Μπορεί μία δράκα φανατισμένων συμπολιτών μας -που προφανώς έχουν άπλετο χρόνο και χρήμα στη διάθεσή τους ώστε να μπορούν να εξασκούν το αγαπημένο τους αλλά καθόλου αθώο χόμπι της δικομανίας- να κάνουν ότι μπορούν για να βλάψουν το νησί τους εν όψει του καλοκαιριού. Πώς βλέπουν όμως τη Λέσβο οι ίδιες οι λεσβίες; Και κυρίως πώς την βλέπουν οι ξένες γυναίκες που πλέον μένουν μόνιμα στο νησί; Οι απαντήσεις στο ρεπορτάζ της λεσβίας δημοσιογράφου Τζούλι Μπάιντελ όπως δημοσιεύτηκε σήμερα στην αγγλική εφημερίδα The Guardian.
Η παραλία της Ερεσσού - από τις ομορφότερες που έχω επισκεφτεί
<< Φτάνοντας στο μικροσκοπικό αεροδρόμιο της Μυτιλήνης προσπερνάω μια πινακίδα που διαφημίζει "λεσβιακό κρασί". Προορισμός μου η Ερεσσός, ένα μικροσκοπικό χωριό όπου από ό,τι μαθαίνω οι λεσβίες είναι περισσότερες από τις γάτες. Το αιγιοπελαγίτικο νησί είναι για τις λεσβίες ότι είναι η Ίμπιζα για τους 18άρηδες - ο αγαπημένος προορισμός όσων αναζητούν τον ήλιο, τη νυχτερινή διασκέδαση και τον ελεύθερο έρωτα.
Οι λεσβίες άρχισαν να επισκέπτονται το νησί κατά τη δεκαετία του '70 και δεν έχουν σταματήσει να έρχονται από τότε. Ξαφνικά όμως σύννεφα άρχισαν να προβάλλουν στον ορίζοντα. Αιτία η αγωγή που κατέθεσαν τρέις κάτοικοι της Λέσβου προσπαθώντας να απαγορεύσουν στην οργάνωση Ομοφυλοφυλική και Λεσβιακή Κοινότητα Ελάδας να χρησιμοποιεί τη λέξη λεσβία. Η χρήση της λέξης σαν δηλωτικό της γυναικείας ομοφυλοφιλίας έχει τις ρίζες της στην Σαπφώ, την αρχαία λυρική ποιήτρια που ύμνησε τον γυναικείο έρωτα. Σύμφωνα όμως με τη μήνυση που κατέθεσε ο Δημήτρης Λάμπρου, εκδότης του ακροδεξιού εντύπου "Δαυλός" μαζί με δύο γυναίκες συναδέλφους του η χρήση της λέξης λεσβία "τους ντροπιάζει σε όλο τον κόσμο". Ισχυρίζονται επιπλέον ότι η σύγχησή τους με τις λεσβίες ισοδυναμεί με "ηθικό και ψυχολογικό βιασμό" των κατοίκων του νησιού.
Είναι νωρίς το πρωί όταν καταφθάνω στην ακόμα κοιμισμένη Ερεσσό μόλις λίγες μέρες αφού η υπόθεση απασχόλησε για πρώτη φορά τα πρωτοσέλιδα του διεθνούς τύπου. Η παραλία απλώνεται για τρία χιλιόμετρα πριν καταλήξει στα απόκρημνα βράχια όπου σύμφωνα με το θρύλο βούτηξε η Σαπφώ για να δώσει τέρμα στη ζωή της. Τα μπαράκια και οι ταβέρνες παίζουν ελληνική μουσική καθώς ένα φορτηγό που μοιράζει ψωμί σέρνεται στα σοκάκια.
Τα μπαράκια πάνω στους πασσάλους στην παραλία της Ερεσσού
Βρίσκομαι στη Δέκατη Μούσα, ένα λεσβιακό μπαράκι στην κεντρική πλατεία του χωριού. Οι γάτες της γειτονιάς περιμένουν υπομονετικά για χάδια και αποφάγια. Η παρουσία των λεσβιών είναι τόσο πολύτιμη για αυτά τα ζωντανά όσο και για τους κατοίκους του χωριού. Αν και η Λέσβος προβάλλεται ως ο κορυφαίος προορισμός για τις λεσβίες παγκοσμίως, μόνο δύο λεσβιακά μαγαζιά παραμένουν ανοιχτά το χειμώνα. Και τα δύο μοιράζονται αυτήν εδώ την πλατεία με ένα τεράστιο άγαλμα της Σαπφώς.
