Πολλά ακούγονται τελευταία σχετικά με τους δημοτικούς άρχοντες που πολλοί θεωρούν ότι δεν πρέπει να ”νομοθετούν” για ζητήματα όπως ο γάμος αλλά να ασχολούνται μόνο με την “καθημερινότητα” - λες και οι ομοφυλόφιλοι, διαφυλικοί και οροθετικοί πολίτες δεν βιώνουν τη δική τους, εξαιρετικά προβληματική, καθημερινότητα. Αφορμή υπήρξε η “συμβολική” στήριξη που δήλωσε ότι θα παρέχει φέτος ο δήμος Αθηναίων στο Pride. Χωρίς να διευκρινίζεται βέβαια τι ακριβώς σημαίνει “συμβολική”, αλλά με χρήση από το δήμαρχο ενοχικών εκφράσεων όπως “σκελετοί στις ντουλάπες” και αναφορών “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε” στους αγώνες των μαύρων της Αμερικής και διάφορα τέτοια όμορφα και “αντιρατσιστικά”…
Αν πάντως ο κ. Καμίνης και οι υπόλοιποι δήμαρχοι θέλουν να πάνε πιο πέρα από τις “συμβολικές” κινήσεις και να αναλάβουν ουσιαστικές πρωτοβουλίες για την καθημερινότητα των ΛΟΑΔ συμπολιτών τους, υπάρχουν πολλά που θα μπορούσαν να κάνουν. Για αρχή θα μπορούσαν να συμμετέχουν στο συνέδριο των “Ευρωπαϊκών Αυτοδιοικήσεων Εναντίον της Ομοφοβίας” (AHEAD - Against Ηomophobia, European Local Adminstration Services) που διοργανώθηκε πρόσφατα στη Βαρκελώνη με πρωτοβουλία τεσσάρων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων (Τορίνο, Κολωνία, Βουδαπέστη και Βαρκελώνη) και με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το συνέδριο δεν περιορίστηκε σε ανώδυνο κουβεντολόι περί …“σκελετών σε ντουλάπες” αλλά προχώρησε στην έκδοση μιας “Λευκής Βίβλου” που περιλαμβάνει τις πιο πετυχημένες πρωτοβουλίες που έχουν αναλάβει τα τελευταία χρόνια δήμοι σε διάφορες χώρες της Ευρώπης σχετικά με την καταπολέμηση των προκαταλήψεων και τη βελτίωση της ζωής των πολιτών που ανήκουν σε σεξουαλικές μειονότητες. Παραθέτω εδώ επιγραμματικά ορισμένες από αυτές με την ελπίδα ότι κάποιοι θα αναζητήσουν το κείμενο και θα ενδιαφερθούν για τη μεταφορά της εμπειρίας άλλων πόλεων στην ελληνική πραγματικότητα…
Βαρκελώνη (Ισπανία) 5ετές πλάνο που αποτελείται από δέσμη 228 μέτρων με σκοπό τη βελτίωση των δημοτικών υπηρεσιών προς τους ΛΟΑΔ πολίτες μετά από διετή κοινωνιολογική έρευνα σχετικά με το πως βιώνουν οι ίδιοι τη ζωή τους στην πόλη και ποια είναι η στάση της κοινωνίας απέναντί τους.
Ρώμη και Τορίνο (Ιταλία) Δημιουργία του δικτύου RE.A.DY με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα στις τοπικές αυτοδιοικήσεις για ζητήματα σχετικά με την κοινωνική ένταξη των ΛΟΑΔ ατόμων – μέχρι στιγμής συμμετέχουν 18 δήμοι και 8 περιφέρειες.
Κολωνία (Γερμανία) Υπογραφή από το δήμο “Χάρτας της Διαφορετικότητας” και διενέργεια ετήσιου διαγωνισμού για την εταιρεία που ακολουθεί τις καλύτερες πρακτικές για την προώθηση της διαφορετικότητας στο εργατικό της δυναμικό.
Σαν Χοάν ντε Βιλατορέντο (Ισπανία) Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ομοφοβίας (17 Μαϊου) εκδηλώσεις ενημέρωσης στα σχολεία και τις δημοτικές βιβλιοθήκες με έμφαση όχι μόνο στους μαθητές αλλά και στους γονείς τους σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων.
Παρίσι (Γαλλία) Ίδρυση ΛΟΑΔ κέντρου του δήμου σε πολυσύχναστο σημείο της γκέι γειτονιάς της πόλης με βιβλιοθήκη, ταινιοθήκη, εκθεσιακό κέντρο, ομάδα ψυχολόγων και τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης.
Λονδίνο (Αγγλία) Στην περιοχή Tower Hamlet που διαθέτει έντονο μουσουλμανικό στοιχείο και ιστορικό ομοφοβικών επιθέσεων, δημιουργία ειδικής ομάδας επαφής για τα θύματα της ομοφοβικής αλλά και της ομόφυλης ενδοοικογενειακής βίας με σκοπό την ψυχολογική τους στήριξη αλλά και την ενθάρρυνση υποβολής καταγγελιών στις αρμόδιες αρχές. Διαφημιστική καμπάνια με αφισοκολλήσεις και σχολικά προγράμματα ευαισθητοποίησης σε συνεργασία με τις εθνικές μειονότητες.
Βερολίνο (Γερμανία) Ίδρυση γραφείου υπεύθυνου για ζητήματα ομοφοβικής βίας και τις επαφές με τη ΛΟΑΔ κοινότητα στην αστυνομία του Βερολίνου.
Βιέννη (Αυστρία) Διοργάνωση 18 σεμιναρίων μέσα στο 2010 για το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό της πόλης σχετικά με τα θέματα υγείας και την αντιμετώπιση ασθενών με διαφορετικό σεξουαλικό προσανατολισμό και ταυτότητα φύλου.
Ρούμπι (Ισπανία) Διοργάνωση διαγωνισμού “Κόμικς εναντίον της Ομοφοβίας” για τους μαθητές των γυμνασίων της πόλης με χρηματικό έπαθλο
Άμστερνταμ (Ολλανδία) Διενέργεια κοινωνιολογικής έρευνας για να σκιαγραφηθεί το προφίλ των δραστών ομοφοβικών επιθέσεων με σκοπό την παρέμβαση στις αντίστοιχες κοινότητες (μαθητές λυκείων, άνεργοι, μουσουλμάνοι)
Παρίσι (Γαλλία) Διαφημιστική εκστρατεία για την πρόληψη του HIV με το πετυχημένο σλόγκαν “Paris Plaisirs, Paris Capotes” (“Παρίσι-Απόλαυση, Παρίσι-Προφύλαξη”)
Λιουμπλιάνα (Σλοβενία) Έπαρση της σημαίας του ουράνιου τόξου στο κάστρο της Λιουμπλιάνα με αφορμή το gay pride.
Βαρκελώνη (Ισπανία) Καμπάνια εμβολιασμού για τις ηπατίτιδες Α και Β
Βαντάα (Φινλανδία) Το πρόγραμμα “Τόλμησε” με σκοπό την καταπολέμηση της ομοφοβίας στα σπορ και την ενθάρρυνση των ομοφυλόφιλων αθλητών σε συνεργασία με την Αθλητική Συνομοσπονδία της Φινλανδίας.
Λυόν (Γαλλία) Δημιουργία ΛΟΑΔ αρχείου στη δημοτική βιβλιοθήκη της πόλης που περιλαμβάνει βιβλία, ταινίες, δημοσιογραφικά κείμενα και επιστημονικές δημοσιεύσεις των τελευταίων 15 χρόνων.
Μάντσεστερ (Αγγλία) Διοργάνωση της εκδήλωσης “Read Dating” στα πρότυπα του “speed dating” όπου οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να μιλήσουν με αγνώστους για το αγαπημένο τους βιβλίο ή ταινία. Σκοπός να ενθαρρυνθούν οι επαφές ανάμεσα στους γκέι διαφορετικών γενεών σε ένα περιβάλλον όπου οι πιο ηλικιωμένοι δεν “στιγματίζονται”.
