Τετάρτη 23 Φεβρουαρίου 2011

ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΕΚΦΡΑΣΗ ΟΜΟΦΟΒΙΚΟΥ ΜΙΣΟΥΣ

Στην ιστοσελίδα του υπουργείου Δικαιοσύνης βρίσκεται αναρτημένο απο χτες καινούριο σχέδιο νόμου για την "καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας", το οποίο για πρώτη φορά ποινικοποιεί τη "διέγερση βιαιοπραγιών ή εχθροπάθειας* " σε βάρος των ομοφυλόφιλων. Το νέο νομοσχέδιο πρόκειται να αντικαταστήσει τον προηγούμενο αντιρατσιστικό νόμο 927/1979 που προστάτευε μόνο άτομα και ομάδες με βάση τη φυλή, την καταγωγή και το θρήσκευμα. Ο παλιός νόμος εισήγαγε στην ελληνική νομοθεσία τη Διεθνή Σύμβαση "περί κατάργησης κάθε μορφής φυλετικών διακρίσεων" που υπογράφηκε από τα κράτη-μέλη του ΟΗΕ το 1966. Αποτελεί δηλαδή υποχρέωση της Ελλάδας με βάση το Διεθνές Δίκαιο.

Το καινούριο νομοσχέδιο που προτείνει το υπουργείο Δικαιοσύνης περιλαμβάνει για πρώτη φορά το "γενετήσιο προσανατολισμό" μαζί με τη φυλή, το θρήσκευμα και την καταγωγή. Αυξάνει την ανώτατη ποινή φυλάκισης για διέγερση μίσους σε βάρος αυτών των ατομών ή ομάδων από δύο σε τρία χρόνια και ορίζει χρηματικό πρόστιμο από χίλια ως 5 χιλιάδες ευρώ. Συμπεριλαμβάνει στις παραβάσεις την άρνηση διαπιστωμένων (βάσει δικαστικής απόφασης) εγκλημάτων πολέμου, ενώ προβλέπει ειδικές διαδικασίες για τον κολασμό αυτών των αδικημάτων όταν τελούνται μέσω του διαδικτύου από άτομα που είναι σωματικά παρόντα στην Ελλάδα.


* Ως "εχθροπάθεια" το άρθρο 2 του νομοσχεδίου ορίζει "την καλλιέργεια όσο και την εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους ή αντιπαλότητας"

Ομοφοβική προπαγάνδα στον Τύπο (Ελλάδα)


Τέλος, στην αιτιολογική έκθεση οι συντάκτες του νομοσχεδίου ισχυρίζονται πως το νέο νομοσχέδιο εξασφαλίζει ότι η ποινική δίωξη των αδικημάτων γίνεται αυτεπάγγελτα από εισαγγελέα και "δεν εξαρτάται από τις καταγγελίες των θυμάτων που είναι ευάλωτα και διστάζουν να κινήσουν τις σχετικές διαδικασίες". Ξεκαθαρίζεται δε, ότι για να μην υπάρξει προσβολή του δικαιώματος της ελευθερίας της έκφρασης, θα πρέπει να ποινικοποιούνται μόνο οι ενέργειες που "μπορεί να παράγουν άμεσο και επικείμενο κίνδυνο στην ομαλή κοινωνική συμβίωση και τα δικαιώματα της συγκεκριμένης ομάδας".


Ομοφοβική προπαγάνδα στο εξωτερικό (Σερβία- Ουγκάντα)


Δυστυχώς το νέο νομοσχέδιο αναφέρεται μόνο στο "γενετήσιο προσανατολισμό" χωρίς να περιλαμβάνει και τον όρο "κοινωνικό φύλο". Δεν είναι δηλαδή ξεκάθαρο κατά πόσο εκτός από τους ομοφυλόφιλους περιλαμβάνει και τους διαφυλικούς (τρανς) πολίτες. Επιπλέον δεν αναφέρει τίποτα για την προστασία από την προπαγάνδα μίσους όσων πάσχουν από χρόνιες νόσους και αναπηρίες. Τέλος, στο ζήτημα της επιβολής προστίμων, δεν αναφέρεται τίποτα για τις ευθύνες του Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου στις περιπτώσεις που το αδίκημα τελείται μέσω των ραδιοτηλεοπτικών μέσων.