Υπεύθυνη στο μαγαζί είναι η Λένα. 'Ηρθε από την Αθήνα για να ζήσει στην Ερεσσό πριν από έντεκα χρόνια. Μου λέει ότι αν υπάρχουν καβγάδες στο μαγαζί αυτοί είναι μεταξύ των γυναικών και όχι με τους ντόπιους. "Συνήθως όμως οι γυναίκες περνάνε πολύ όμορφα στο νησί. Γνωρίζεις τόσο κόσμο εδώ και είναι ό,τι πρέπει για να ζήσεις τον έρωτά σου στις διακοπές".
Στη διπλανή καφετέρια τέσσερις άντρες με πυκνά μουστάκια και τεράστιες αρμαθιές με κλειδιά να κρέμονται από τις ζώνες τους πίνουν εσπρέσσο και καπνίζουν βαριά τσιγάρα. Τους ρωτάω αν τους ενοχλούν οι λεσβίες. "Καλώς να έρθουν, φτάνει να μην πειράζουν τις γυναίκες μας" μου απαντάει ο ένας μισογελώντας.
Από ό,τι φαίνεται η Ερεσσός δεν είναι μόνο για γυναίκες!
Η Ντίνα, ιδιοκτήτρια της Μελιτζάνας -το άλλο λεσβιακό μπαρ-ρεστoράν στο χωριό- είναι γνωστή ως ο φύλακας-άγγελος των νεότερων κοριτσιών που επισκέπτονται το νησί, γεγονός που της έχει χαρίσει το παρατσούκλι Μαμά Ερεσσός. Η Ντίνα ζει με τη γερμανίδα σύντροφό της εδώ και 13 χρόνια. "Μερικές φορές οι κοπέλες παρεκτρέπονται, ιδίως το καλοκαίρι. Αλλά φαντάζομαι δεν συγκρίνεται με το τι συμβαίνει στα νησιά όπου μαζεύονται ορδές νεαρών αντρών."
Η παρουσία των γυναικών στο νησί έχει καιρό να προκαλέσει κάποιο σκάνδαλο. Η τελευταία φορά ήταν πριν οκτώ χρόνια όταν το Candy Bar, ένα λεσβιακό μπαρ στο Λονδίνο οργάνωσε κρουαζιέρα στο νησί. Το χωριό γέμισε φέιγ-βολάν που διαφήμιζαν το "Wet Pussy Party" και ο τότε δήμαρχος προσπάθησε να αποτρέψει εκατό κοπέλες από την Αγγλία που συμμετείχαν στην κρουαζιέρα από το να επισκεφτούν το χωριό. Την απρεπή συμπεριφορά τους ενθάρρυνε συνεργείο του αγγλικού Channel 5 που ετοίμαζε ντοκιμαντέρ με τον τίτλο "Οι λεσβίες ξεσαλώνουν στη Λέσβο".
"Ακόμα προσπαθούμε να συνέλθουμε από εκείνο το συμβάν" μας λέει η Αναστασία που δουλεύει στο παραλιακό μπαράκι Παρασόλ. "Μερικές άρχισαν να συμπεριφέρονται σαν άντρες. Φώναζαν στις γυναίκες που περνούσαν "ωραία βυζιά!" και άλλα τέτοια που κανένας άντρας δεν θα τολμούσε. Μία από αυτές είχε αφήσει μούσι. " Αλλά αυτό που την ενόχλησε περισσότερο ήταν ότι είχαν φέρει μαζί τους μία στριπτιζέζ για να τους ψυχαγωγεί τα βράδια. "Δεν θα το ανεχόμασταν αν οι άντρες εδώ έκαναν κάτι τέτοιο. Για ποιο λόγο πρέπει να το ανεχτούμε τις λεσβίες όταν συμπεριφέρονται σαν γουρούνια;"
Εκείνη την εποχή δεν ήταν λίγες οι φωνές που ζητούσαν να δημιουργηθεί ένας χώρος όπου οι λεσβίες επισκέπτριες του νησιού θα μπορούσαν να απομονωθούν μακριά από τα βλέμματα των ντόπιων. Ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων της Λέσβου είχε δηλώσει ότι οι γυναίκες έχουν "αγενή και προκλητική συμπεριφορά", "μοιάζουν με άντρες" και "προσβάλλουν τους ντόπιους". Αλλά τα πράγματα έχουν ηρεμήσει από τότε.