Βαρκελώνη (Ισπανία) Πρόγραμμα ευαισθητοποίησης κατά της ομοφοβίας στα γηροκομεία της πόλης με σκοπό να γνωρίσουν οι ηλικιωμένοι ετεροφυλόφιλοι τις εμπειρίες ζωής των συνομήλικών τους ομοφυλόφιλων (διωγμοί από τη δικτατορία του Φράνκο, περίοδος του Aids κτλ)
Για όποια ή όποιον ενδιαφέρεται να το διαβάσει, ολόκληρο το κείμενο μπορείτε να το βρείτε εδώ. Με την ελπίδα βέβαια ότι όλα τα παραπάνω δεν θα οδηγήσουν στη δημιουργία μιας ακόμα παρασιτικής γραφειοκρατίας με σκοπό το ξεκοκάλισμα κοινοτικών προγραμμάτων όπως έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια στην Ελλάδα. Γιατί πάνω από όλα αυτό που έχει σημασία είναι να μπαίνουν μετρήσιμοι στόχοι και να υπάρχει παρακολούθηση της επίτευξής τους και -το κυριότερο- λογοδοσία των υπεύθυνων…
“Συμβολική” στήριξη δήλωσε ότι θα παρέχει φέτος ο δήμος Αθηναίων στο Pride. Χωρίς να διευκρινίζεται βέβαια τι ακριβώς σημαίνει “συμβολική”, αλλά με χρήση από το δήμαρχο ενοχικών φράσεων όπως “σκελετοί στις ντουλάπες” και αναφορών “άλλα λόγια να αγαπιόμαστε” στους αγώνες των μαύρων της Αμερικής και διάφορα τέτοια όμορφα και “αντιρατσιστικά”… (...)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την ελπίδα βέβαια ότι όλα τα παραπάνω δεν θα οδηγήσουν στη δημιουργία μιας ακόμα παρασιτικής γραφειοκρατίας με σκοπό το ξεκοκάλισμα κοινοτικών προγραμμάτων όπως έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια στην Ελλάδα. Γιατί πάνω από όλα αυτό που έχει σημασία είναι να μπαίνουν μετρήσιμοι στόχοι και να υπάρχει παρακολούθηση της επίτευξής τους και -το κυριότερο- λογοδοσία των υπεύθυνων…
Η διοργάνωση του Athens Pride χαιρετίζει τις αποφάσεις του Δήμου Αθηναίων να αναγνωρίσουν το δυναμικό θεσμό της λεσβιακής, γκέι, αμφισεξουαλικής και τρανσεξουαλικής κοινότητας της Αθήνας. Ο Δήμος Αθηναίων θέτει τη διοργάνωση υπό την αιγίδα του (...)
Η αναγνώριση αυτή είναι μια σημαντική ηθική ανταμοιβή, και μόνον. Κάποια δημοσιεύματα μιλούν ψευδώς για «χορηγίες» και «χρήματα». Αναμένουμε την αποκατάσταση της αλήθειας με δημοσίευση του παρόντος. (...)
(Ανακοίνωση του AthensPride)
Δεν έχω καταλάβει ακόμα τι σημαίνει 'συμβολική στήριξη'. Είμαι κατά του pride και των κάθε pride αλλά έχω μείνει με την απορία. Η πλάκα είναι η απουσία 'αιγίδας' του προηγούμενου δημάρχου στο pride. Αυτή η Αθήνα έχει και πλάκα τελικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήTα ανά τον κόσμο Pride αποτελούν εκδηλώσεις γιορτής και μνήμης με αφορμή μια συγκεκριμένη ιστορική επέτειο. Περισσότερα για αυτή την επέτειο μπορείς να διαβάσεις εδώ, ενώ για μια ενδιαφέρουσα επιστημονική προσέγγιση του φαινομένου Pride εδώ.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Βαρκελώνη (Ισπανία) 5ετές πλάνο που αποτελείται από δέσμη 228 μέτρων με σκοπό τη βελτίωση των δημοτικών υπηρεσιών προς τους ΛΟΑΔ πολίτες μετά από διετή κοινωνιολογική έρευνα σχετικά με το πως βιώνουν οι ίδιοι τη ζωή τους στην πόλη και ποια είναι η στάση της κοινωνίας απέναντί τους"
Αφού οι κυβερνώντες μας κουβαλάνε πολεοδόμους από τη Βαρκελώνη και ανησυχούν για την "καθημερινότητα", ας παραδειγματιστούν από την πόλη αυτή για τη δουλειά που πρέπει να κάνουν ώστε να αναβαθμίσουν τις περιοχές του κέντρου που έχουν πάρει τον κατήφορο μέσα από την προσέλκυση των κατάλληλων πληθυσμιακών ομάδων.
Μακάρι να πάνε και λίγο παραπέρα..
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρεις. δεν θα μου είναι ιδιαίτερα χρήσιμη η συμβολική στήριξη, όταν - καθόλου απίθανο ύστερα από όσα είδα στη γειτονιά μου - αποτελέσουν ομοφυλόφιλοι τον επόμενο στόχο των κάθε λογής «χρυσαυγιτών».
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ' αρχάς χαίρομαι που το σχόλιό μου - επειδή εγώ αναφέρθηκα στην "καθημερινότητα του δημότη" - σε κινητοποίησε για ένα ποστ με "προτάσεις". Όμως, το δικό μου σχόλιο, στο μπλογκ του Thomas Xomeritis, αφορούσε στην θεσμική δυνατότητα των δημάρχων για ό,τι αφορά στην απόδοση αποστερούμενων δικαιωμάτων. Και όσο κι αν σου φαίνεται παράξενο τα προβλήματα της πόλης αγγίζουν το ίδιο ομοφυλόφιλους και ετεροφυλόφιλους δημότες. Ομοφυλόφιλος ή ετεροφυλόφιλος, το αυτοκίνητό του το ίδιο καταστρέφεται στις λακούβες των ασυντήρητων δρόμων, το ίδιο παρεμποδίζεται να κυκλοφορήσει ως πεζός στα ανύπαρκτα πεζοδρόμια ή πεζοδρόμια-πάρκινγκ, το ίδιο ταλαιπωρείται στις υπηρεσίες του δήμου, το ίδιο ενοχλείται από την μυρωδιά των άπλυτων κάδων ή των αμάζευτων σκουπιδιών, το ίδιο τραυματίζει το κεφάλι του από τις κάθετες χαμηλές διαφημιστικές πινακίδες, το ίδιο βρέχεται στις ακάλυπτες στάσεις των λεωφορείων, το ίδιο βγάζει το μάτι του από τα ακλάδευτα φυτά που εξέχουν από τους φράχτες, το ίδιο πλημμυρίζει το σπίτι του από τα όμβρια λόγω έλλειψης αποχετευτικού δικτύου, το ίδιο ταλαιπωρείται από τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην καθημερινότητα του ανθρώπου ως δημότη αναφέρθηκα - παναπεί ως κάτοικου μιας πόλης -, και όχι στην καθημερινότητα του ως πολίτη. Για την πρώτη ο δήμος έχει την -σχεδόν- αποκλειστική αρμοδιότητα να δράσει αποτελεσματικά. Για την δεύτερη οφείλουν να φροντίσουν οι κυβερνήσεις με μία σειρά αποφάσεων και μέτρων που θα εφαρμοστούν σε ένα πλήθος τομέων της δικής τους αρμοδιότητας, ξεκινώντας από τον βασικότερο: την Παιδεία.
Τον Γιώργο Καμίνη δεν τον στήριξα προεκλογικώς, επειδή πιστεύω ότι στην Τ.Α. δεν χωρούν αλεξιπτωτιστές, άσχετοι με τον χώρο που θέλουν να υπηρετήσουν και μάλιστα κατευθείαν ως ανώτατοι άρχοντες, χωρίς καμμία συμμετοχή, προσφορά, εμπειρία στα δημοτικά της πόλης. Αλλά είναι άδικο να γίνεται ο Καμίνης σάκκος του μποξ για όλα τα συσσωρευμένα κοινωνικά προβλήματα. Υπάρχουν συγκεκριμένα θεσμικά πρόσωπα και συγκεκριμένοι θεσμικοί φορείς που πρέπει να πιεστούν για τα συγκεκριμένα ζητήματα της ανισονομίας και της απόδοσης ίσων δικαιωμάτων.
