Τα ΜΜΕ αναφέρονται συχνά στους γκέι αλλά πολύ σπανιότερα στις λεσβίες. Κάνοντας αυτή τη διαπίστωση, οι διοργανωτές της παρέλασης της Περηφάνιας που πρόκειται να διεξαχθεί στις 10 Ιουλίου στο Μόναχο, αποφάσισαν να αποκαταστήσουν συμβολικά τις κοπέλες στο επίκεντρο της εκδήλωσης. Μιας εκδήλωσης που είναι γνωστή στη Γερμανία όχι με την επωνυμία “Pride” όπως συνηθίζεται στον υπόλοιπο κόσμο, αλλά ως “Christopher Street Day”. Η ονομασία αναφέρεται στην Christopher Street που υπήρξε το επίκεντρο των ταραχών μεταξύ αστυνομίας και ομοφυλόφιλων θαμώνων του μπαρ Stonewall, στη Νέα Υόρκη το 1969. Για να δώσουν ένα περισσότερο “θηλυκό” τόνο στην εκδήλωση, οι διοργανωτές αποφάσισαν να τη μετονομάσουν μόνο για φέτος σε “Christina Street Day”.
Γνωρίζοντας ότι οι γερμανοί συνήθως αναφέρονται στην παρέλαση χρησιμοποιώντας μόνο τα αρχικά “CSD”, οι διοργανωτές σίγουρα δεν περίμεναν ότι αυτή η συμβολική χειρονομία θα προκαλούσε έναν ασυνήθιστα σφοδρό εμφύλιο πόλεμο. Σε χρόνο μηδέν οι αντίπαλοι της πρωτοβουλίας άρχισαν να μαζεύουν υπογραφές στα γκέι καφέ του Μονάχου, ενώ τα σχόλια σε βάρος των διοργανωτών στην ειδική σελίδα που δημιουργήθηκε στο Facebook πολλές φορές ξεπέρασαν τα όρια της απλής κριτικής φτάνοντας ως την κακεντρέχεια και τη γελοιοποίηση. Ένας από τους σχολιαστές έφτασε σε σημείο να αφιερώσει στο “Christina Street Day” μια σελίδα στη Stupidedia, μια σατιρική παραλλαγή της Wikipedia.
Παρεμβαίνοντας στον εμφύλιο του Μονάχου, η μεγαλύτερη γερμανόφωνη γκέι ιστοσελίδα δημοσίευσε μια διαδικτυακή δημοσκόπηση, σύμφωνα με την οποία το 82% των ερωτηθέντων είναι αντίθετο στην αλλαγή της ονομασίας την οποία θεωρούν “παραποίηση της ιστορίας”, αμφισβητώντας ότι οι λεσβίες συμμετείχαν στις ταραχές του Stonewall. Από τη μεριά τους οι ομοφυλόφιλες γυναίκες δημιούργησαν δική τους σελίδα στο Facebook, με στόχο να αποκαταστήσουν ιστορικά τη συνεισφορά των λεσβιών στο ομοφυλοφιλικό κίνημα.
Κατηγορώντας τους διοργανωτές της παρέλασης του Μονάχου για “ρεβιζιονισμό”, οι αντίπαλοι της αλλαγής του ονόματος άγγιξαν μια ευαίσθητη χορδή της πρόσφατης γερμανικής ιστορίας, προσάπτοντας στις λεσβίες ότι για πολύ καιρό έδιναν προτεραιότητα στις φεμινιστικές διεκδικήσεις σε βάρος του ομοφυλοφιλικού κινήματος. Τα αγόρια τις κατηγορούν ότι ουσιαστικά άρχισαν να συμμετέχουν μόνο όταν προέκυψε η κοινή διεκδίκηση του γάμου: “Ιστορικά οι λεσβίες δεν αγωνίστηκαν χέρι-χέρι μαζί μας ενάντια στην ομοφοβική καταπίεση” δηλώνει σε συνέντευξή του ένας βετεράνος του γκέι κινήματος στη Γερμανία.
Τελικά η απόπειρα μετονομασίας έπεσε στο κενό, αφού οι σφοδρές αντιδράσεις ανάγκασαν τους διοργανωτές να κάνουν πίσω. Αντί να ενισχύσουν την ορατότητα των λεσβιών, το μόνο που κατάφεραν ήταν να ανοίξουν παλιούς λογαριασμούς προκαλώντας ρήγμα στην πολυπόθητη ενότητα μεταξύ ομοφυλόφιλων ανδρών και γυναικών. Επέλεξαν λοιπόν το συμβιβασμό, κάνοντας πίσω σχετικά με το όνομα, δηλώνοντας όμως ότι θα κάνουν το παν για να τονώσουν την παρουσία των λεσβιών στις φετινές εκδηλώσεις. Ας ελπίσουμε ότι σε τέσσερις μήνες το σύνθημα που διάλεξαν (“Όλοι μαζί για όλους εμάς”) θα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα…
[via] Περισσότερα για τα δικαιώματα των ομοφυλόφιλων στη Γερμανία εδώ
"το 82% των ερωτηθέντων είναι αντίθετο στην αλλαγή της ονομασίας την οποία θεωρούν “παραποίηση της ιστορίας”
ΑπάντησηΔιαγραφήEξαιρετικά αφιερωμένο στους ντόπιους ακτιβιστές που θεωρούν ότι οι ονομασίες ("μακεδόνες", "μακεδονικά" κτλ) δεν έχουν απολύτως καμία ιστορική ή άλλη σημασία...