29 σχόλια:

  1. Όπως και εγώ μπορώ να μεταμορφωθώ σε "εβραιοσιωνιστή" και άρα γενοκτόνο ώστε να δικαιολογηθεί η προτροπή προς εξόντωση όπως έγινε επί Πλεύρη, έτσι και εσύ μπορείς να μεταμορφωθείς σε "αδερφή" και άρα παιδόφιλο ώστε να αθωωθεί ο οποιοσδήποτε.

    Καλά κάνει και αλλάζει αλλά είναι ένας άχρηστος νόμος, του οποίου η ψήφιση είναι φύλλο συκής και ουδόλως βήμα προόδου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ abravanel

    Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι σκοπός ψήφισης του νέου νομοσχεδίου είναι ότι το παλιό δεν εφαρμοζόταν όπως έπρεπε.

    Κατά τα λοιπά, έχεις δίκιο φυσικά. Να προσθέσω επίσης ότι δεν καταλαβαίνω με ποιον ακριβώς τρόπο "διασφαλίζεται" η αυτεπάγγελτη δίωξη, αφού στο κείμενο του νομοσχεδίου δεν βλέπω κάτι σχετικό.

    Από "καλές προθέσεις" λοιπόν, άλλο τίποτα. Στην πράξη όμως τί γίνεται;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για αυτά που γράφεις περί "άχρηστου νόμου" δεν θα συμφωνήσω απόλυτα. Οι νόμοι έχουν πάντα και παιδευτικό χαρακτήρα, ενώ ακόμα κι αν δεν εφαρμόζονται όπως πρέπει, τουλάχιστον υπάρχει πάντα η δυνατότητα να τουςεπικαλεστείς εφόσον υπάρχουν.

    Το πολιτικό ζήτημα κατά την άποψή μου είναι κατά πόσο το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αποτελεί "προπομπό" του ξεχασμένου σε κάποιο μπαούλο συμφώνου συμβίωσης ή αντίθετα αν ικανοποιείται το έλασσον επειδή οι κυβερνώντες έχουν σκοπό να θάψουν τα μείζονα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Βηματάκι προόδου... τίποτα παραπάνω και τίποτα δεν είναι σίγουρο μέχρι την ψήφισή του.
    Ξέρετε δα πόσο εύκολα αλλάζουν στο παρά 5' τα νομοσχέδια στην Ελλάδα πριν τη ψηφοφορία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γι αυτό καλό είναι να ασκήσουμε όση πίεση μπορούμε.

    Ένα σχόλιο για το νομοσχέδιο στην ιστοσελίδα της δημόσιας διαβούλευσης (π.χ. για τα σημεία όπου χωλαίνει το νομοσχέδιο ή για το θέμα της νομικής κατοχύρωσης των ομόφυλων ζευγαριών) δεν κοστίζει τίποτα πιστεύω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τέτοιου είδους νομοσχέδια κάθε άλλο παρά δύσκολο είναι να ψηφιστούν. Την αλλάγή του συμφώνου συμβίωσης να δούμε πότε θα ψηφίσουν όπως έχει υποσχεθεί το ΠΑΣΟΚ στο τελευταίο του (τι?) πρόγραμμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Gay Super Hero συμφωνώ! Πρέπει να πιέσουμε για την αλλαγή του «γενετήσιου» προσανατολισμού σε «σεξουαλικό», να γίνει αναφορά σε διαφυλικά άτομα και την ποινικοποίηση της θεσμικής ομοφοβικής λογοκρισίας του ΕΣΡ.
    Όσο μεγαλύτερη πίεση ασκήσει η ΛΟΑΔ κοινότητα τόσο καλύτερα. Τα ομοφοβικά εθνίκια έχουν κάνει επιδρομή στο site και θα προσπαθήσουν να μην περάσει το νομοσχέδιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ sylvester

    Δεν ξέρω αν φταίνε τα "ομοφοβικά εθνίκια" όταν οι διαχειριστές της ιστοσελίδας για τη δημόσια διαβούλευση αφού πρώτα έχουν καλέσει το κοινό να αφήσει σχόλια που αφορούν την ουσία του νομοσχεδίου και αφού τα έχουν διαβάσει και τα έχουν εγκρίνει, στη συνέχεια δίνουν τη δυνατότητα σε κάποια οργανωμένη γαλαρία να προκαλέσει απόκρυψη σε αυτά τα σχόλια πατώντας μαζικά ένα κόκκινο κουμπάκι που εμφανίζεται δίπλα στο σχόλιο. Και ενώ ταυτόχρονα εμφανίζονται μια χαρά ένα σωρό άλλα σχόλια που δεν αφορούν το νομοσχέδιο αυτό καθαυτό αλλά τις ιδεολογικές εμμονές του κάθε πικραμένου!

