.

.
Κάθε Δευτέρα στην Athens Voice (κλικ)

Τρίτη, 29 Οκτωβρίου 2013

ΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ΟΜΟΦΟΒΙΚΑ

[Αναδημοσίευση από την ιστοσελίδα της εφημερίδας Athens Voice όπου μπορείτε να διαβάσετε και τα σχετικά σχόλια]

turkey pride

 

Την ετήσια έκθεση προόδου των οκτώ χωρών που έχουν υποβάλλει υποψηφιότητα για ένταξη στην Ευρωπαϊκή Ένωση έδωσε στη δημοσιότητα αυτό τον μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διά χειρός του τσέχου επιτρόπου για θέματα διεύρυνσης Στέφαν Φούλε. Η έκθεση έχει σκοπό να ενημερώσει το ευρωκοινοβούλιο για την πρόοδο των χωρών αυτών σε σχέση με το κοινοτικό κεκτημένο σε ζητήματα όπως η δημοκρατία και η λειτουργία των θεσμών, η δικαιοσύνη, η λειτουργία της αγοράς, η καταπολέμηση της διαφθοράς, οι σχέσεις με τις γειτονικές χώρες και η προστασία των μειονοτήτων. Η φετινή έκθεση χαιρετίστηκε ιδιαίτερα, καθώς είναι η πρώτη φορά που οι συντάκτες της δίνουν τόσο μεγάλη έκταση σε θέματα διακρίσεων σε βάρος των ΛΟΑΔ ατόμων (Λεσβίες, Ομοφυλόφιλοι, Αμφιφυλόφιλοι, Διεμφυλικοί).

Από τις οκτώ υποψήφιες προς ένταξη χώρες, οι επτά βρίσκονται στα Βαλκάνια ενώ η όγδοη είναι η Ισλανδία. Σύμφωνα με την έκθεση, οι ΛΟΑΔ στις υποψήφιες βαλκανικές χώρες συνεχίζουν να υφίστανται εκτεταμένες διακρίσεις και να γίνονται στόχος απειλών και βίαιων επιθέσεων, ενώ παρατηρείται ολιγωρία εκ μέρους των κρατικών αρχών ως προς την ψήφιση και την εφαρμογή πολιτικών καταπολέμησης των διακρίσεων. Τα ευρήματα της έκθεσης αναλυτικά για κάθε χώρα:

Τουρκία
(στη φωτογραφία επάνω: στιγμιότυπο από την παρέλαση περηφάνιας των ομοφυλόφιλων το 2012 στην Κωνσταντινούπολη)

Πέρα από τα γενικότερα προβλήματα που έχουν να κάνουν με την αντιμετώπιση των εθνικών μειονοτήτων της Τουρκίας, τη θρησκευτική ελευθερία και την ελευθερία του λόγου, η έκθεση της Ε.Ε. είναι ιδιαίτερα επικριτική σχετικά με τις επιδόσεις της χώρας στα ζητήματα προστασίας των σεξουαλικών μειονοτήτων. Η έκθεση τονίζει ότι τόσο οι βίαιες επιθέσεις όσο και η υποκίνηση μίσους σε βάρος των ΛΟΑΔ έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα, καθώς η Τουρκία μόνο το περασμένο έτος μετράει δώδεκα θύματα δολοφονιών με κίνητρο την ομοφοβία ή την τρανσφοβία και πολυάριθμες καταγγελίες για βιασμούς, βασανισμούς, ενδο-οικογενειακή βία, διαδικτυακή παρενόχληση, ακόμα και απόπειρες λιντσαρίσματος. Η ολιγωρία των δικαστικών και αστυνομικών αρχών έχει σαν αποτέλεσμα οι δράστες να απολαμβάνουν ένα ιδιότυπο καθεστώς «ασυλίας» καθώς -ακόμα και τις λίγες φορές που οι υποθέσεις φτάνουν στο δικαστήριο- η «προκλητική συμπεριφορά» του θύματος και ο «πρότερος έντιμος βίος» του κατηγορούμενου χρησιμοποιούνται κατά κόρον ως ελαφρυντικά ώστε να παραμείνουν ατιμώρητοι οι δράστες.