Το άγαλμα της Σαπφώς
Δεν είναι λίγες εκείνες οι τουρίστριες που μετά από πολλά καλοκαίρια στην Ερεσσό αποφάσισαν να μείνουν και να πιάσουν δουλειά ή να ανοίξουν τη δική τους επιχείρηση. Το 60 με 70% των λεσβιών στο νησί προέρχονται από την Αγγλία και τη Γερμανία, αλλά υπάρχει και μία πολυάριθμη μειοψηφία ελληνίδων.
Η Σελίνα έζησε στην Ερεσσό από το 1990 ως το 1995. Άρχισε να επισκέπτεται το νησί κατά τη δεκαετία του 80 χάρη στις φτηνές πτήσεις τσάρτερ που έκαναν το νησί εύκολα προσβάσιμο. Κάποια στιγμή αποφάσισε να πουλήσει ό,τι είχε και να μετακομίσει στην Ερεσσό. "Τότε μόνο εγώ και δύο άλλες μέναμε εδώ. Οι τουρίστριες που ερχόντουσαν κοιμόντουσαν σε ξαπλώστρες στην παραλία, κάτι που εκνεύριζε απίστευτα τους ντόπιους."
Οι περισσότερες γυναίκες που ερχόντουσαν τότε στην Ερεσσό ήταν οργισμένες φεμινίστριες. Δεν έχαναν ευκαιρία για καβγά με τους ντόπιους άντρες, οι οποίοι από τη μεριά τους ήταν σκληροπυρηνικοι μισογύνηδες. Δεν μπορούσαν να ανεχτούν τη συνύπαρξη με γυναίκες που δεν ήταν διαθέσιμες ερωτικά και κάθε περίπτυξη μεταξύ τους τους εξόργιζε. Τα προβλήματα δεν έλειψαν και πολλές γυναίκες έπεσαν θύματα επιθέσεων, ακόμα και σεξουαλικού χαρακτήρα. "Σε αυτή την πλατεία μαζευόντουσαν κάθε Σάββατο βράδυ οι οικογένειες του χωριού. Κάθε φορά που μετά από λίγα ποτά οι κοπέλες έχαναν τις αναστολές τους και άρχιζαν να φιλιούνται και να αγκαλιάζονται, οι αντιδράσεις ήταν πολύ άσχημες."
Τον καιρό που ζούσε στο νησί η Σελίνα ερωτεύτηκε μια τουρίστρια από την Αθήνα. " Όταν βγαίναμε, δεν τολμούσε να μου κρατήσει το χέρι ούτε κάτω από το τραπέζι. Έμοιαζε αδύνατο να έχω σχέση με μία ελληνίδα. Η φαλλοκρατική νοοτροπία του χωριού δεν μπορούσε να ανεχτεί κάτι τέτοιο." Αυτή η γυναίκα ήταν η Ντίνα. Σήμερα είναι ιδιοκτήτρια της Μελιτζάνας και μία από τις πιο γνωστές λεσβίες επιχειρηματίες στο νησί.
Τελικά οι ντόπιοι συνήθισαν τις λεσβίες και αυτές με τη σειρά τους έπαψαν να είναι τόσο εριστικές. "Κάποιοι από το χωριό ήξεραν ότι ζωγραφίζω. Ένας από αυτούς μου ζήτησε να του φτιάξω μια πινακίδα για το μαγαζί του. Στη συνέχεια ακολούθησαν και πολλοί άλλοι και τελικά γίναμε φίλοι."