    Αν αυτό λέγεται "διαβούλευση" προφανώς μας δουλεύουν ψιλό γαζί. Γιατί εμένα μου μοιάζει με αρένα που έχει δημιουργηθεί με τη συνενοχή των διαχειριστών της. Και προσωπικά δεν πρόκειται να συμμετέχω ξανά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ναι καλά. Μας έπεισαν τώρα.
    Θα εφαρμοστεί κατά γράμμα, όπως ο αντικαπνιστικός νόμος.
    Μακάρι να εφαρμοστεί αλλά δεν το βλέπω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η διαβούλευση απαιτεί να γίνει συζήτηση επί της ουσίας και κάτι τέτοιο δεν γίνεται. Αντίθετα βλέπουμε την αντίφαση να επιτρέπουν σχόλια με ρατσιστικό, κυρίως ξενοφοβικό, περιεχόμενο σε ένα νομοσχέδιο που έχει σκοπό την υπεράσπιση μειονοτήτων από τον ρατσιστικό λόγο!!!

    Επειδή αυτό το ν/σ σχετίζεται με την προστασία κοινωνικών ομάδων από την έκφραση μίσους, με τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δηλαδή, δεν θα έπρεπε να τεθεί σε διαβούλευση.
    Δεν μπορεί ένα ν/σ που προστατεύει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια μειονοτικών ομάδων, να αφήνεται στην κρίση ρατσιστικών κύκλων με λογική απολυταρχισμού και αφανισμού της διαφορετικότητας.
    Η "διαβούλευση" είναι τραγική, πρέπει όμως να αγωνιστούμε να εφαρμοστεί ο νόμος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν μπορούμε να λέμε ότι δεν πρέπει να τεθεί σε διαβούλευση το νομοσχέδιο όταν υπάρχουν τόσες ελλείψεις και παραλείψεις που πρέπει να επισημανθούν και να συζητηθούν.

    Είναι όμως ευθύνη των διαχειριστών να προστατεύουν τη συζήτηση και όσους προσπαθούν να συμβάλλουν σε αυτή και όχι να αφήνουν την ιστοσελίδα να γίνεται χώρος εκτόνωσης διάφορων χούλιγκαν.