Η Τουρκία δεν διαθέτει σώμα για την καταπολέμηση των διακρίσεων, ενώ οι βουλευτές του κυβερνώντος ισλαμικού κόμματος φρόντισαν να αφαιρεθεί οποιαδήποτε αναφορά στον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου από το σχετικό σχέδιο νόμου. Η αποκάλυψη της σεξουαλικής τους ταυτότητας είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη δουλειά τους αστυνομικοί, εκπαιδευτικοί και τραπεζικοί υπάλληλοι και να αποβληθούν από τις σχολές τους μαθητές και φοιτητές. Η ομοφυλοφιλία παραμένει λόγος απόταξης από τις ένοπλες δυνάμεις, ενώ οι γιατροί του τουρκικού στρατού συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν την ομοφυλοφιλία και τη διεμφυλικότητα ως «ασθένειες». Τέλος η έκθεση επικρίνει τις τουρκικές αρχές για τον αυθαίρετο τρόπο που εφαρμόζουν τον ποινικό κώδικα σε βάρος των τρανς ατόμων, αλλά και για τη λογοκρισία ιστοσελίδων με γκέι περιεχόμενο (πολύ πρόσφατα π.χ. τουρκικό δικαστήριο απαγόρευσε την πρόσβαση των κατοίκων της χώρας στο Grindr, δημοφιλή εφαρμογή για γκέι γνωριμίες μέσω κινητών τηλεφώνων).

Σερβία

Ήδη από το προοίμιό της, η έκθεση για τη Σερβία χαρακτηρίζει «εξαιρετικά απογοητευτική» τη ματαίωση για τρίτη συνεχόμενη χρονιά της παρέλασης περηφάνιας των ομοφυλόφιλων στο Βελιγράδι εξαιτίας του φόβου βίαιων επεισοδίων. Όπως αναφέρουν οι συντάκτες της έκθεσης η ματαίωση της παρέλασης υπήρξε μια «χαμένη ευκαιρία» για να επιδείξουν οι σερβικές αρχές τον απαραίτητο σεβασμό προς τα θεμελιώδη δικαιώματα των πολιτών τους.

Η έκθεση αναγνωρίζει την πρόοδο που έχει συντελεστεί στη Σερβία με την έγκριση ενός πενταετούς πλάνου δράσης κατά των διακρίσεων που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα ζητήματα των γυναικών , των παιδιών, των Ρομά, των ΛΟΑΔ και των ατόμων με αναπηρία. Τα προγράμματα ευαισθητοποίησης των αστυνομικών και δικαστικών λειτουργών έχουν συμβάλλει σε μια πιο αποτελεσματική αντιμετώπιση των καταγγελιών βίας και διακρίσεων σε βάρος των ΛΟΑΔ ατόμων. Παρόλα αυτά επισημαίνεται η έλλειψη πολιτικής βούλησης ως προς την αντιμετώπιση βίαιων ακροδεξιών οργανώσεων αλλά και συνδέσμων οπαδών ποδοσφαιρικών ομάδων. Οι απειλές τους σε βάρος του Pride περιλαμβάνουν τη δημοσίευση «μαύρης λίστας» με προσωπικά δεδομένα δημοσιογράφων και ακτιβιστών που στοχοποιούνται στο διαδίκτυο χωρίς οι αρχές να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα.

Αλβανία

Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει καλά λόγια για την Αλβανία καθώς το προηγούμενο έτος το υπουργείο Εργασίας ανέλαβε σχέδιο δράσης για την καταπολέμηση των διακρίσεων σε βάρος των ΛΟΑΔ ατόμων, ενώ και ο ποινικός κώδικας τροποποιήθηκε και πλέον προβλέπει αυξημένες ποινές για τους δράστες εγκλημάτων μίσους σε βάρος ομοφυλόφιλων και τρανς ατόμων. Η έκθεση κάνει ιδιαίτερη μνεία στις συναντήσεις που πραγματοποίησαν εκπρόσωποι ΛΟΑΔ οργανώσεων τόσο με τον προηγούμενο πρωθυπουργό Σαλί Μπερίσα όσο και με τον νυν πρωθυπουργό Έντι Ράμα. Προφανώς οι ιθύνοντες της αλβανικής πολιτικής ζωής έχουν αντιληφθεί πως -όταν υστερείς σε τόσα άλλα πεδία- δεν βλάπτει να επιδεικνύεις αυξημένη ευαισθησία στα ζητήματα των ομοφυλόφιλων πολιτών. Κάτι που μάλλον έχουν αργήσει να καταλάβουν οι έλληνες συνάδελφοί τους...

πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας

Η έκθεση επικρίνει την πΓΔΜ καθώς η νομοθεσία της εναντίον των διακρίσεων δεν περιλαμβάνει τον σεξουαλικό προσανατολισμό - γεγονός που παραβιάζει το κοινοτικό κεκτημένο. Επικρίνει επίσης τις αρχές της χώρας καθώς δεν έχουν διερευνήσει επαρκώς τις βίαιες επιθέσεις που σημειώθηκαν σε βάρος γραφείων ΛΟΑΔ οργάνωσης στο κέντρο των Σκοπίων. Τέλος προσάπτει στα μέσα ενημέρωσης της χώρας -πολλά από τα οποία βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο- ότι συνεχίζουν να διακινούν εχθρικά στερεότυπα σε βάρος των ομοφυλόφιλων και ζητάει από τους υπεύθυνους να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή στην τήρηση της δεοντολογίας και την καταπολέμηση της μισαλλοδοξίας και της άγνοιας.

Μαυροβούνιο

H έκθεση χαιρετίζει ως θετική την ανάληψη ενός πενταετούς σχέδιο δράσης για τη βελτίωση της ζωής των ΛΟΑΔ πολιτών από την κυβέρνηση του Μαυροβουνίου. Κρίνεται επίσης θετικό ότι οι αρχές προχώρησαν σε 35 συλλήψεις ατόμων που προσπάθησαν να βιαιοπραγήσουν σε βάρος διαδηλωτών κατά τη διάρκεια παρέλασης περηφάνιας που διοργανώθηκε στο παραλιακό θέρετρο Μπούντβα τον περασμένο Ιούλιο. Έκτοτε όμως τα περιστατικά βίας και υποκίνησης μίσους σε βάρος των ομοφυλόφιλων αλλά και οι διακρίσεις σε βάρος ακτιβιστών έχουν ενταθεί χωρίς οι αρχές να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα. Σαν αποτέλεσμα, στις περισσότερες περιπτώσεις τα θύματα δεν τολμούν καν να υποβάλλουν καταγγελία. Η έκθεση δημοσιεύτηκε λίγες μέρες πριν τα πρόσφατα βίαια επεισόδια που σημάδεψαν την πρώτη γκέι παρέλαση στην πρωτεύουσα της χώρας....

Βοσνία-Ερζεγοβίνη

Η κατάργηση των διακρίσεων σε βάρος των ομοφυλόφιλων στην αιμοδοσία αλλά και ο διορισμός αστυνομικών επιφορτισμένων να διερευνούν καταγγελίες των ΛΟΑΔ πολιτών γα διακρίσεις και βία σε βάρος τους στην περιοχή του Σαράγεβο είναι από τα ελάχιστα θετικά σημεία που περιλαμβάνει η έκθεση για τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Η νομοθεσία κατά των διακρίσεων υφίσταται αλλά δεν εφαρμόζεται και οι ακτιβιστές δέχονται απειλές και παρενοχλήσεις. Το ομοσπονδιακό κοινοβούλιο της χώρας απέρριψε πρόσφατα πρόταση νόμου που προέβλεπε βαρύτερες ποινές για τους δράστες εγκλημάτων μίσους, ενώ οι δημόσιες εκδηλώσεις εχθρότητας σε βάρος των γκέι αποτελούν σύνηθες φαινόμενο.