Και βέβαια, εφόσον θέλουμε αποτελεσματικές ενέργειες, η πίεση, δεν γίνεται με ποστς (ή έστω μόνον με ποστς) μέσα από μπλογκς, αλλά με την συμμετοχή σε φορείς, συλλόγους, σωματεία, και ομάδες πίεσης, που καταθέτουν υπεύθυνα επεξεργασμένες προτάσεις, προερχόμενες από συλλογικές διαδικασίες.
@ Κατερίνα σ-Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι, είναι αλήθεια ότι από το δικό σου σχόλιο ξεκίνησα να γράφω :-)
Στο προκείμενο τώρα: Όπως φαίνεται και από την παραπάνω -εντελώς ενδεικτική- λίστα υπάρχουν ζητήματα της καθημερινότητας (ως προς την οικογένεια, το σχολείο, την εργασία, την εξεύρεση στέγης, την υγειονομική περίθαλψη, την αστυνόμευση κτλ) που οι ετεροφυλόφιλοι ούτε να τα φανταστούν δεν μπορούν. Οπότε ας μη βαυκαλιζόμαστε ότι η καθημερινότητά όλων μας είναι ακριβώς η ίδια και ότι αντιμετωπίζουμε ακριβώς τις ίδιες προκλήσεις γιατί πολύ απλά δεν είναι έτσι. Και μιλάω για τους ομοφυλόφιλους αυτή τη στιγμή και όχι για άλλες ομάδες που αντιμετωπίζουν ακόμα περισσότερες δυσκολίες στην καθημερινότητά τους όπως οι διαφυλικοί και οι οροθετικοί.
Για το θέμα της συμμετοχής που γράφεις δεν θα διαφωνήσω, αν και γνωρίζουμε επίσης από προσωπική εμπειρία ότι αφενός οι διάφορες ομάδες συχνά είναι κι αυτές μέρος του προβλήματος (δεν φαντάζομαι να έχει ξεχάσει κανείς το πρόσφατο σκάνδαλο με το πορνό χωρίς προφυλάξεις και τη στάση των αντίστοιχων ομάδων), αφετέρου οι εκλεγμένοι αξιωματούχοι πρέπει και οι ίδιοι να αναζητούν λύσεις πέρα από το γόρδιο δεσμό των γνωστών ομάδων και συμφερόντων και όχι να αρκούνται στην εκφώνηση (κακών) δεκαρικών όπου μας διαβεβαιώνουν για τις ...καλές τους προθέσεις.
Και κάτι τελευταίο που το ανέφερα και στο σχόλιό μου πιο πάνω: ας δούμε τα αντίστοιχα παραδείγματα στο εξωτερικό και πως οι ομοφυλόφιλοι βοήθησαν να αναβαθμιστούν καταδικασμένες αστικές περιοχές με τεράστια κοινωνικά προβλήματα. Μήπως βοηθώντας τη δική τους καθημερινότητα βοηθάμε και την καθημερινότητα όλων των υπόλοιπων;
gay super hero,
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν ξέρω αν πραγματικά δεν καταλαβαίνεις ή αν κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις. Νομίζω πως εξήγησα με σαφήνεια. Δεν αμφισβητώ τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ομοφυλόφιλος πολίτης. Όπως δεν αμφισβητώ και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν άλλες κοινωνικές ομάδες. Για παράδειγμα οι δήμοι εκτελούν προγράμματα για ασθενείς ομάδες δημοτών - ανήμπορους ηλικιωμένους, Α.Μ.Ε.Α., απεξαρτημένους - χωρίς να αποκλείουν κανέναν λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού. Επίσης, όταν προσλαμβάνουν υπαλλήλους, είτε ως μονίμους είτε επί συμβάσει, δεν εξετάζουν ούτε ρωτούν για τον σεξουαλικό προσανατολισμό τους. Προσωπικώς δεν θεωρώ τους ομοφυλόφιλους ως ασθενή ομάδα πληθυσμού, αλλά ως ομάδα με μεγάλη δυναμική που αν την διοχετεύσει σε σωστά στοχευμένες δραστηριότητες μπορεί να αλλάξει την σημερινή πραγματικότητα.
Εκείνο που λέω είναι ότι αυτά τα προβλήματα δεν μπορεί να τα λύσει ο έλληνας δήμαρχος, αλλά ο έλληνας υπουργός. Οι δήμαρχοι μόνον προσωρινώς "ανακουφιστικά" μπορούν να λειτουργήσουν έτσι όπως λειτουργεί ο θεσμός της Τ.Α. στην Ελλάδα. Μένει να δούμε πόσο θα αλλάξει αυτή την λειτουργία ο Καλλικράτης.
Δεν έχω προς το παρόν άλλο χρόνο για να αναφερθώ σε παραδείγματα αποτελεσματικότητας σε δράσεις με πίστη στην αξία της συμμετοχής και της συλλογικής δραστηριότητας. Τα καπελώματα, πάντως, γίνονται επειδή το επιτρέπουμε με την αποχή μας. Και η αλήθεια είναι πως οι ιδιοτελείς με προσωπικές φιλοδοξίες άνθρωποι, είναι πάντα πολύ περισσότερο ανθεκτικοί και επίμονοι από όσους αγωνίζονται χωρίς να περιμένουν στενά προσωπικά οφέλη, και δεν κουράζονται ούτε τα παρατούν εύκολα.
@ Κατερίνα σ-Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια την τελευταία πρόταση, γεια στο στόμα σου...
οι δήμοι εκτελούν προγράμματα για ασθενείς ομάδες δημοτών - ανήμπορους ηλικιωμένους, Α.Μ.Ε.Α., απεξαρτημένους - χωρίς να αποκλείουν κανέναν λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού
ΑπάντησηΔιαγραφή…επειδή βεβαίως θεωρούν ότι όλοι οι δικαιούχοι είναι ετεροφυλόφιλοι. Άλλωστε πάνω σ’ αυτήν την «αυτονόητη» προϋπόθεση γίνεται και ο σχεδιασμός των σχετικών προγραμμάτων.
Κι ας μην συζητήσουμε την ανοχή, αν όχι τη στήριξη, που προσφέρουν στους αποκλεισμούς και τις διακρίσεις που οι ετεροφυλόφιλοι συμμετέχοντες επιβάλλουν σε εκείνους για τους οποίους γίνεται γνωστό ότι «είναι από τους άλλους».
Μια βόλτα στα ΚΑΠΗ οποιουδήποτε δήμου θα περίσσευε για να πληροφορηθούν τη σκληρή αυτή πραγματικότητα όσοι δεν... τη γνωρίζουν.
@ Κατερινα
ΑπάντησηΔιαγραφήΠερα απο το θεωρητικο επιπεδο, η επιλογη στο δημο ηταν ή συνεχεια με Κακλαμανη ή νεα αρχη με Καμινη. Αυτο βαρυνε κυριως στην εκλογη.
@Χωμεριτη
Οργανωμενες επιθεσεις εναντιον γκει απο ακροδεξιους υπαρχουν ΗΔΗ εδω κι αρκετα χρονια.. κυριως σε παρκα το βραδυ! Δεν το περιμενουμε στο μελλον...ειναι εδω
Vavi
@Ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχω αντιληφθεί κάτι πάντως, εννοώ από χρυσαυγίτες.
Τι κρίμα ένα τέτοιο ποστ να μην γίνεται από κάποια επίσημη ομάδα αλλά από έναν "απλό" μπλόγκερ. Κρίμα, πραγματικά.
ΑπάντησηΔιαγραφή"απλό" και... "ανώνυμο"
ΑπάντησηΔιαγραφήAnonymous,
ΑπάντησηΔιαγραφή"Νέα αρχή" με παλιούς θεσμούς δεν γίνεται. Ύστερα, τι ήταν αυτό που σε έκανε να πιστέψεις ότι με τον Γιώργο Καμίνη θα γίνει "νέα αρχή";
gay super hero,
στην τελευταία πρόταση έκανα ένα λάθος - "δεν τα παρατούν ποτέ" είναι το σωστό.
