες είναι στα κινέζικα οπότε δεν ξέρουμε που να στείλουμε τις παραγγελίες…



Κυριακή, 8 Μαΐου 2011

ΓΥΜΝΟΙ ΑΝΤΡΕΣ: ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟΝ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΑΡΚΟΥΔΟ


gay bear7
gay bear2
gay bear18
gay bear9
gay bear19
gay bear10
gay bear8
gay bear16
gay bear11
gay bear1


Οι φωτογραφίες από το καινούριο διαφημιστικό του αυστραλιανού κλαμπ Trough-X.



Πέμπτη, 5 Μαΐου 2011

ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΟΥΣ: ΜΗΠΩΣ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ;

Μετά το σάλο που προκάλεσε στη Γαλλία η δήλωση της γενικής γραμματέως του υπουργείου Υγείας ότι “η ομοφυλοφιλία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για το HIV”, ξανάνοιξε και πάλι η συζήτηση σχετικά με το πόσο σκόπιμη αλλά και αποτελεσματική είναι η απαγόρευση μεταγγίσεων από ομοφυλόφιλους άντρες. Η γαλλίδα αξιωματούχος έσπευσε να δικαιολογηθεί καταφεύγοντας στις στατιστικές, σύμφωνα με τις οποίες ο κίνδυνος να μολυνθεί κάποιος από τον ιό είναι 200 φορές μεγαλύτερος στους ομοφυλόφιλους σε σχέση με τους ετεροφυλόφιλους. Όμως δύο επιδημιολόγοι του Ινστιτούτου Υγειονομικής Επαγρύπνησης της Γαλλίας διαφωνούν.

gay medical
Σε άρθρο τους που δημοσιεύτηκε τον περασμένο μήνα στην ιατρική επιθεώρηση “Αιμοβιολογία και Μετάγγιση” οι δύο επιστήμονες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο αποκλεισμός των ομοφυλόφιλων από τη δωρεά αίματος δεν είναι απλά αναποτελεσματικός αλλά μπορεί να φέρνει και το αντίθετο αποτέλεσμα. Παρατηρούν ότι -σύμφωνα πάντα με τα διαθέσιμα στοιχεία- το 50% των μολυσμένων μεταγγίσεων προέρχονται από άντρες που έχουν μολυνθεί μέσω της ομοφυλοφιλικής επαφής, παρά το γεγονός ότι θεωρητικά απαγορεύεται να δίνουν αίμα!

Σίγουρα δεν αποτελεί σύμπτωση το γεγονός ότι 50% είναι και το ποσοστό των νέων μολύνσεων που οφείλονται σε ομοφυλοφιλική επαφή στο σύνολο του πληθυσμού. Είναι προφανές ότι πολλοί άντρες δεν δηλώνουν στις αρχές της αιμοδοσίας την αλήθεια σε σχέση με τη σεξουαλικότητά τους είτε γιατί θεωρούν ότι η ερώτηση παραβιάζει την ιδιωτικότητά τους, είτε γιατί βιώνουν τον αποκλεισμό δια βίου ως διάκριση.

gay blood1

Οι δύο επιδημιολόγοι προτείνουν την άρση του αποκλεισμού δια βίου και τη θέσπιση για τους ομοφυλόφιλους των ίδιων ακριβώς κριτηρίων αιμοδοσίας που ισχύουν και για τους ετεροφυλόφιλους. Με αυτό τον τρόπο θεωρούν ότι μειώνεται η πιθανότητα οι αιμοδότες να αποκρύψουν την αλήθεια στις υπηρεσίες αιμοδοσίας και καλλιεργείται η έννοια της προσωπικής υπευθυνότητας που μπορεί να οδηγήσει σε έναν πιο αποτελεσματικό αυτο-αποκλεισμό των αντρών που ακολουθούν επικίνδυνες πρακτικές. Ήδη στην Ισπανία και την Ιταλία το μοναδικό κριτήριο τόσο για τους ομοφυλόφιλους όσο και για τους ετεροφυλόφιλους είναι να έχουν περάσει τουλάχιστον έξι ή τέσσερις μήνες αντίστοιχα από την τελευταία επαφή χωρίς προφύλαξη, εφόσον έχουν αλλάξει παρτενέρ μέσα σε αυτό το διάστημα. Αυτό ακριβώς δηλαδή που ισχύει στη Γαλλία μόνο για τους ετεροφυλόφιλους!

Στο Ηνωμένο Βασίλειο συζητείται αυτό τον καιρό η άρση της απαγόρευσης αιμοδοσίας για άντρες που είχαν την τελευταία επαφή τους με άλλον άντρα πριν από δέκα χρόνια (!) αν και οι περισσότεροι ειδικοί προτείνουν τη λύση της Σουηδίας όπου το παράθυρο αποκλεισμού των ομοφυλόφιλων από την αιμοδοσία είναι 12 μήνες. Υπολογίζεται ότι κάτι τέτοιο μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο μολυσμένης μετάγγισης από 0 ως 3,6 φορές, πράγμα που σημαίνει -στη χειρότερη των περιπτώσεων- ότι σε κάθε 670.000 δείγματα θα αντιστοιχεί ένα μολυσμένο. Ουσιαστικά όμως ένα τέτοιο μέτρο δεν αφορά παρά μόνο εκείνους τους άντρες που είχαν κάποιες περιστασιακές ομοφυλοφιλικές επαφές - όσοι είναι κατά κύριο λόγο ομοφυλόφιλοι συνεχίζουν να αποκλείονται …

[via]