Ήταν η πρώτη φορά που οι άντρες του χωριού άρχισαν να συναλλάσσονται απευθείας με γυναίκες και χρειάστηκε κάποιος καιρός για να το συνηθίσουν. "Αλλά τώρα, αν και γυναίκες - και μάλιστα λεσβίες- μας αντιμετωπίζουν πλέον ως επιχειρηματίες." Η Σελίνα πιστεύει ότι η φαλλοκρατική νοοτροπία των ντόπιων έχει αποδυναμωθεί σημαντικά από τότε που άρχισαν να ζουν ανάμεσα σε τόσες ανεξάρτητες γυναίκες. " Όταν πρωτοήρθα αισθανόμουν πολίτης τρίτης κατηγορίας. Γυναίκα, ξένη και λεσβία. Αλλά σήμερα αισθάνομαι ότι με αποδέχονται. Είμαι ίση μεταξύ ίσων."
Η Σάσα, ιδρυτικό μέλος της ομάδας Λεσβίες Εκδικήτριες, θυμάται κι αυτή τις δύσκολες μέρες του παρελθόντος. "Είχαμε κάποιες εντάσεις κατά τη δεκαετία του 80, όταν πολλές γυναίκες έκαναν ελευθερο κάμπινγκ στην παραλία. Αλλά τώρα που αυτό έχει πλέον σταματήσει και οι τουρίστριες φέρνουν χρήματα στο νησί, οι ντόπιοι το έχουν αποδεχτεί."
Ο Γιώργος που δουλεύει σερβιτόρος στο νησί λέει ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα. "Γιατί να με πειράξουν; Αυτές οι κοπέλες είναι το βιος μας. Αυτοί που λένε ότι δεν είναι καλοδεχούμνες στο νησί πρέπει νά χουν πολλά λεφτά. Οι κοπέλες ξοδέυουν πολλά εδώ. Πίνουν σαν άντρες."
Εξαιτίας του ντοκιμαντέρ και των στερεοτύπων που κυκλοφορούν, θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ότι το νησί είναι γεμάτο από ανδροπρεπείς γυναίκες με ξυρισμένα κεφάλια και τατουάζ σε όλο τους το κορμί. Αλλά οι γυναίκες που συναντάω δεν έχουν καμία σχέση με αυτή την εικόνα.
Η Λίζα δουλεύει για τέταρτο καλοκαίρι στη Μελιτζάνα. "Πολλές κοπέλες έρχονται από την Αθήνα και τα άλλα νησιά για να είναι μαζί. Εδώ μπορούν να είναι ο εαυτός τους και να χαθούν στο πλήθος. Ορισμένες έρχονται για να ξεσαλώσουν και να γνωρίσουν γκόμενες. Άλλες πάλι έρχονται για τη φύση, το περπάτημα και γιατί θέλουν να δουν το νησί που έζησε η Σαπφώ."
Μπαρ στην Ερεσσό
"Δεν μας λείπει το σεξ εδώ. Βέβαια στην πατρίδα πολλοί νομίζουν ότι κάθε βδομάδα κάνω και μια καινούρια γνωριμία. Αλλά έχω πολύ δουλειά τα βράδια. Όταν κλείνουμε, εγώ μένω πίσω για να μαζέψω και να καθαρίσω.
Λίγες ντόπιες βρίσκω να κυκλοφορούν στην Ερεσσό αλλά πιάνω την κουβέντα με μια ηλικιωμένη γυναίκα που κρατάει ένα μαγαζί. "Το χωριό μας θα ήταν πολύ συνηθισμένο αν δεν υπήρχαν οι λεσβίες" μου λέει. Μία άλλη δηλώνει ότι δεν θα την πείραζε να γινόταν λεσβία αν ήταν πιο νέα. "Είναι πολύ συμπαθητικές και ο άντρας μου είναι απάισιος".
Η Μέρσια ήρθε από την Αγγλία πριν πέντε χρόνια και σήμερα έχει μεσιτικό γραφείο. "Η υπόθεση του Candy Bar και το ντοκιμαντέρ κατέστρεψαν την εικόνα των γυναικών που έρχονται εδώ. Μας παρουσίαζαν σαν χούλιγκαν και σεξουαλικά αρπαχτικά." Την ρωτάω αν αυτή η εικόνα ήταν μακριά από την πραγματικότητα. " Όχι και πολύ" παραδέχεται.