Κοσσυφοπέδιο

«Μεγάλες προκλήσεις» συνεχίζει να αντιμετωπίζει η ΛΟΑΔ κοινότητα στο Κοσσυφοπέδιο καθώς βρίσκεται αντιμέτωπη με διακρίσεις, απειλές και βίαιες επιθέσεις. Η έκθεση επισημαίνει ότι πρόσφατα αναγνωρίστηκε από τις αρχές ως πολιτικό κόμμα μια παραθρησκευτική οργάνωση που διασπείρει το μίσος σε βάρος των ομοφυλόφιλων τόσο στα συμβατικά ΜΜΕ όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ολόκληρο το κείμενο των εκθέσεων εδώ


.


Δευτέρα, 21 Οκτωβρίου 2013

HIP-HOP ΚΑΙ ΟΜΟΦΟΒΙΑ

[Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο της εφημερίδας Athens Voice όπου μπορείτε να διαβάσετε και τα σχετικά σχόλια.]

eminem

 

Πριν λίγες μέρες έκλεισε αισίως τα 41. Υπήρξε ο εμπορικότερος καλλιτέχνης της προηγούμενης δεκαετίας έχοντας πουλήσει πάνω από 200 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον πλανήτη. Και επιστρέφει στη δισκογραφία για πρώτη φορά μετά από τρία χρόνια με ένα άλμπουμ που έχει για τίτλο το πραγματικό του όνομα (Marshall Mathers no.2) Το πρώτο δείγμα της καινούριας του δουλειάς –ένα κομμάτι έξι λεπτών με τίτλο "Rap God" που κυκλοφόρησε στο ίντερνετ πριν λίγες μέρες– μπορεί να χαιρετίστηκε από τους θαυμαστές του, οι στίχοι του όμως αφήνουν πικρή γεύση και ξεσηκώνουν αντιδράσεις για το βίαια ομοφοβικό τους περιεχόμενο.

Βεβαίως δεν είναι η πρώτη φορά που ο Eminem προκαλεί παρόμοιες αντιδράσεις. Στο παρελθόν έχει δεχτεί αντίστοιχες επικρίσεις για στίχους του όπως «τα λόγια μου είναι σαν ακονισμένο μαχαίρι/ αν είσαι αδελφή ή λεσβία θα στο μπήξω στο κεφάλι» και «Με ρωτάς αν σιχαίνομαι τις αδελφές; Εσύ τι λες;». Και η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν πλήρωσε το κόστος της καλλιτεχνικής του «επιλογής» να στοχοποιεί μια ήδη εκτεθειμένη σε πράξεις βίας μειονότητα, όπως θα συνέβαινε σίγουρα αν οι στίχοι του είχαν ρατσιστικό ή αντισημιτικό περιεχόμενο. Η μουσική βιομηχανία φρόντιζε πάντα να διοργανώνει σόου «εξιλέωσης» του πιο εμπορικού της σταρ, όπως το ντουέτο με τον Έλτον Τζον κατά την απονομή των Γκράμι το 2001 ή μια μίζερη δήλωση υποστήριξης στον γάμο των γκέι («άμα κάποιοι θέλουν ίσα δικαιώματα στη δυστυχία, ας τους τα δώσουμε»).

Μένει να δούμε κατά πόσο το 2013 –με έναν μαύρο πρόεδρο στον Λευκό Οίκο να υποστηρίζει τα ίσα δικαιώματα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια των ομοφυλόφιλων πολιτών– η μουσική βιομηχανία θα συνεχίζει να κάνει τα στραβά μάτια όταν πρόκειται για το αγαπημένο παιδί της hip-hop σκηνής. Όπως κάνει τα στραβά μάτια για τις αντίστοιχες παρεκτροπές άλλων μεγάλων σταρ του συγκεκριμένου μουσικού είδους όπως ο Busta Rhymes και ο Snoop Dogg που έχουν συνηθίσει να τη «σκαπουλάρουν» με ανώδυνες δηλώσεις του στιλ «εγώ δεν έχω πρόβλημα με κανένα» ή «έτσι μιλούσαμε εκεί που μεγάλωσα». Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι ο ηλικιακά ώριμος πλέον καλλιτέχνης προκαλεί σκοπίμως με μοναδικό σκοπό να βρεθεί και πάλι στο επίκεντρο της δημοσιότητας. Όσο για τους θαυμαστές του, αυτοί φορτώνουν όλους τους εμπρηστικούς και βίαιους στίχους του στον Slim Shady, το μισάνθρωπο και πληγωμένο καλλιτεχνικό alter-ego του Eminem.

