“Είμαστε ανοιχτά για όλες τις οικογένειες”. Αυτό το διαφημιστικό σλόγκαν και την εικόνα ενός γκέι ζευγαριού που βγήκε για ψώνια επέλεξε η σουηδική εταιρεία επίπλων ΙΚΕΑ για να προβάλλει τα εγκαίνια του καινούριου της πολυκαταστήματος. Μόνο που το νέο κατάστημα δεν άνοιξε στη Σουηδία όπως ίσως φαντάζεστε αλλά στη…Σικελία!
Και η διαφημιστική καταχώριση συνεχίζει: “Σε μας αισθάνεστε σαν το σπίτι σας. Γιατί θέλουμε να κάνουμε πιο πρακτική τη ζωή του κάθε ανθρώπου, του κάθε ζευγαριού, της κάθε οικογένειας, όποιοι κι αν είναι αυτοί.” Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που η σουηδική εταιρεία απευθύνεται στους γκέι καταναλωτές μέσα από τους καταλόγους ή τις διαφημίσεις της. Είναι όμως σίγουρα η πρώτη φορά που επιχειρεί κάτι παρόμοιο στην ιταλική αγορά. Σε μια χώρα όπου η αναγνώριση των ομόφυλων ζευγαριών έχει μείνει στο συρτάρι εδώ και πολλά χρόνια, ενώ οι ομογονεϊκές οικογένειες θεωρούνται δημιούργημα της επιστημονικής φαντασίας. Μια χώρα δηλαδή που δεν διαφέρει και πολύ από την Ελλάδα…
Η πρωτοβουλία της ΙΚΕΑ ήρθε σαν αποτέλεσμα της συνεργασίας της με την οργάνωση Parks που προσπαθεί να πείσει τις μεγάλες επιχειρήσεις της Ιταλίας να αναλάβουν πρωτοβουλίες εναντίον των διακρίσεων σε βάρος των ομοφυλόφιλων. Οι υπεύθυνοι της οργάνωσης δήλωσαν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που μια τόσο αναγνωρίσιμη φίρμα έκανε το πρώτο βήμα αποδεικνύοντας ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που θέλουν να απευθυνθούν στους ΛΟΑΔ πελάτες (και υπαλλήλους) τους “όχι μόνο στις βορειοευρωπαϊκές χώρες ή σε κάποιες μεγάλες μητροπόλεις, αλλά και στην αγορά της Ιταλίας.”
Βεβαίως δεν δείχνουν οι πάντες τον ίδιο ενθουσιασμό. Γράφοντας σε μια μεγάλη εφημερίδα του ομίλου Μπερλουσκόνι, ένας γνωστός ιταλός αρθρογράφος κατηγόρησε την ΙΚΕΑ ότι δεν ενδιαφέρεται για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων, αλλά θέλει απλά να προκαλέσει ντόρο και να επωφεληθεί από τη δημοσιότητα σκανδαλίζοντας την κοινή γνώμη. Λες και υπάρχει κάποια διαφήμιση που δεν γίνεται με σκοπό τη δημοσιότητα…
Θα μπορούσε όντως να το κάνει για να προκαλέσει ντόρο, πάντως το έκανε και μαζί με τον ντότο, θα έχει και άλλο αντίκτυπο..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίχα που είχα αδυναμία στην ΙΚΕΑ, τώρα θα απογίνει... Μόνο ΙΚΕΑ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛες να ναι στα ικέα που είναι ποιο κάτω από το ξενοδοχείο μου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάω αύριο να δω. Αν είναι αυτά θα βγάλω φωτογραφία.
ένα έχω να πω...προτιμάτε ελληνικά προϊόντα!
ΑπάντησηΔιαγραφήααα τι ωραια διαφημιση :)
ΑπάντησηΔιαγραφήμακαρι να βλεπουμε και αλλες απο εδω και περα.
Στο παπαγαλάκι του Μπερλουσκόνι ταιριάζει το: "Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα".
ΑπάντησηΔιαγραφήΜου αρέσει η συγκεκριμένη διαφήμιση, το ζευγάρι δεν εμφανίζεται ως καρικατούρα (έχουμε μπουχτίσει από αυτές πια) και δίχνει τους gay όπως είναι στην πλειοψηφία τους: άνθρωποι της διπλανής πόρτας.
Εδώ στο Βέλγιο που κατοικώ παντρεμένος με τον σύντροφρο της ζωής μου έχουμε την κάρτα IKEA Family για την οικογένειά μας. Θα μου πεις για το Βέλγιο αυτό είναι μια συνηθισμένη κατάσταση, για την Ελλάδα.....
ΑπάντησηΔιαγραφήπολύ έξυπνο και συνχρόνως όμορφο !
ΑπάντησηΔιαγραφήDimitris ευχαριστούμε που το μοιράστηκες. :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήgsh φανταστικές οι αναρτήσεις σου. Ποιότητα σε κάθε μια.