    Και βέβαια αυτές οι διαδικτυακές "αρένες" είναι η ζωντανή απόδειξη του πόσο αναγκαίος είναι ένας τέτοιος νόμος: ο χουλιγκανισμός που ασκούν όσοι είναι περισσότεροι, πιο χυδαίοι και φωνάζουν δυνατότερα όχι μόνο δεν αποτελεί "ελευθερία του λόγου" αλλά αντίθετα την καταργεί στην πράξη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σ' ευχαριστούμε Ήρωα για την ενημέρωση. Η προσωπική μου γνώμη όμως για το σχέδιο νόμου καθώς και για την γενικότερη μεθόδευση του θέματος από το Υπουργείο, είναι "άλλα λόγια ν' αγαπιόμαστε". Κυριολεκτικά όμως! Μη λέτε κακά λόγια στα άλλα παιδάκια γιατί θα σας κάνω ντα!
    Είναι σα να χορηγείς ασπιρίνη για να θεραπεύσεις κάποιον από καλπάζοντα καθολικό καρκίνο. Και δεν είμαι καταστροφολόγος και κινδυνολόγος. Αρκεί να κοιτάξει κανείς γύρω του στην Ελλάδα του 2011. Μόλις προ ολίγων ημερών σύσσωμος ο τύπος (και όχι μόνον ο αθλητικός) κρέμασε κουδούνια στον μαύρο ποδοσφαιριστή του ΠΑΟ, Σισέ όχι γιατί είναι ομοφυλόφυλος αλλά γιατί φόρεσε μια φούστα. 'Η το άλλο, που ξεσηκώθηκε όλοκληρη κατακραυγή κατα του Τατσόπουλου γιατί λέει πήγε να τους βγάλει τον Γέρο του Μοριά τοιούτο! Τι να λέμε τώρα... Μήπως αν, λέω αν διότι μπορεί και να μην περάσει, ψηφιστεί και γίνει νόμος θα πάψει κανείς να αποκαλεί "αδερφή" κάποιον προκειμένου να τον υποτιμήσει;
    Όταν δεν φροντίζει μια συντεταγμένη Πολιτεία να δώσει την αρμόζουσα Παιδεία και να καλλιεργήσει νοοτροπία τέτοια που θα κάνει τις μέλλουσες γενεές να αντιληφθούν ότι δεν είναι ούτε ντροπή, ούτε ανήθικο και πολύ περισσότερο ούτε ανωμαλία, ούτε έγκλημα το να είναι κάποιος ομοφυλόφυλος ή μαύρος ή κίτρινος ή μουσουλμάνος ή κι εγώ δεν ξέρω τι άλλο, τότε τι να κάνει ένα τέτοιο νερόβραστο σχέδιο νόμου. Δεν είναι πολύς καιρός που πόσταρες εκείνο το άρθρο για τα σχολεία στην Αγγλία και το μάθημα που αφορά το κατα πόσον οι gay έχουν συνεισφέρει στον παγκόσμιο πολιτισμό, την επιστήμη και το πνεύμα και που πραγματικά το βρήκα συγκλονιστικό.
    Και ποιός εισαγγελέας θα κινηθεί αυτεπάγγελτα εναντίων ενός ολόκληρου λαού που άγεται από τους κάθε λογής Ελληναράδες άντρακλες αρχιδαράδες πατριωτάρες Χριστιανόπληκτους νομάρχες, βουλευτές, δημοσιογράφους, παπάδες, προπονητές, βιομηχάνους που κρεμάνε κουδούνια και παίρνουνε με τα σύκα όποιον είναι διαφορετικός από τα μούτρα τους;
    Πριν κάνα χρόνο, κάτι αναρχοδήθεν άπλυτοι σπάσανε ένα μαγαζί στα Εξάρχεια φωνάζοντας "οι αδερφές δεν έχουν θέση στην Πλατεία μας".
    Στις πλατείες του κέντρου ακόμα και των Αμπελοκήπων διαφοροι σκινάδες και χρυσαυγίτες φρουρούν το χώρο και δεν επιτρέπουν σε μετανάστες, κυρίως σκουροχρωμους, να τις προσεγγίσουν και να καθήσουν σ'αυτες. Μιλάμε δηλαδή για έναν τόπο όπου τα εγκλήματα μίσους δεν είναι απλά φραστικά αλλά πρακτικά με συνέπειες στην σωματική ακεραιότητα ακόμα και στην ζωή των θυμάτων τους.
    Εν ολίγις, αν το σπίτι σου έχει σάπια θεμέλια, τι σημασία έχει το τι θα γράψεις εσύ στο κουδούνι;
    Άσε που το όλο πράμα μου κάνει λίγο καραμελίτσα του τύπου "πάρτε τώρα αυτό το ριζοσπαστικό(!) νόμο και για το σύμφωνο συμβίωσης μιλάμε αργότερα, τουτέστιν μετά τις εκλογές που σίγουρα δεν θα είμαστε εμείς κυβέρνηση"!
    (Διάβασα το σχέδιο νόμου στο λινκ του Υπουργείου, αλλά τα σχόλια δεν μου τα άνοιγε με τίποτα)

    Σ' ευχαριστώ για την φιλοξενία Ήρωά μου :-)
    Υ.Γ. Μ'όλα αυτά θυμήθηκα ένα ποίημα του Γεωργίου Τερτσέτη το οποίο θα ψάξω να βρω και να ποστάρω ευθύς αμέσως στο μπλογκάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Θεωρώ πως η διαβούλευση για ν/σ ανθρωπίνων δικαιωμάτων πρέπει να γίνεται με ανθρωπιστικές οργανώσεις, ΜΚΟ κλπ. Όχι σε ένα ηλεκτρονικό καφενείο που μπορεί να συμμετέχει ο κάθε τραμπούκος. Εφόσον, όμως, αυτή είναι η διαδικασία, καλό είναι να κάνουμε από ένα σχόλιο με τις θέσεις μας. Μέχρι εκεί όμως! Από εκεί και πέρα δεν υπάρχει λόγος να μπούμε σε λογικές ψηφιακής αλητείας και ριάλιτι σόου με κουμπάκια πόσοι υπέρ και πόσοι κατά κλπ.