Στo καινούριο του κομμάτι, ο Eminem «χρησιμοποιεί» την περσόνα του Slim Shady για να βγάλει το άχτι του απέναντι σε συναδέλφους και ανταγωνιστές του όπως η δισκογραφική εταιρεία Aftermath και ο ράπερ Flocka Flame, με στίχους για «τραπέζια που θέλει να σπάσει στα δύο πάνω στις πλάτες κανα-δυό π**στηδων», για αγοράκια που «μοιάζουν με αδελφές και βλέπουν τις σφαγές σαν να πηγαίνουν στην εκκλησία», προειδοποιώντας τους «αν νομίζετε ότι είναι παιχνίδι, θα με δείτε να περπατάω ανάμεσα στις φλόγες» (οι επίμαχοι στίχοι στο 1:10 και 2:14 του παρακάτω βίντεο)

Την καλύτερη απάντηση στον Eminem δίνει το ραπ ντουέτο των Macklemore και Lewis που βρέθηκε πρόσφατα δυο φορές στην κορυφή των αμερικάνικων charts. Το τραγούδι τους "Same Love" δεν γνώρισε την ίδια επιτυχία, συγκέντρωσε όμως πάνω από 80 εκατομμύρια προβολές στο YouTube και μετατράπηκε σε ύμνο του κινήματος για την ισότητα στον γάμο. Στους στίχους τους δεν μασάνε τα λόγια τους σχετικά με τις ευθύνες του hip-hop για το κλίμα εχθρότητας και βίας σε βάρος των ομοφυλόφιλων:«Αν ήμουν γκέι, θα νόμιζα ότι το hip-hop με μισεί. Έχετε διαβάσει τα σχόλια στο YouΤube; Πετάμε κάθε μέρα τη λέξη "αδελφή" σαν να είναι η χειρότερη βρισιά. Η μουσική μας τραγουδάει για την καταπίεση αλλά δεν τους αποδεχόμαστε. Χρησιμοποιούμε λέξεις μίσους και κάνουμε πως δεν καταλαβαίνουμε». Η live ερμηνεία του τραγουδιού υπήρξε μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή κατά τη διάρκεια των πρόσφατων μουσικών βραβείων του MTV.

Από κοντά και μια καινούρια γενιά γκέι καλλιτεχνών που πηγαίνουν κόντρα στο κυρίαρχο στερεότυπο του ράπερ που η δημόσια εικόνα του περιστρέφεται γύρω από το τρίπτυχο «γκόμενες, αμάξια και λεφτά». Ένα μοντέλο που με βάση την Αμερική κατάφερε να επικρατήσει σε παγκόσμιο επίπεδο, βάζοντας στο περιθώριο μουσικές παραδόσεις όπως η βρετανική όπου η εκκεντρικότητα και η σεξουαλική αμφισημία έπαιζαν πάντα πολύ μεγαλύτερο ρόλο. Καλλιτέχνες όπως ο Frank Ocean που κέρδισε φέτος δύο βραβεία Γκράμι για το άλμπουμ του "Channel Orange", ένα από τα καλύτερα της χρονιάς σύμφωνα με τους κριτικούς. Στους στίχους του "Thinking About You" μας τραγουδάει «τα μάτια μου δεν κλαίνε, αλλά δες πως βουρκώνουν αγόρι μου όταν σε σκέφτομαι».

Δεν πρέπει να ξεχνάμε και τους καλλιτέχνες της νεοϋορκέζικης queer ραπ σκηνής που μουσικά και στυλιστικά αντλούν μέρος των επιρροών τους από την ιστορία του vogueing (κατά τη δεκαετία του '80 και εν μέσω της επιδημίας του Aids, οι χορευτικές επιδείξεις με τα έντονα drag στοιχεία που έγιναν γνωστές με το όνομα Vogue υπήρξαν πολύτιμη παρηγοριά για τους αφροαμερικάνους και λατίνους γκέι στις αίθουσες χορού του Χάρλεμ – και η έμπνευση για το περίφημο Vogue της Madonna) Ένας από αυτούς είναι ο Le1f, σενεγαλέζικης καταγωγής και οπαδός ενός «αυτοσχέδιου» και πολύχρωμου hip-hop με το οποίο προσπαθεί να ξορκίσει τις οδυνηρές εμπειρίες του ρατσισμού και της ομοφοβίας που έζησε στα νιάτα του.