Ε, καλά τώρα, δεν θα χρειαστεί να περιμένεις πολύ για να το δεις να το κακοααντιγράφουν σε διάφορα έντυπα "επώνυμοι" αμειβόμενοι ακτιβιστές, όπως συχνά πυκνά συμβαίνει άλλωστε με τις αναρτήσεις του gsh, και μάλιστα χωρίς καν αναφορά στην πηγή.
ΑπάντησηΔιαγραφήerva_cidreira,
ΑπάντησηΔιαγραφήπραγματικά δεν ξέρω τι "θεωρούν" ούτε και με ενδιαφέρει τι "θεωρεί" ο καθένας. Για όσα όμως ανέφερα ξέρω τι πράττουν - αυτό με ενδιαφέρει και γι αυτό έγραψα.
Τα σχετικά με τις ευπαθείς ομάδες δημοτών δεν αφορούσε στα ΚΑΠΗ, βιαστήκατε να συμπεράνετε. Η αναφορά στους "ανήμπορους ηλικιωμένους" δεν ήταν για τα ΚΑΠΗ - oι ανήμποροι γέροντες υπάγονται στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού και αναφερόμουν στο πρόγραμμα "Βοήθεια στο σπίτι". Το πρόγραμμα αυτό λειτουργεί (*) χωρίς αποκλεισμούς λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, θρησκείας, καταγωγής κ.λπ., όπως και τα υπόλοιπα προγράμματα, άλλωστε. Kαι σχεδιάζεται θεωρώντας ότι οι ανήμποροι ηλικιωμένοι είναι απλώς ...ανήμποροι ηλικιωμένοι που χρειάζονται βοήθεια. Η κοινωνική υπηρεσία συμπεριλαμβάνει στο πρόγραμμα που υποβάλλει, τους ανήμπορους ηλικιωμένους με μόνο κριτήριο την φορολογική δήλωση (*). Δήλωση σεξουαλικού προσανατολισμού, θρησκείας, καταγωγής κ.λπ δεν ζητείται - λυπάμαι που ανατρέπω τις βεβαιότητές σας. Εξυπηρετούνται από "οικογενειακούς βοηθούς" (ψώνια και δουλειές στο σπίτι), από "νοσηλευτές ή νοσηλεύτριες" (φάρμακα, ενέσεις, συνοδεία σε ιατρούς) και από κοινωνικές λειτουργούς. Κανείς και καμμία από αυτούς τους ανθρώπους - που έχουν δύσκολο έργο - δεν εξαιρεί από τις υπηρεσίες του δικαιούχο του προγράμματος επειδή συμβαίνει να είναι ομοφυλόφιλος.
[(*) αφορά σε κάποια αλλαγή του κριτηρίου που ισχύει από φέτος, αλλά ας μην απλώσουμε το θέμα]
Για την λειτουργία των ΚΑΠΗ, έχετε δίκιο, δεν έχω κάνει περιοδεία στα ΚΑΠΗ όλης της χώρας. Γνωρίζω όμως πολύ καλά πώς λειτουργούν στον Δήμο που κατοικώ και νομίζω ότι η λειτουργία τους δεν πρέπει να διαφέρει από τα άλλα. Στα ΚΑΠΗ της πόλης μου συχνάζουν ηλικιωμένοι άνθρωποι και έχω παρατηρήσει πως "καταφεύγουν" εκεί επειδή τους λείπει η συντροφιά, οι δραστηριότητες, η επιβεβαίωση πως δεν έχουν "ξοφλήσει", η χαρά ότι μπορούν να δημιουργούν ακόμα. Οι ηλικιωμένοι αυτοί άνθρωποι - μοναχικοί κυρίως - συναντιούνται στα κέντρα, συζητούν μεταξύ τους πίνοντας το καφεδάκι τους, παίζοντας τάβλι και άλλα επιτραπέζια, δραστηριοποιούνται σε χορωδίες, θεατρικές ομάδες, και άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες, πηγαίνουν εκδρομές, διαβάζουν βιβλία δικά τους ή ξένων. Και σας πληροφορώ ακόμα ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι πολύ περισσότερο ανοιχτόμυαλοι από πολλούς "προοδευτικούς" νέους και δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου απόρριψη, διάκριση ή αγενής συμπεριφορά σε συμμετέχοντα λόγω της ομοφυλοφιλίας του. Το αντίθετο, το έχω δει, να γίνονται δηλαδή ιδιαίτερα αγαπητοί ομοφυλόφιλοι δημότες από τους άλλους - κάποιο χάρισμα, ίσως.
Αλλά αφού εσείς ήρθατε αντιμέτωπος με την σκληρή πραγματικότητα των ΚΑΠΗ, θέλετε να γίνετε συγκεκριμένος; Τι διαπιστώσατε στα ΚΑΠΗ των Δήμων που κάνατε την "βόλτα" σας; Έχουν ουσιώδη σημασία οι παρατηρήσεις σας για την εξέλιξη της συζήτησης, αλλά κυρίως για την ευαισθητοποίηση όλων μας.
Α, για τους ανήμπορους ηλικιωμένους της «Βοήθειας στο σπίτι» γράφατε. Ε, ναι, ίσως να έχετε δίκιο ότι σ’ αυτούς δεν γίνονται διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, όπως άλλωστε ούτε και στους νοσηλευόμενους στην εντατική των νοσοκομείων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτους άλλους νοσοκομειακούς ασθενείς όμως διακρίσεις γίνονται, από ιατρούς, νοσηλευτικό προσωπικό και συν-ασθενείς, τόσες και τέτοιες μάλιστα που να τους οδηγούν στο να αποφεύγουν να αναζητήσουν έγκαιρα ιατρική βοήθεια* και να προσέρχονται όταν δυστυχώς δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς , συνήθως πολύ αργά δηλαδή, όπως άλλωστε και οι ομοφυλόφιλοι δημότες εξ ανάγκης και απελπισίας και στον ελάχιστο βαθμό συμμετέχουν στις δραστηριότητες των ΚΑΠΗ. Βεβαίως, οι χαρισματικοί, όπως σημειώνετε κι εσείς, εξαιρούνται, πάντα και παντού. Ελπίζω μόνο να μην χρησιμοποιείτε τον όρο ως ευφημισμό τού «αρεστοί στους ετεροφυλόφιλους».
Φανταστείτε επί παραδείγματι ότι στο ΚΑΠΗ μεγάλου δήμου όπου «βολτάρω» φέτος τον χειμώνα πραγματοποιήθηκαν 19 εξορμήσεις σε θέατρα της Αθήνας και «φυσικά» ούτε μια σε παράσταση, από τις τόσες φετινές, έργου με γκέι θεματική, που θα μπορούσε να ενδιαφέρει ιδιαιτέρως έναν ομοφυλόφιλο δημότη. Κι ας μην μιλήσουμε για τις άλλες «πολιτιστικές» δραστηριότητες.
Βλέπετε υπάρχουν πολλοί τρόποι να αποκλείσεις κάποιον χωρίς να του ζητήσεις να σου δηλώσει τον σεξουαλικό προσανατολισμό του. Συνήθως όμως στους δήμους δεν μπαίνουν καν στον κόπο να εφαρμόσουν κάτι ιδιαιτέρως περίπλοκο. Το κουτσομπολιό, η χλεύη, η προσχηματική άρνηση, η αδιαφορία ή η μισοκαλυμμένη περιφρόνηση φθάνουν και περισσεύουν.
*όπως από την ερχόμενη Παρασκευή θα μπορέσετε να διαβάσετε σε μια σειρά αναρτήσεων στο Α.Π.
Vavi (ανωνυμος 1)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ elf at bay
σε περιστατικο απο Χ αυγιτες ημουν δυο φορες παρων, και εχω τουλαχιστον αλλες 2 επιβεβαιωμενες μαρτυριες ( μιλαμε για επιθεσεις 10-12 ατομων)
@ Κατερινα
Ο καμινης ως κεφαλη δημοσιας αρχης ειναι ο μονος (μαζι με καποια δικαστηρια) που εχει υπερασπιστει εμπρακτα γκει. Και δινει ελπιδα... ειμαστε εδω βεβαια και θα τον κρινουμε.
Επαναλαμβανω η εναλλακτικη ηταν ο απολυτος πατος Κακλαμανη!
Α μάλιστα.... Τι να πω.....