    Τα διαδικαστικά όμως είναι δευτερεύοντα. Το ζητούμενο είναι να ποινικοποιηθεί επιτέλους η ομοφοβική (και όχι μόνο) ρητορική μίσους. Και κυρίως να εφαρμοστεί και ενάντιων δημόσιων λειτουργών (ιερέων, πολιτικών κλπ).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φτάνει να μιλάμε για ΜΚΟ που ενδιαφέρονται να ασκήσουν κάποιας μορφής πολιτική πίεση και όχι για ΜΚΟ που ενδιαφέρονται να τα έχουν καλά με το υπουργείο για να μην κινδυνεύσουν οι χρηματοδοτήσεις τους.

    Αν κάνεις μια βόλτα στις ιστοσελίδες τους πάντως, θα δεις μέχρι στιγμής άκρα του τάφου σιωπή για το θέμα. Σε λίγες ώρες ή μέρες θα ξυπνήσουν και -χωρίς να αναφέρουν βέβαια από ποιο μπλογκ "τσίμπησαν" το θεματάκι- όλο και κάποιο happening ακτιβισμού μπορεί να διοργανώσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι ΜΚΟ είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία. Η διαφθορά στην Ελλάδα όμως είναι παντού. Οι ΜΚΟ και ο gay ακτιβισμός θα γλίτωναν;;; Τα αισιόδοξο είναι τουλάχιστον, όπως είδαμε και τον προηγούμενο μήνα με την γνωστή υπόθεση, ότι κάτι τέτοιο δεν γίνετε ανεκτό από το μεγαλύτερο μέρος του gay κινήματος. Τουλάχιστον από όσους θέλουμε το gay κίνημα ως κίνημα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ενεργών πολιτών και όχι εμπορευματοποίησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλησπέρα!
    Μπράβο για την ανάρτηση GSH. Προσωπικά διάβασα για το νομοσχέδιο εχθές στην ηλεκτρονική ζούγκλα όπου αναφέροταν στο γενετήσιο προσανατολισμό με μια ελαφρά ειρωνική? διάθεση - ίσως πάλι και να το παρεξήγησα.
    Σημασία έχει ότι έγινε η αρχή να μπει ένα τέλος στη ρητορική μίσους. Φυσικά και δεν πρόκειται να αλλάξουν όλα εν μια νυκτί ειδικότερα εαν δεν αποκτηθεί παιδεία επι του συγκεκριμένου θέματος κυρίως μέσα από τη σχολική εκπαίδευση όπως πολύ σωστά προαναφέρθηκε.
    Όσον αφορά τη δημόσια διαβούλευση φαντάζομαι ότι σπεύδουν όλοι τώρα να εκφράσουν τα γνήσια αισθήματα και σκέψεις τους πρίν τους πιάσει η απαγόρευση (χαχα) και βρεθούν αντιμέτωποι με το νόμο.
    Τώρα ειδικότερα για το ΕΣΡ, τους γραμματείς, φαρισαίους, ιερωμένους και σια δε μου προκαλεί καμία έκπληξη η ομιχλώδης ερμηνεία του νομοσχεδίου. Αυτές οι κατηγορίες απολάμβαναν πάντοτε ασύλου αθυροστομίας στην Ελλάδα.
    Συνοπτικά το νομοσχέδιο είναι καλό ως ιδέα αλλα η εφαρμογή του, είναι περισσότερο από βέβαιο ότι θα είναι προβληματική κατά τη γνώμη μου. Όσον αφορά σύμφωνα ελεύθερης συμβίωσης, αγάπης και γάμους μου φαίνεται πως θα πρέπει να γίνει της Λιβύης για να τα κερδίσουμε...διότι για γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή.

    Τα δέοντα,
    Πέτρος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Δεν είναι μόνον οι ΜΚΟ που «τσιμπάνε» θεματάκια από τα ιστολόγια χωρίς να αναφέρουν την πηγή, αλλά και αμειβόμενοι «ακτιβιστές» δημοσιογράφοι και «συγκοινωνούντα» μπλογκ κλπ.
    Η δεοντολογία, έτσι κι αλλιώς, δεν είναι το φόρτε τους.