Ένας άλλος είναι ο Zebra Katz, αγαπημένο παιδί αρκετών σχεδιαστών μόδας που ντύνουν τις πασαρέλες με τους ηλεκτρονικά αποστειρωμένους και κλειστοφοβικούς ήχους του.

Αλλά και ο Mikky Blanco που θα τον δούμε στην Αθήνα σήμερα το βράδυ –21/10 (παίζει στο KooKoo Live Stage). Σίγουρα δεν υπάρχουν πολλοί ράπερ που έχουν υιοθετήσει για τις δημόσιες εμφανίσεις τους μια ανδρόγυνη drag περσόνα, ούτε πολλοί που να συγκαταλέγουν στις επιρροές τους τον Ντέιβιντ Μπάουι και τις ταινίες του Ζαν Κοκτό!

Μένει να δούμε βέβαια αν οι συγκεκριμένοι καλλιτέχνες θα γίνουν ποτέ αποδεκτοί ως συνάδελφοι και συνεργάτες από τους αστέρες της mainstream hip-hop σκηνής ή αν θα παραμείνουν στο γκέτο του «πειραματικού underground» όπου θα λειτουργούν ως άλλοθι που ξεπλένει τις ομοφοβικές αμαρτίες των διάσημων και φραγκάτων συναδέλφων τους...




Δευτέρα, 14 Οκτωβρίου 2013

ΟΙ ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΚΟΥΔΟΙ

[Αναδημοσίευση από τον ιστότοπο της εφημερίδας Athens Voice όπου μπορείτε να διαβάσετε και τα σχετικά σχόλια.]

bear rupture1

Ο 34χρονος φωτογράφος Luke Darko γεννήθηκε στη βόρεια Γαλλία και σήμερα ζει και εργάζεται στο Παρίσι. Για την καινούρια του σειρά φωτογραφιών στην οποία έδωσε τον τίτλο «Η Ωραία και το Τέρας» λέει ότι σκοπός του είναι να γίνει η γέφυρα που θα ενώσει τους δύο κόσμους που κατοικεί: τον κόσμο της υψηλής μόδας και του μόντελινγκ και τον κόσμο των «αρκούδων», όπως αποκαλούνται στη γκέι αργκό οι ευτραφείς και δασύτριχοι άντρες.
 
bear rupture6
 

«Είμαι μοιρασμένος ανάμεσα σε δύο κόσμους: ο πρώτος είναι ο επαγγελματικός μου χώρος, ο χώρος της μόδας. Εκεί τα πάντα παρουσιάζονται ωραιοποιημένα, καδραρισμένα, ρετουσαρισμένα, χωρίς "ατέλειες". Είναι ένας κόσμος που κατοικείται από συλφίδες και πολύ ανδρόγυνα αγόρια. Ο δεύτερος κόσμος μου είναι περισσότερο προσωπικός. Έχει να κάνει με τον πραγματικό εαυτό μου: άντρες πολύ αρρενωποί, νέοι αλλά και λιγότερο νέοι, σώματα στα οποία μου αρέσει να αποκαλύπτω μια χάρη και ένα συναίσθημα που ίσως να μην είναι αντιληπτά με την πρώτη ματιά, μια εικόνα που δεν ανταποκρίνεται στους αισθητικούς κανόνες της κοινωνίας μας».