ΑπάντησηΔιαγραφήerva_cidreira,
ΑπάντησηΔιαγραφήγια όλα τα προγράμματα που απευθύνονται στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού έγραφα, και αναγκάστηκα να αναφερθώ ειδικά στο πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι, επειδή εσείς δεν καταλάβατε και το μπερδέψατε με τα ΚΑΠΗ, που είναι κάτι διαφορετικό. Είναι ευχάριστο που βλέπω ότι μετά από αυτό, το "μαζέψατε" από τα δημοτικά προγράμματα και το "απλώσατε" αλλού, στα νοσοκομεία. Φύγαμε λοιπόν από τους Δήμους και ήρθαμε στο Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Από την Τ.Α. στην Κεντρική Διοίκηση. Αυτό δεν λέω από την αρχή;
Για τον ελάχιστο ή τον μέγιστο βαθμό συμμετοχής των δημοτών στα προγράμματα - κοινωνικά, ψυχαγωγικά, αθλητικά - ο καθένας μπορεί να υποθέτει ό,τι νομίζει. Σημασία έχει πως οι Δήμοι δεν αποκλείουν κανέναν δημότη για τους λόγους που νομίζετε. Πέρα δε από αυτό η δεοντολογία των κοινωνικών λειτουργών λέει πως "ο κοινωνικός λειτουργός οφείλει να μην ασκεί, επιτρέπει, διευκολύνει ή συνεργάζεται με κριτήριο την οιασδήποτε μορφής διάκριση λόγω φυλής, χρώματος, φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, ηλικίας, θρησκείας, εθνοτικής καταγωγής, οικογενειακής κατάστασης, πολιτικών πεποιθήσεων, πνευματικής ή σωματικής αναπηρίας, ή οιασδήποτε άλλης προτίμησης ή ατομικού χαρακτηριστικού, ιδιότητας ή καθεστώτος" και χωρίς συγκεκριμένες καταγγελίες δεν μπορούμε να αποδίδουμε μομφές στον κλάδο τους.
Όσο για τους αποκλεισμούς, το δέχομαι πως υπάρχουν πολλοί τρόποι. Για παράδειγμα, το Υπουργείο Εργασίας δεν επιβάλλει διακρίσεις στην επιλογή υπαλλήλων, αλλά αν μία κοπέλα ζητήσει να εργασθεί ως πωλήτρια σε μπουτίκ του Κολωνακίου ή της Κηφισιάς - gay ή ετερό ιδιοκτησίας - όσο εργατική και άξια να είναι, αν έχει παραπάνω κιλά την αποκλείουν, πολλές φορές με χλεύη και χωρίς προσχηματική άρνηση. Εκεί να δείτε περιφρόνηση! Μέχρι και υπέρβαρους πελάτες αποκλείουν από το εμπόρευμα πολλών μαγαζιών. Ακόμα, σε τηλεοπτικά προγράμματα - από δημοσιογραφικά πρωινάδικα μέχρι μεσημεριανάδικα και λοιπά σαβουρατζίδικα -, όσο καλή δημοσιογράφος και να είναι κάποια, όσο κι αν κάνει καλό κουτσομπολιό κάποια άλλη, αν είναι λίγο "ασχημούλα" ή λίγο παραπάνω "παχουλούλα" αποκλείεται. Το ίδιο γίνεται και στα καταστήματα που πωλούν καλλυντικά. Οι εταιρείες δεν προσλαμβάνουν κοπέλες με έντονη ακμή, με πανάδες, με προβληματικό δέρμα. Τις αποκλείουν.
Το κουτσομπολιό, η χλεύη, η αδιαφορία και η περιφρόνηση, πάλι, δεν κάνουν διακρίσεις, είναι φαινόμενα όλων των κοινωνικών τάξεων και ομάδων και δεν εξαφανίζονται με νόμους, εγκυκλίους, διατάξεις και αποφάσεις δημάρχων. Γι αυτό σημείωσα παραπάνω ότι όλα ξεκινούν από την Παιδεία, που παίρνουμε όχι μόνο από το σχολείο, αλλά, κυρίως, από το σπίτι μας.
Σε χαρισματικούς δεν αναφέρθηκα, ξαναδιαβάστε προσεκτικά τι έγραψα και θα καταλάβετε, ελπίζω, αν μέχρι τώρα δεν έτυχε να δείτε κάπου σχετικά σχόλιά μου. Οι "αρεστοί" ποικίλουν ανάλογα με τις αντιλήψεις, και ο καθένας μπορεί να επιλέγει τους "αρεστούς" τους για φίλους. Αλλά σε καμμμία περίπτωση δεν πρέπει να αποτελεί κριτήριο για να πάρουμε θέσεις ως προς την απόδοση δικαιωμάτων σε ανθρώπους που τα αποστερούνται.
υ.γ.
αν η "σκληρή πραγματικότητα" των ΚΑΠΗ διαπιστώνεται από το γεγονός ότι σε κάποιο δήμο δεν πραγματοποίησαν έξοδο σε μία γκέι θεατρική παράσταση, μάλλον έχω χάσει το νόημα των λέξεων.
(19 θεατρικές έξοδοι σε μία σαιζόν! Πλούσιος δήμος, ακόμα και σε καιρούς σκληρής λιτότητας...)
@ Kατερίνα σ-Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον δεν διάβασα καλά. Δεν νομίζω να πιστεύεις πραγματικά πως οι διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού με όλη τη βία, τον αποκλεισμό και κυρίως τη φίμωση και την αυτο-λογοκρισία που αυτές συνεπάγονται (και από τις οποίες κανείς δεν βρίσκει καταφύγιο πολύ συχνά ούτε στην ίδια του την οικογένεια) μπορούν να παραλληλιστούν με το τι συμβαίνει σε κάποιον που έχει περιττά κιλά σε μια ...μπουτικ του Κολωνακίου.
gay super hero,
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλά διάβασες, αλλά το ερμήνευσες όπως σου αρέσει. Περί αποκλεισμών έγραψε o erva_cidreira, συμφώνησα και ανέφερα κι άλλα παραδείγματα, εκτός του αποκλεισμού που ανέφερε στο σχόλιό του. Δεν έβαλα ζυγαριά, ούτε έβγαλα μέτρο. Αν τώρα θέλεις να βάλεις άλλο ζήτημα για το "ποιος τον έχει πιο μεγάλο τον αποκλεισμό", μπορείς να το κάνεις κι εκεί βγάζουμε τις μεζούρες. Να μου επιτρέψεις ωστόσο, να μην κρύβω κάτω από το χαλί και άλλους αποκλεισμούς που συμβαίνει να μην φέρουν το πρόθεμα λοαδ.
Και όχι, βέβαια. Το ζήτημα που έβαλα, δεν ήταν "τι συμβαίνει σε κάποιον που έχει περιττά κιλά σε μια μπουτίκ του Κολωνακίου", αλλά το σοβαρότατο πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζει μία άνεργη ικανή πωλήτρια που την αποκλείουν από την εργασία λόγω σωματότυπου. Συνυπολόγισε πως αυτόν τον αποκλεισμό δεν θα τον βίωνε μία καλλίγραμη λεσβία ή ένας αρκούντως εμφανίσιμος γκέι πωλητής για να καταλάβεις και το δικό της πρόβλημα.
Πίστευα ότι αυτό θα ήσουν σε θέση να το εννοήσεις και δεν βρήκα απαραίτητο να το κάνω τόσο νιανιά για έναν άνθρωπο σαν εσένα. Και τώρα που ερμήνευσες έτσι ό,τι έγραψα, θα περίμενα τουλάχιστον να αναρωτιόσουν αν διάβασες καλά πως η "σκληρή πραγματικότητα" που αντιμετώπισαν κατά την φετινή σαιζόν οι γκέι ηλικιωμένοι του ΚΑΠΗ, είναι ότι φέτος δεν τους πήγαν σε καμία γκέι θεατρική παράσταση.