    Πάντως, σχετικά με το θέμα μας, έχω την εντύπωση ότι «πριν να ποινικοποιηθεί επιτέλους η ομοφοβική (και όχι μόνο) ρητορική μίσους» θα έπρεπε να αποσαφηνιστεί τι συνιστά «ρητορική μίσους».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @ erva

    To νομοσχέδιο μιλάει για διέγερση βιαιοπραγιών και εξωτερίκευση αισθημάτων μίσους. Είναι μια προσπάθεια να υπάρξει ένας ορισμός, αν και θα προτιμούσα να γίνει πιο συγκεκριμένος.

    Κατά την άποψή μου μιλάμε για ισχυρισμούς διαπιστωμένα συκοφαντικούς ή απαξιωτικούς προς την ανθρώπινη υπόσταση και την αξιοπρέπεια μιας ομάδας ανθρώπων. Ισχυρισμοί που μπορεί να συμβάλλουν στην καλλιέργεια κοινωνικού κλίματος μίσους και προκατάληψης σε βάρος τους και τον περιορισμό των έννομων αγαθών που απολαμβάνουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μα ένα βασικό πρόβλημα είναι ακριβώς η ασάφεια του ορισμού.

    Κι ας μη συζητήσουμε τον νεοεισαγόμενο όρο εχθροπάθεια (εχθροπάθεια η: (σπάν.) πάθος εναντίον του εχθρού, σύμφωνα με το λεξικό)που παραπέμπει ευθέως σε ψυχανάλυση.

    Παραφράζοντας θα έλεγα ότι οι καλοί, σαφείς και καταληπτοί νομικοί ορισμοί κάνουν τους καλούς συμπολίτες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ο πλεύρης πάντως που έγραψε κάτι εφάμιλλο του "ο αγων μου" πρόσφατα όχι μόνο δεν καταδικάστηκε αλλά κατέληξε να δικάζεται η πολιτική αγωγή στη δίκη του...ο δε γιος του είναι βουλευτής, κατα τ' άλλα η ισότητα δεν κερδίζεται με νόμους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @ erva

    Συμφωνώ μαζί σου, γι αυτό και προτείνω έναν ορισμό που να είναι σαφής και "σφιχτός".

    Παρέλειψα βέβαια την προτροπή σε βιαιοπραγίες ή τη διατύπωση απειλών εναντίον μιας κοινωνικής ομάδας, που είναι και η πιο "καραμπινάτη" περίπτωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Στη δεύτερη γραμμή της ανάρτησης.

    Τί στο καλό, τζάμπα τα βάζω; :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. δεστε εδω σχολιο του e-lawyer
    http://elawyer.blogspot.com/2011/02/to.html

    και απο κατω στις 5:31μμ σχολιο δικο μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Γιατί χρειάζονται νόμοι για να χαθεί το μίσος πρός μια κοινωνική ομάδα??
    Θα ποινικοποιήσουν τα πάντα κατα τη γνώμη μου και θα χαθεί η ελευθερία του λόγου.
    Ο καθένας θα μπορεί να δαχτυλοδείχνει τον αλλον επειδή κάτι δε του αρέσει.
    Οι μισοι θα γινουν ρουφιάνοι των άλλων μισων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Είναι εντυπωσιακό το πόσο σθεναρά υπερασπίζονται μερικοί το δικαίωμα του "μισείν".

    ΥΓ: Όταν αυτό το σχόλιο έχει 19 θετικά και 60 αρνητικά, ξέρεις ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Δεν έγραψα απάντηση μέχρι στιγμής, γιατί διαφωνώ (όπως ήδη ξέρουν μερικοί φίλοι εδώ) με τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου.

    Η ελευθερία του λόγου είναι, κατά τη γνώμη μου, πιο πολύτιμη από την προστασία από την έκφραση μίσους. (Διότι εδώ δεν πρόκειται για επιλογή μεταξύ ενός κακού και ενός αγαθού. Πρόκειται για την επιλογή μεταξύ δύο αγαθών. Γι'αυτό είναι και επιλογή πιο δύσκολη).