bear rupture2

«Αυτό το πρότζεκτ γεννήθηκε από την ανάγκη μου να παρουσιάσω μια εικόνα του ανδρισμού που η κοινωνία μας τείνει να εξοστρακίσει. Οι αρκούδοι είναι μέρος της γκέι κοινότητας. Για πολύ καιρό όμως η κοινότητα τους κρατούσε σε απόσταση. Για ένα διάστημα, στη δεκαετία του '90, η τρίχα ενοχοποιήθηκε ως έλλειψη υγιεινής και σημάδι ακαθαρσίας. Τα τριχωτά σώματα έπαψαν να θεωρούνται αντικείμενο επιθυμίας. Εδώ και κάποια χρόνια, τα γένια έχουν επιστρέψει στη μόδα, με την προϋπόθεση να είναι καλά περιποιημένα και "εξημερωμένα". Παρόλα αυτά o κόσμος των γκέι, και ακόμα περισσότερο ο κόσμος των αρκούδων, συνεχίζουν να στιγματίζουν τα γηρατειά, τις ρυτίδες, το λίπος, τη χαλαρωμένη σάρκα. Τους μεγάλους σε ηλικία, τους παχουλούς αλλά ακόμα και τους υπερβολικά αδύνατους, τους υπερβολικά κοντούς, τους υπερβολικά οτιδήποτε. Όλοι αυτοί συνεχίζουν να μπαίνουν στο περιθώριο».

bear rupture5

«Γι αυτό ακόμα και σήμερα, οι αναπαραστάσεις των αρκούδων συνεχίζουν να είναι απολύτως καθώς πρέπει. Αυτό που είναι αποδεκτό είναι οι αρκούδοι - σφίχτες με το περιποιημένο μούσι, το πλούσιο αλλά καλά σχεδιασμένο φρύδι, με στήθος τριχωτό μεν, αλλά την τρίχα να τονίζει το περίγραμμα του καλογυμνασμένου θώρακα. Δεν θέλω να επιβάλλω σε κανέναν τι είναι όμορφο και τι όχι. Με ενδιαφέρει να προτείνω μια άλλη ματιά, μια διαφορετική αισθητική. Να προσφέρω μια εναλλακτική στους μυώδεις κλώνους που μας περιβάλλουν. Γνωρίζω πολύ καλά ότι οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να κοιτούν και να κρίνουν ο ένας τον άλλο και ότι η επιθυμία θα παραμένει εγκλωβισμένη μέσα στα όρια του κοινωνικά αποδεκτού».

bear rupture4

«Θέλω απλώς να τους πω: είστε ομοφυλόφιλοι, δηλαδή διαφορετικοί. Είστε αρκούδοι, που σημαίνει ακόμα περισσότερο διαφορετικοί. Δημιουργώντας ένα σωρό υπο-κατηγορίες με βάση την εξωτερική εμφάνιση, δημιουργούμε ακόμα περισσότερες ευκαιρίες για διακρίσεις και απόρριψη. Δεν πρόκειται ποτέ να αλλάξουμε έναν ετεροκανονικό κόσμο που έχει χτιστεί πάνω στις διακρίσεις αν δεν αποδεχτούμε ο ένας τον άλλο και δεν δείξουμε αλληλεγγύη μεταξύ μας».

Ένα πολύ χαριτωμένο βιντεάκι από τα παρασκήνια της φωτογράφισης εδώ:

http://vimeo.com/75752620

Και μια άλλη δουλειά του ίδιου καλλιτέχνη που πρόκειται να παρουσιαστεί σε μία έκθεση στις Βρυξέλλες στο τέλος του μήνα. Έχει τίτλο Project#43 και μέσα από μια σειρά κλισέ όπου διάφοροι άντρες σε γκρο πλαν βουρκώνουν, δακρύζουν ή κλαίνε, σχολιάζει τη σχέση ανάμεσα στον ανδρισμό, το συναίσθημα και τη συγκίνηση.

http://vimeo.com/71434679

 

[via]






Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2013

ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΡΟΖ ΤΡΙΓΩΝΟ ΜΙΛΑΕΙ

Ο άνθρωπος που επέζησε από τα κολαστήρια των ναζί.

pink triangle1


Διαβάστε το κείμενο στον ιστότοπο της εφημερίδας Athens Voice όπου μπορείτε να αφήσετε και τα δικά σας σχόλια. Η αυθεντική δημοσίευση όπως εμφανίστηκε στο μπλογκ πριν από τέσσερα χρόνια είναι εδώ.