Δώστε κάποια προσοχή σ' αυτά που λέει η Κατερίνα. Συνάδελφος, στη δουλειά, μίλησε για κάποια υφισταμένη του και είπε "ούτε μπορώ να την κοιτάξω, έτσι χοντρή που είναι". Αν ήταν κατευθείαν εργοδότης της, σίγουρα η γυναίκα θα είχε απολυθεί. Αν σας πω τώρα ότι ο συγκεκριμένος άντρας, οι κινήσεις τους και ο τόνος της φωνής του, πέφτουν μέσα στο στερεότυπο συμπεριφοράς που ο μέσος άνθρωπος κολλάει τη ρετσινιά «ομοφυλόφιλος», θα μου λέγατε ότι το φτιάχνω από το μυαλό μου για να προβοκάρω τη συζήτηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο γράφω αυτό συμφωνώντας με το πνεύμα της ανάρτησης του gsh.
Μα ναι. Όπως γνωρίζουμε, όλοι οι υπέρβαροι είναι άνεργοι. Είναι να απορεί κανείς πως παραμένουν υπέρβαροι γιατί τους διώχνουν απ' τα σπίτια τους και κοιμούνται κάτω από τις γέφυρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ομοφυλόφιλοι αντίθετα δεν έχουν τέτοια προβλήματα με τους εργοδότες τους γιατί μπορούν να το κρύβουν
Υπάρχει ο 3304/2005. Χρειάζεται εφαρμογή του νόμου, ορθή χρήση και - εκεί είναι και ο ρόλος της ΤΑ - συνεχής προσπάθεια για αλλαγή της νοοτροπίας του κόσμου, η οποία δεν θα έρθει από τη μια μέρα στην άλλη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ 3304 έχει σοβαρές ελλείψεις καθώς δεν περιλαμβάνει το σωματότυπο. Θα μπορούσαμε να τον προσθέσουμε. Θα ήταν μια παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλωστε ακόμα και σπυράκια στα μούτρα να έχει κανείς μπορεί να τον στραβοκοιτάξουν. Ο καθένας μπορεί να σκεφτεί ένα λόγο για τον οποίο έχει υποστεί διάκριση. Απλά κάποιοι είναι υπερευαίσθητοι και παριστάνουν τα θύματα.
Κσ-μ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην πρώτη Δημοτικού η (υπέρβαρη) δασκάλα μου μού έμαθε ότι πρέπει πάντα συγκρίνουμε όμοια πράγματα, μήλα με μήλα , πορτοκάλια με πορτοκάλια, και όχι ανόμοια, μήλα με πορτοκάλια.
Γι’ αυτό συγκρίνουμε ομοφυλόφιλους και ετεροφυλόφιλους εργοδότες μεταξύ τους, ή αντιστοίχως εργάτες, όχι όμως ομό και ετερό εργοδότες και εργάτες ανάκατα.
Συγκρίνουμε παχύσαρκες ετεροφυλόφιλες και ομοφυλόφιλες γυναίκες, και όχι παχύσαρκες ετεροφυλόφιλες και καλλίγραμμες λεσβίες.
Αν λοιπόν συγκρίνουμε παχύσαρκες εργαζόμενες, τότε όπως όλες οι έρευνες δείχνουν, οι πιθανότητες ανεύρεσης εργασίας και διατήρησής της είναι σημαντικά λιγότερες για τις λεσβίες, που υφίστανται διπλή διάκριση, πλην ίσως, και το λέω με κάθε επιφύλαξη, από κάποια πολύ ειδικά επαγγέλματα. Κι ας μην μιλήσουμε για τα οικογενειακά επιδόματα, τις γονικές άδειες κλπ
Ως άνεργες πάλι, οι ετεροφυλόφιλες μπορούν να καλύπτονται από την ασφάλιση του συζύγου τους, ενώ σίγουρα έχουν την αποδοχή, προστασία και βοήθεια της ευρύτερης οικογένειάς τους. Με τις λεσβίες, ε, καλά, όλοι ξέρουμε τι συμβαίνει.
Αντιλαμβάνομαι βεβαίως ότι αυτά δεν ταιριάζουν στα διάφορα παλαιο«κουκουεδίστικα» κλισέ, αλλά σίγουρα τα γνωστά «σεντόνια» στο γνωστό «ύφος» δεν βοηθούν να αλέσουν στον καλό τον μύλο, κάνοντας νιανιά, την εμπειρία μας και την κοινή λογική. Όχι τουλάχιστον σ’ αυτό το ιστολόγιο. Γιατί δεν δοκιμάζετε στο buzz. Συνεχίζετε να γράφετε εκεί, έτσι δεν είναι;
Τελειώνοντας να σας θυμίσω ότι εσείς προσδιορίσατε τις δραστηριότητες στα ΚΑΠΗ σε "χορωδίες, θεατρικές ομάδες, και άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες".
Και να ξέρετε ότι ο δήμος που ανέφερα είναι λαϊκός, εργατικός δήμος στα δυτικά, και όχι νεόπλουτο προάστειο στα βόρεια ή στα νότια, της Αθήνας
gay super hero,
ΑπάντησηΔιαγραφήαν στην Ελλάδα κοιμούνται διωγμένα ομοφυλόφιλα παιδιά κάτω από τις γέφυρες, αφού το κράτος, δυστυχώς, δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών του, νομίζω ότι όλες μαζί οι λοαδ οργανώσεις θα έπρεπε να έχουν ήδη ενώσει τις δυνάμεις τους για την μέριμνά τους. Tι σπουδαιότερο έργο από αυτό; Αν δεν μπορούν να πετύχουν έγκριση επιχορηγήσεων γι αυτό το σημαντικότατο ζήτημα, έτσι όπως λαμβάνουν για άλλες αμφισβητούμενες περιπτώσεις, νομίζω ότι κανένα μέλος τους, όπως και κάποιες άλλες οργανώσεις ή άλλοι πολίτες και σχετικοί φορείς δεν θα αρνιόταν την συμβολή του (οικονομική, εκδηλώσεις για εισπρακτικούς σκοπούς. κ.λπ.)
Για την ανεργία, αν και σήμερα καλπάζει και πλήττει αδιακρίτως, γενικώς ομιλώντας, ναι, όλοι οι υπέρβαροι δεν είναι άνεργοι, όπως δεν είναι άνεργοι και όλοι οι ομοφυλόφιλοι. Οι εργοδότες δεν κάνουν φιλανθρωπικό έργο, χρειάζονται υπαλλήλους που ανταποκρίνονται στα καθήκοντά τους και έχουν συμπεριφορά ή εμφάνιση που ικανοποιεί την πελατεία τους (καλώς ή κακώς, είναι μια άλλη συζήτηση). Αν ένας υπάλληλος δεν συγκεντρώνει κάποια από τις παραπάνω ιδιότητες τον απολύουν αδιαφορώντας αν είναι ετεροφυλόφιλος ή ομοφυλόφιλος. Και να μην παραβλέπουμε ότι σε περιπτώσεις που μία εταιρία αναγκάζεται, λόγω περιορισμού των εργασιών της να απολύσει κόσμο, αυτός που θα φύγει πριν από όλους δεν θα είναι ένας ομοφυλόφιλος, αλλά μία γυναίκα που "υποψιάζονται" πως σύντομα μπορεί να γίνει μητέρα.
Η αντιμετώπιση πολλών ομοφυλόφιλων παιδιών από τις οικογένειές τους είναι ένα διαφορετικό ζήτημα, δεν συζητάμε αυτό, ούτε αμφισβήτησα ποτέ το σοβαρό αυτό πρόβλημα. Αν και γνωρίζοντας τις σχέσεις μεταξύ ομοφυλόφιλων παιδιών και των γονιών τους τους στο φιλικό ή ευρύτερα κοινωνικό (αστικό) περιβάλλον μου, είμαι σε θέση να βεβαιώσω πως τα περιβάλλουν με αγάπη και φροντίδα, ξέρω ότι οι γονείς τους αποφεύγουν να αναφέρονται στις σχέσεις τους ή σε ό,τι σχετικό υποδηλώνει την ομοφυλοφιλία τους. Θέλει δρόμο ακόμα για να απεγκλωβιστούν από τις αγκυλώσεις τους, και πιο πολύ ακόμα δρόμο για να βγουν αυτοί οι γονείς μπροστά και να κάνουν κάτι δραστικότερο ώστε σιγά σιγά να πάψει το φαινόμενο της απόρριψης άλλων παιδιών από τις οικογένειές τους.
Κλείνοντας το σχόλιο, να μου επιτρέψεις ένα λινκ για την γονεϊκή δραστηριοποίηση "on behalf of their children" σε ένα άλλο μέρος του κόσμου, που μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για έλληνες γονείς. Επειδή δεν αρκούν οι ενέργειες των λοαδ ακτιβιστών, επαγγελματιών ή μη.
erva_cidreira,
ΑπάντησηΔιαγραφήωχ! η δική μου δασκάλα (η κυρία Παγώνα, ψηλή και λεπτή) μου τα έμαθε λάθος. Μας έλεγε ότι τα φρούτα μπορούμε να τα συγκρίνουμε μεταξύ τους.
Αλλά προς το παρόν δεν μπορώ να γράψω άλλο "σεντόνι" για να σας απαντήσω. Βλέπετε, εσείς προτιμάτε να ρίχνετε στο τραπέζι ολιγόλογα αδιευκρίνιστα ""επιχειρήματα"" ποντάροντας στην δημιουργία εντυπώσεων για το πρόσωπο του σχολιαστή και όχι για τις απόψεις που εκφράζει με σαφήνεια. Εγώ προτιμώ να είμαι ξεκάθαρη και να εκφράζω τις απόψεις μου χωρίς υπονοούμενα. Ακόμα και όταν τις εκφράζω για συγκεκριμένα πρόσωπα, κρίνοντας - πάντα και μόνο - από τον δημόσιο λόγο τους, ή τις δημόσιες ενέργειές τους.
Ωστόσο, για να μην μένετε με την απορία αν "γράφω" στο buzz, πάει καιρός που με έκανε μπαν ο admin επειδή δεν συμμορφώθηκα με τις υποδείξεις του να μην σχολιάζω (κατά μη αρεστό τρόπο βεβαίως) τις απόψεις και τις ενέργειες συγκεκριμένου αυτάρεσκου "ελιτιστή" (με την ειρωνική έννοια) χρήστη που
εκτός των άλλων, όντας στο επιτελείο των υποστηρικτών του, είχε κάνει το buzz προεκλογικό περίπτερο του Γιώργου Καμίνη "μοιράζοντας" από εκεί όχι θετικά διαφημιστικά του υποψηφίου της αρεσκείας του, αλλά αρνητικά διαφημιστικά των αντιπάλων του. Κάτι που έβρισκα πέρα για πέρα αντιδεοντολογικό για ένα συμμετοχικό φόρουμ.
Με παρεξηγήσατε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ανέφερα το buzz ήταν επειδή εκεί είχα διαβάσει σχετικά σχόλιά σας κι εσείς είστε που αναρωτηθήκατε προηγουμένως: (αν) «έτυχε να δω κάπου σχετικά σχόλιά σας». Καμία πρόθεση δεν υπήρξε για δημιουργία εντυπώσεων.
Τουναντίον, όπως και σε λογοτεχνικά ιστολόγια έχει προσφάτως επισημανθεί, το «ύφος» σας είναι αξιοθαύμαστο. Κατά την προσωπική μου άποψη είναι η δοσολογία του σε «σεντόνια» που εξουθενώνει, καταργεί τη διάθεση συμμετοχής στον διάλογο και μετατρέπει τη συζήτηση σε one woman´s show.
Κρίμα, πάντως, αφού στο buzz το (αστικό) ανδρικό, ετεροφυλοφιλικό κοινό του έχω την εντύπωση ότι θα σας αντιλαμβανόταν καλύτερα και ίσως να συμμεριζόταν περισσότερο τις ευαισθησίες για τις διακρίσεις κατά των τροφαντών. Λένε ότι τα «πιασίματα» -ακόμη κι αν δεν αποτελούν επαγγελματικό πλεονέκτημα- εξακολουθούν να προσθέτουν πόντους στα κρεβάτια της ανατολικής Μεσογείου.
Υγ. Πώς συγκρίνονται, αλήθεια, τα σύκα και οι μπανάνες;
Το συγκεκριμένο κοινό έχω την εντύπωση ότι όχι απλά θα τις συμμερίζονταν, αλλά θα σιγόνταρε και με τις δικές του καταγγελίες για τις διακρίσεις σε βάρος των φαλακρών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω ακούσει ότι σε ορισμένα κλαμπ της παραλιακής δεν σε προσλαμβάνουν για πορτιέρη αν είσαι ντεκαποτάμπλ.
Χαχαχά! έχετε δίκιο για τα σεντόνια, erva_cidreira. Aν και στο μπαζ συνηθίζονται, αυτά που είδατε (και εδώ) τα γράφω όταν αυτός που μου απευθύνει τον λόγο δεν καταλαβαίνει, ή κάνει πως δεν καταλαβαίνει, όταν στρεψοδικεί, όταν σχολιάζει μόνον για να πει παπαγαλία τo μάθημά του, όταν αποφεύγει την ουσία και βάζει άσχετα θέματα αφήνοντας ανοιχτά αυτά που μόλις έχει βάλει ο ίδιος, όταν αφήνει να αιωρούνται υπονοούμενα για δημιουργία εντυπώσεων. Διαφορετικά μπορώ και με μία πρόταση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας θυμίζω ότι εδώ μπήκα επειδή είδα στον reader μου ότι ο gsh ανέφερε στην ανάρτησή του κάτι που σχολίασα αλλού, και έπρεπε να το διευκρινήσω. Δεν απάντησα στο δικό σας σχόλιο, εσείς σχολιάσατε ειρωνικά για τις βόλτες που δεν κάνω και δεν μπορώ να γνωρίζω την "σκληρή πραγματικότητα" των ΚΑΠΗ. Ότι δεν έκανα καμμία σύγκριση φαίνεται στα σχόλια (ούτε καν μεταξύ εργοδοτών και υπαλλήλων όπως νομίζετε). Αναφέρθηκα σε περιπτώσεις υποψηφίων εργαζομένων που τους αποκλείουν. Εσείς κάνατε συγκρίσεις ποιος αποκλεισμός είναι μεγαλύτερος ή μικρότερος από έναν άλλο, ποιος μονός και ποιος διπλός. Σταματήσατε βέβαια εκεί που θέλατε, αλλά υπάρχει και τριπλός και τετραπλός: άνεργη ομοφυλόφιλη, παχύσαρκη, μετανάστρια, με σκούρο δέρμα...
Όμως, παρά που εσείς είστε λιγόλογος, γράψατε τόσα σχόλια αλλά ακόμα δεν μας μεταφέρατε την εικόνα που σας δημιούργησε την πεποίθηση της "σκληρής πραγματικότητας" του ΚΑΠΗ που επισκέπτεσθε.
Για την "πρόσφατη επισήμανση του λογοτεχνικού ιστολογίου", απορώ πώς δεν καταλάβατε το ...πνεύμα του. Το διαδικτυακό ήθος του συγκεκριμένου λογοτέχνη είναι γνωστό στην μπλογκόσφαιρα από την ιστορία με το πλαστοπρόσωπο μπλογκ που δημιούργησε στο όνομα του Κώστα Μαυρουδή του Δέντρου, ο οποίος απευθύνθηκε εκεί που έπρεπε και τον εξανάγκασε σε δημόσια συγγνώμη και δήλωση μεταμέλειας. Είμαι βέβαιη ότι γνωρίζετε και το ομοφυλοφοβικό ποίημα που έγραψε για "μια ξεφωνισμένη" και "ντροπαλή που θα 'θελε να σύρει το τακούνι της" και να "φωνάξει δυνατά πως είναι αδελφή" ο "χριστιανοπ@@στης", αναφερόμενος σε εξαιρετικό λογοτέχνη.
Μην είστε αφελής λοιπόν, ειρωνευόταν.
υ.γ.
δύο φρούτα μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους ως προς την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες, σε σάκχαρο κ.λπ, ως προς τη γεύση τους, το άρωμά τους, το μέγεθός τους, την θρεπτική αξία τους, ως προς τον τρόπο κατανάλωσής τους (ωμά, ψητά, αποξηραμένα, καθαρισμένα ή ακαθάριστα, αν γίνονται ποτό, σαλάτα ή μαρμελάδα), ως προς τις ποικιλίες τους, τη δράση τους στον οργανισμό, πόσες θερμίδες δίνει το καθένα... να συνεχίσω το σεντόνι;
:-)
Διαισθάνομαι ότι περάσατε ένα πολύ ευχάριστο εορταστικό Σαββατοκύριακο κι έχετε επιστρέψει ανανεωμένη, αν κρίνω από τα σημερινά κατεβατά σας με μαθήματα διαδικτυακού ήθους σε διάφορα ιστολόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρίμα που πολλές από τις θεωρητικά ορθές επισημάνσεις σας αδικούνται από την βολικά (;) επιλεκτική σας μνήμη σε θέματα πρακτικής εφαρμογής τους.
'Ετσι κι αλλιώς, όμως, δεν υπάρχει μεγαλύτερη στρεψοδικία από τη μετατόπιση μιας συζήτησης σε προσωπικές συγκρίσεις (φανταστικού) ήθους, όπου οι γράφοντες αυτοθαυμάζονται ως οι πλέον αψεγάδιαστοι.
Μια έντονη συζήτηση μπορεί να αποβεί παραγωγική και χρήσιμη, ένας τσακωμός μπορεί να ανεβάσει την αναγνωσιμότητα μιας ανάρτησης, οι (σε πολλαπλά) αυτοφιλοτεχνημένες αγιογραφίες κάποιων σχολιαστών, δυστυχώς, απωθούν και τον πιο μανιακό του ίντερνετ. Όπως άλλωστε και η χρησιμοποίηση ξένων χώρων για επίλυση προσωπικών διαφορών, κάτι που φέρνει πάντα σε εξαιρετικά άβολη θέση τους οικοδεσπότες.
Αλλά φαντάζομαι ότι αυτά, κι άλλα, "μυστικά" θα τα γνωρίζετε ήδη αφού στα ιστολόγιά σας ακολουθείτε ευφυώς διαφορετική κατά μπλογκ πολιτική, ενώ σε κάποια απαγορεύετε εντελώς τον οιονδήποτε σχολιασμό.
Κατά τα άλλα, το θέμα μας ήταν οι δυνατότητες των δήμων να βοηθήσουν έμπρακτα στην αποκατάσταση της ισότητας των ομοφυλόφιλων δημοτών τους. Άραγε, έχει απομείνει κανείς που να διαβάζει ακόμη;
erva_cidreira,
ΑπάντησηΔιαγραφήώστε εσείς να στρέφεστε σε υπονοούμενα και αόριστες αναφορές για το πρόσωπο του σχολιαστή, κι εγώ να σιωπώ; Αυτό θέλετε; Αλλά εγώ θέλω κάτι άλλο: να μην αιωρούνται τα υπονοούμενά σας. Εδώ οικοδεσπότης είναι ο gay super hero. Aς κρίνει το δίκαιο της επιθυμίας σας, και ας αποφασίσει αναλόγως.
- Διάφορα ιστολόγια-
Θα σας το πω απλά: πλανάσθε. Εκτός από εδώ, μόνον σε ένα ακόμα έγραψα "κατεβατό"-απάντηση που εκκρεμούσε επειδή ο μπλόγκερ είχε τεχνικό πρόβλημα και είχε εξαφανίσει σχόλια από όλα τα μπλογκς. Δύο μπλογκς, λοιπόν, δεν είναι "διάφορα ιστολόγια", είναι δύο, μόνο. Η σωστή επομένως διατύπωση είναι: ...αν κρίνω από τα σημερινά κατεβατά σας με μαθήματα διαδικτυακού ήθους εδώ και σε ένα ακόμα ιστολόγιο. Μάθημα για διαδικτυακό ήθος δεν έκανα, αναφορές ξεκάθαρες ήταν - πείτε το και μομφή. Για παράλειψη αναφοράς πηγών όπως και για την αήθεια κάποιων μπλόγκερς που προκειμένου να πλήξουν έναν ποιητή "ποινικοποιούσαν" τις συγγενικές και φιλικές σχέσεις του. Δημόσια όλα, και μεταξύ μπλογκς που αλληλοσυνδέονται, κατά κάποιο τρόπο. Για τα σαββατοκύριακα των άλλων, ποτέ μην εμπιστεύεστε την διαίσθησή σας, τα φαινόμενα μπορεί να απατούν.
-Όπως άλλωστε και η χρησιμοποίηση ξένων χώρων για επίλυση προσωπικών διαφορών-
Οι προσωπικές διαφορές προϋποθέτουν προσωπικές σχέσεις. Με ανθρώπους που δεν γνωρίζονται προσωπικώς, δεν υπάρχουν προσωπικές διαφορές (κανόνας). Πάντα και μόνον σε δημόσιες συζητήσεις που συμβαίνουν στα μπλογκς που διαβάζω αναφέρομαι με σαφήνεια και δεν σχολιάζω κουτσομπολιά που αναφέρονται σε τρίτους.
-απωθούν και τον πιο μανιακό του ίντερνετ- και -φέρνει πάντα σε εξαιρετικά άβολη θέση τους οικοδεσπότες-
Να μιλάτε μόνο για λογαριασμό σας (κανόνας κι αυτό). Η σωστή διατύπωση είναι "με απωθούν" και "κάτι που με φέρνει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση όταν το κάνετε στο μπλογκ μου". Αυτό μπορώ να το καταλάβω, όταν όμως μιλάτε εκ μέρους όλων, χωρίς να σας έχουν εξουσιοδοτήσει, το αγνοώ.
-διαφορετική κατά μπλογκ πολιτική-
Πολιτική; Σε σχόλια; Μα τι λέτε;
-ενώ σε κάποια απαγορεύετε εντελώς τον οιονδήποτε σχολιασμό.-
Αν εννοείτε τον ψόφιο συνεταιρικό ομπζέρβερ, τα κλειστά σχόλια είναι επειδή κάποιος stalker έχει φτιάξει ένα ψεύτικο προφίλ με το user name artois και απαντά για λογαριασμό μας, κατά απαράδεκτο τρόπο. Οι αναγνώστες το γνωρίζουν, έχουμε ενημερώσει.
-το θέμα μας ήταν οι δυνατότητες των δήμων να βοηθήσουν έμπρακτα στην αποκατάσταση της ισότητας των ομοφυλόφιλων δημοτών τους.-
Ακριβώς. Αν ακολουθήσετε το λινκ του πρώτου σχολίου μου θα δείτε κάποιες προτάσεις μου. Θεώρησα περιττό να τις επαναλάβω. Τις δικές σας προτάσεις, πάλι, δεν τις είδα. Μόνον επιθετικά σχόλια.
erva_cidreira, να είστε βέβαιος, ξέρω και καταδικάζω τις διακρίσεις που υφίστανται οι ομοφυλόφιλοι, αλλά ξέρω και άλλες σε ό,τι αφορά στην αντιμετώπιση άλλων ανθρώπων από το κοινωνικό περιβάλλον. Το να τρώγεστε με την "κακούργα κοινωνία" και τους κακούς ετεροφυλόφιλους το βρίσκω πολωτικό, χάσιμο χρόνου και διχαστική εμμονή. Πολιτική βούληση χρειάζεται για να ικανοποιηθούν τα λοαδ αιτήματα. Αν θέλει μία κυβέρνηση το λύνει σε μία μέρα, όσο κόντρα κι αν είναι η κοινωνία, οι δήμαρχοι και οι περιφερειάρχες. Δείτε τι γίνεται με τα μέτρα και την φοροθύελλα. Πιστεύει κανείς ότι γι αυτά η κοινωνία ήταν έτοιμη;
Τελειώσαμε ελπίζω. Χαιρετώ.
@ Κατερίνα σ-Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πληρώνω ενοίκιο για αυτό το χώρο ανάλογα με το πόσες λέξεις περιλαμβάνει το κάθε σχόλιο, οπότε από μένα ο καθένας έχει το ελεύθερο να δημοσιεύει όσα κατεβατά θέλει. Ο μόνος περιορισμός που βάζω εγώ έχει να κάνει με τυχόν προσβλητικό ή υβριστικό περιεχόμενο ή παραβίαση προσωπικών δεδομένων.
Από κει και πέρα θα συμφωνήσω με τον erva. Δεν νομίζω να έχει απομείνει κανείς που συνεχίζει να διαβάζει.