    Κατά σύμπτωση, σήμερα το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ εξέδωσε την απόφασή του για μια παρόμοια υπόθεση εδώ: Το αν η έκφραση μίσους κατά των ομοφυλοφίλων σε κηδείες επιτρέπεται, ως ελεύθερη έκφραση, ή όχι, ως παρενόχληση κτλ.
    Και αποφάσισε, με σπάνια πλειοψηφία 8-1, ότι είναι όντως ελεύθερη έκφραση, παρά τον πόνο που προκαλεί.

    [Για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει την υπόθεση, o πάστορας Fred Phelps και η εκκλησία του, η Westboro Baptist Church, είναι γωνστοί για τις ακραίες ομοφοβικές απόψεις τους, και εδώ και αρκετά χρόνια πηγαίνουν σε κηδείες στρατιωτών (όχι γκέι, απλώς συνηθισμένων στρατιωτών) και παρενοχλούν τους συγγενείς των νεκρών με συνθήματα και πλακάτ, διότι "ο Θεός τιμωρεί τις ΗΠΑ για την ομοφυλοφιλία". Συνήθη συνθήματά τους στις κηδείες είναι "Thank God for dead soldiers", "God blew up the troops", "AIDS cures fags" και "God hates fags".]

    Ιδού, λοιπόν, η ουσία του σκεπτικού της απόφασης του δικαστηρίου:
    "Speech is powerful. It can stir people to action, move them to tears of both joy and sorrow, and -- as it did here -- inflict great pain. On the facts before us, we cannot react to that pain by punishing the speaker". (Ο λόγος είναι πανίσχυρος. Μπορεί να ξεσηκώσει ανθρώπους να αναλάβουν δράση, να τους συγκινήσει μέχρι δακρύων, τόσο χαράς όσο και λύπης, και - όπως έκανε στην συγκεκριμένη περίπτωση - να προξενήσει μεγάλο πόνο. Βάσει των προκειμένων στοιχείων, δεν μπορούμε να αντιδρούμε στον πόνο τιμωρώντας τον ομιλητή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. @ SK

    Είναι γνωστή η ιστορία του ανώτατου δικαστηρίου των ΗΠΑ και της ευαισθησίας του σχετικά με την προστασία του "λόγου" της Κου Κλουξ Κλαν για λόγους πολιτικών ισορροπιών στις νότιες πολιτείες.

    Είναι επίσης γνωστό ότι το δικαστήριο της Νυρεμβέργης καταδίκασε σε θάνατο τον εκδότη της εφημερίδας του ναζιστικού κόμματος για διασπορά αντισημητικού μίσους. Και πιο πρόσφατα το Διεθνές Δικαστήριο για τα εγκλήματα πολέμου στη Ρουάντα επέβαλλε ισόβια σε δύο ραδιοφωνικούς παραγωγούς για το ρόλο τους στη διασπορά μίσους κατά τη διάρρκεια της γενοκτονίας των Τούτσι.

    Οπότε δεν θεωρώ ότι το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ αποτελεί κατ' ανάγκη δικαστική αυθεντία σε αυτά ή άλλα ζητήματα. Σίγουρα κρίνει με βάση την ιστορία και τις παραδόσεις των ΗΠΑ που είναι πολύ διαφορετικές από αυτές της Ευρώπης. Προφανώς θεωρεί ότι η "ελευθερία" είναι απόλυτο μέγεθος ενώ ο πόνος κάτι σχετικό. Ίσως σε λίγα χρόνια μέσα στο κλίμα πολιτικού φανατισμού που δημιουργείται στις ΗΠΑ και που ήδη μετράει θύματα, να μην αισθάνονται τόσο περήφανοι γι αυτή τους την απόφαση. Όπως δεν αισθάνονται περήφανοι σήμερα για την απόφασή τους του '86 που επέτρεπε στις πολιτείες να ποινικοποιούν την ομοφυλοφιλία.

    Ειδικά στην Ελλάδα, το φαινόμενο του μισαλλόδοξου λόγου που λειτουργεί ως άλλοθι και θερμοκοιτίδα της τρομοκρατίας και του χουλιγκανισμού είτε στα γήπεδα είτε στους δρόμους και τις γειτονιές της Αθήνας, είναι κάτι που πλέον δεν μπορεί να αρνηθεί κανένας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή