H εταιρεία υπηρεσιών ίντερνετ “Hexabyte” σίγουρα θα θυμάται για πολύ καιρό τη φετινή Πρωταπριλιά. Ήταν η μέρα που ένας νεαρός μαθητευόμενος υπάλληλός της αποφάσισε να ανεβάσει στη σελίδα της εταιρείας στο Facebook μια γκέι παραλλαγή της επίσημης διαφημιστικής της καμπάνιας για ένα καινούριο “έξυπνο” κινητό. Αντί για μια σικάτη κυρία που “κλέβει” το κινητό από το σακάκι του αγαπημένου της, η “πειραγμένη” διαφήμιση έδειχνε πλέον δύο αγκαλιασμένους νεαρούς με το μήνυμα “Αυτό που αγαπώ σε εκείνον”. Μια αρκετά τολμηρή φάρσα αν σκεφτεί κανείς ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται στην αρκετά συντηρητική αγορά της …Τυνησίας.
Αν και η εταιρεία έσπευσε να κατεβάσει την επίμαχη εικόνα μετά από μόλις μισή ώρα, η πρωταπριλιάτικη φάρσα δεν ξεχάστηκε. Τρεις μέρες αργότερα μια ιστοσελίδα για θέματα τεχνολογίας ανέβασε ένα άρθρο με τίτλο “Η γκέι διαφήμιση της Hexabyte” στο οποίο ισχυριζόταν ότι η εταιρεία “τόλμησε να παρουσιάσει μια διαφήμιση με ομοφυλοφιλικό χαρακτήρα” και μάλιστα “στο επίσημο site της.” Έξαλλη η Hexabyte κατηγόρησε την ιστοσελίδα ότι προσπαθεί να δημιουργήσει ντόρο σε βάρος της χωρίς να μπει καν στον κόπο να διασταυρώσει την επίμαχη πληροφορία.
Η φάρσα κατάφερε να ανοίξει τη δημόσια συζήτηση γύρω από την ομοφυλοφιλία σε μία χώρα όπου ο “σοδομισμός” τιμωρείται με τρία χρόνια φυλάκιση. “Το σοκ μπορεί να αποτελεί στρατηγική επιλογή για τους διαφημιστές. ίσως όμως μια διαφήμιση τύπου “Benetton” να μην είναι η κατάλληλη επιλογή σε ένα ρευστό πολιτικό περιβάλλον όπου οι μειονότητες παραμένουν εξαιρετικά ευάλωτες” σημειώνει το περιβόητο άρθρο, κάνοντας μια έμμεση αναφορά στη λαϊκή εξέγερση που ανέτρεψε το καθεστώς Μπεν Αλί πριν από τρεις μήνες.
Η ίδια η Hexabyte συνεχίζει να αρνείται κατηγορηματικά ότι είχε τέτοια πρόθεση, τονίζοντας μάλιστα ότι ο μαθητευόμενος φαρσέρ δεν ήταν τυνήσιος, αλλά ξένος υπήκοος. Σύμφωνα με έναν υπεύθυνο της εταιρείας “οι άνθρωποι μας στέλνουν οργισμένα μηνύματα: “Πώς τολμάτε; Η Τυνησία δεν είναι ούτε πρόκειται να γίνει ποτέ χώρα των γκέι”. Πέρα από τις δικαστικές ενέργειες σε βάρος της ιστοσελίδας για δυσφήμιση, η εταιρεία στην επίσημη ανακοίνωσή της επιμένει ότι δεν είχε ποτέ την πρόθεση “να προσβάλλει τα ήθη και τις παραδοσιακές αξίες της Τυνησίας”. Και συνεχίζει να φοβάται ότι αυτή η “αρνητική” διαφήμιση μπορεί να βλάψει τις πωλήσεις της: “Αυτό που θα μείνει στο μυαλό του κόσμου είναι η εικόνα των δύο νεαρών που ανταλλάσσουν βλέμματα γεμάτα πάθος και μηνύματα στο κινητό.”
[via]
Φαντάζομαι το φυσάν και δεν κρυώνει! χεχεχεχε!
ΑπάντησηΔιαγραφήo intern θα τα άκουσε γερά πάντως. :-(
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ ρε σε τι κόσμο ζούμε.