Καλημέρα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα αγόρια τις κατηγορούν ότι ουσιαστικά άρχισαν να συμμετέχουν μόνο όταν προέκυψε η κοινή διεκδίκηση του γάμου
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τι να πει κανείς για τη σιωπή στα θέματα της υιοθεσίας και της υποβοηθούμενης αναπαραγωγής (με παρένθετη μητέρα)...
@ erva
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει ενδιαφέρον αυτό που γράφεις, αν αναλογιστεί κανείς ποιο είναι το νομικό καθεστώς σχετικά με την ανατροφή παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια στη Γερμανία: Νομικά δεν έχουν πρόσβαση ούτε στην υιοθεσία, ούτε σε υπηρεσίες υποβοηθούμενης αναπαραγωγής.
Αντίθετα ο νόμος αναγνωρίζει στα ομόφυλα ζευγάρια κοινή γονική μέριμνα μόνο στην περίπτωση που το παιδί είναι βιολογικό τέκνο ενός από τους δύο συντρόφους. Κάτι που πρακτικά αφορά κυρίως τις γυναίκες και σε ελάχιστο ποσοστό τους γκέι άντρες...
Για να θυμίσω και την περίφημη ατάκα ενός gay χαρακτήρα από το "Desparate Housewives" - Lesbians are people we meet with only at gay pride - )κάπως έτσι πήγαινε).
ΑπάντησηΔιαγραφή@ xomeritis
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω αν ισχύουν τέτοιες αφόρητες γενικεύσεις, αν ισχύουν πάντως η ευθύνη σίγουρα βαραίνει και τις δύο πλευρές.
Χιουμοριστική ατάκα σε σειρά, που όμως, αρκετές φορές με τρόπο τσαχπίνικο επισημαίνουν κάποια πράγματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήαν ισχύουν τέτοιες αφόρητες γενικεύσεις, η ευθύνη σίγουρα βαραίνει και τις δύο πλευρές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνώ ας πούμε τις συναντάς συχνά ως σχολιάστριες στα γκέι ιστολόγια ή τις βλέπεις ποτέ να ασχολούνται με γκέι θέματα στα ελάχιστα δικά τους μπλογκ;
Είπαμε να μην γενικεύουμε, αλλά όχι να κλείνουμε και τα μάτια μας στα προφανή.
Σχωρήστε με αλλά με την τροπή που έχει πάρει η όλη φάση εμένα μου μυρίζει κάτι από "διαίρει και βασίλευε".
ΑπάντησηΔιαγραφή"Κατηγορώντας τους διοργανωτές της παρέλασης του Μονάχου για “ρεβιζιονισμό”, οι αντίπαλοι της αλλαγής του ονόματος άγγιξαν μια ευαίσθητη χορδή της πρόσφατης γερμανικής ιστορίας, προσάπτοντας στις λεσβίες ότι για πολύ καιρό έδιναν προτεραιότητα στις φεμινιστικές διεκδικήσεις σε βάρος του ομοφυλοφιλικού κινήματος. Τα αγόρια τις κατηγορούν ότι ουσιαστικά άρχισαν να συμμετέχουν μόνο όταν προέκυψε η κοινή διεκδίκηση του γάμου: “Ιστορικά οι λεσβίες δεν αγωνίστηκαν χέρι-χέρι μαζί μας ενάντια στην ομοφοβική καταπίεση” δηλώνει σε συνέντευξή του ένας βετεράνος του γκέι κινήματος στη Γερμανία."
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γνωρίζω αν ανταποκρίνονται στην αλήθεια οι πιο πάνω ισχυρισμοί. Γνωρίζω όμως ότι οι λεσβίες, ως γυναίκες πρώτα και ύστερα ως λεσβίες, είχαν σίγουρα πολλά περισσότερα εμπόδια και πολλές περισσότερες διακρίσεις να αντιμετωπίσουν. Ήταν ίσως θέμα επιβίωσης το να ασχοληθούν πρώτα με το φεμινιστικό και ύστερα με το ΛΟΑΔ κίνημα...
Θεωρώ προβληματικό όμως το γεγονός ότι το φεμινιστικό κίνημα και το ΛΟΑΔ κίνημα προσεγγίζονται ως δύο χωριστά έως και αντιμαχόμενα "στρατόπεδα." Τόσο τα ζητήματα που αφορούν το φεμινιστικό κίνημα όσο και τα ζητήματα που αφορούν το ΛΟΑΔ κίνημα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα, αφού τα προβλήματα και των δυο έγκεινται στις πατριαρχικές δομές των κοινωνιών στις οποίες ζούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Θεωρώ προβληματικό όμως το γεγονός ότι το φεμινιστικό κίνημα και το ΛΟΑΔ κίνημα προσεγγίζονται ως δύο χωριστά έως και αντιμαχόμενα "στρατόπεδα"
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ μαζί σου, κι εγώ το ίδιο προβληματικό το θεωρώ. Και όπως έγραψα πιο πάνω η ευθύνη για την εκατέρωθεν αδιαφορία κατά την άποψή μου βαραίνει και τις δύο πλευρές: τους γκέι στο βαθμό δεν δίνουν την πρέπουσα σημασία στην πρόσθετη διάκριση του σεξισμού και τις λεσβίες στο βαθμό που δεν δίνουν σημασία στο διαφορετικό (και εξαιρετικά βίαιο τρόπο) με τον οποίο οι γκέι άντρες βιώνουν την ομοφοβία στην καθημερινότητά τους.