'Οσο καιρό κάθισα στη Λέσβο πάντως, η συμπεριφορά των γυναικών υπήρξε άψογη. Είναι όλες τους αξιάγάπητες - φιλικές, χαρούμενες, αξιοπρεπείς και περνάνε μια χαρά. Στη Μούσα κατεβάζουν κονιάκ Μεταξά, καπνίζουν ελληνικά τσιγάρα, χορεύουν και γελάνε ασταμάτητα. Θα μπορόύσε να είναι οποιοδήποτε λεσβιακό μπαρ στο Χάκνεϊ ή το Σόχο. Και σίγουρα δεν συγκρίνεται με τη συμπεριφορά των βρετανών αντρών σε κάποια διαβόητα θέρετρα.
Η Γουέντι ήρθε από την Ολλανδία πριν από πέντε χρόνια και δουλεύει σε ένα ταξιδιωτικό γραφείο. Τη ρωτάω για την υπόθεση της μήνυσης. "Ομοφοβικοί υπάρχουν σε κάθε κοινωνία. Αλλά εδώ που η οικονομία εξαρτάται από τον τουρισμό δεν έχουμε την πολυτέλεια να την αγνοήσουμε." Η ίδια πιστεύει ότι ο αρνητισμός απέναντι στις λεσβίες δεν προέρχεται από τους ντόπιους αλλά από τους έλληνες τουρίστες.
"Εδώ μας έχουν συνηθίσει τόσο πολύ που αν ένα καλοκαίρι έρθουμε με διαφορετική κοπέλα, το προσέχουν. Και αν δυο κοπέλες παντρευτούν και έρθουν εδώ για το μήνα του μέλιτος οι ντόπιοι τους στέλνουν σαμπάνια και λουλούδια." Μια τουρίστρια από το Λονδίνο μου λέει ότι το καλοκαίρι μετά τον χωρισμό της ήρθε στο νησί με μια καινούρια κοπέλα. Οι ντόπιοι της έκοψαν την καλημέρα. "Νόμιζαν ότι κερατώνω την πρώην μου!" λέει γελώντας.
"Το χωριό αυτό δεν έχει πάψει να είναι ελληνικό. Δεν έχουμε εισβάλει για να το καταλάβουμε. Απλά σήμερα είναι περισσότερο κοσμοπολίτικο" μου λέει η Μέρσια. Πάντως οι κοπέλες έχουν καταφέρει να του δώσουν το δικό τους χρώμα. Στο γυναικείο φεστιβάλ που διοργάνωσε η ίδια τον περασμένο Σεπτέμβριο οι εκδηλώσεις ξεκινούσαν από το New Age -ολιστικές θεραπείες και διαλογισμός- για να κατλήξουν στο σκληροπυρηνικό κλάμπινγκ -εργαστήρια αντρικών μεταμφιέσεων και μουσική από τη DJ Miss Thunderpussy! Οι διαφορετικές νοοτροπίες έμαθαν να συνυπάρχουν όπως και οι ντόπιοι με τις λεσβίες. Ο ίδιος ο δήμαρχος ήρθε πέρσι στην παραλία του χωριού για τα εγκαίνια του φεστιβάλ. Ήταν ο μοναδικός άντρας ανάμεσα σε εκατοντάδες γυναίκες - πολλές με piercing και τατουάζ και άλλες που κρατιόντουσαν χέρι χέρι και αντάλλαζαν φιλιά. Αλλά ο δήμαρχος δεν έδειξε να πτοείται. "Μας έκανε να καταλάβουμε πόσο είχαν εξοικειωθεί οι ντόπιοι με τον γκέι τρόπο ζωής, απλά και μόνο επειδή τόσο καιρό ζούμε δίπλα-δίπλα." Παρά τη φαλλοκρατική εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας για τον έλληνα άντρα -όλο μουστάκι και νταηλίκι-οι ντόπιοι έχουν πλέον δεχτεί τις λεσβίες και οι αρχικές εντάσεις και τα προβλήματα δείχνουν να έχουν ξεπεραστεί.
Και όσο για τη δικαστική διεκδίκηση του όρου "λεσβία" κανένας από τους ντόπιους με τους οποίους μίλησα δεν την παίρνει στα σοβαρά. Ο νομάρχης της Λέσβου έχει δηλώσει δημόσια ότι δεν υποστηρίζει την αγωγή. Και μια γυναίκα από το νησί μας πρότεινε να κάνουμε αίτηση για λεσβιακά διαβατήρια όταν η Λέσβος κηρύξει την ανεξαρτησία της από την Ελλάδα! Ένα γεγονός που δεν μπορεί παρά να κάνει τον κ. Λάμπρου να φουσκώσει από λεσβιακή περηφάνια.>>
[ Ζητώ συγγνώμη για την παρατεταμένη και απροειδοποίητη απουσία. Αλλά καμιά φορά λίγη αγρανάπαυση επιβάλλεται για να γεμίσουν οι μπαταρίες. Να προσθέσω εδώ ότι η μισή καταγωγή μου είναι από τη Λέσβο - οπότε δηλώνω και εγώ λεσβίος :-) Όποιος προσβάλλεται να μου κάνει μήνυση.]
25 σχόλια:
Δικαίωμα φίλε μου! Καλά έκανες και ξεκουράστηκες! Ωραιότατο άρθρο και ενημερωτικότατο. Τι να πει και η Μύκονος, μπορεί να μην έχει ίδιο όνομα αλλά έχει την χάρη, και πολύ χάρη θα έλεγα! Δεν γνωρίζω κάτι παραπάνω για την υπόθεση, παρά μόνο κάτι λίγα σε άλλα ποστ. Μου φαίνεται λίγο χαζό να διεκδικούν τέτοιες αξιώσεις. Αντί να χαίρονται που είναι από τα λίγα νησιά που είναι φημισμένα σε όλο τον κόσμο. Για να μην πω για τα οικονομικά οφέλη. Φιλάκια! Καληνύχτα!
Τα είπες όλα. Εξαιρετίκο.
Πολύ ωραίο και κατατοπιστικό ποστ!Ιδανικό παράδειγμα του πως η αγορά και οι εμπορικές σχέσεις συνέβαλαν στην εξοικίωση των συντηρητικών ντόπιων με τα ήθη των λεσβιών!(όπως έγινε και στη Μύκονο!)
Άσχετο(κοινώς ό,τι θυμάμαι, χαίρομαι):υπάρχει και όνομα Λεσβία!Μια φίλη της γιαγιάς μου λεγοταν έτσι!"Κυρά-Λεσβία" τη φωνάζαμε!Η καήμενη η κυρα-Λεσβία δεν σκέφτηκε ποτέ να καταθέσει καμιά αγωγή εναντίον των λεσβιών για ..."ηθικό και ψυχολογικό βιασμό της"!
you, fuckin' lesbooo!
καλώς όρισες και πάλι ρεεε. Οσο για το θεματάκι με τη Μυτιλήνη είναι καθαρά τουριστικό. Ολοι ξέρουν στο νησί τι ήταν η Σαπφώ και γιατί το μέρος ήταν γνωστό από την αρχαιότητα :)
Κι εγώ είμαι κατά το ήμισυ λεσβίος και επισκέπτομαι πολύ συχνά το συγκεκριμένο μέρος που είναι όντως πανέμορφο! Εύχομαι γρήγορα το όλο θέμα να ξεχαστεί γιατί είμαι πεπεισμένος πως η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων δεν εκφράζει τη πλειοψηφία των κατοίκων της Λέσβου.
Τελικά το χρήμα λύνει όλες τις διαφορές..γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι ωρίμασαν οι σκέψεις..όσο για σένα , θα σου βγάλουμε λεσβιακό διαβατήριο όπως πολύ σωστά ανέφερε η κάτοικος..άντε και να δω τί θα το κάνεις..! Καλησπέρες ασπροπρόσωπες..
Προτείνω Former Lesbian Women of Homosexual Orientation.
Αφού μας έχει πιάσει νταλκάς να αλλάζουμε ονόματα.
Hero εξαιρετική δουλειά.
Άσε που για τα περισσότερα δεν είχα ιδέα.
Πολύ χαίρομαι που οι νησιώτες δεν συμμερίζονται αυτή τη βλακώδη ιδεά περί ονομασίας.
Καλώς επέστρεψες
:-)
Επιτέλους! :-) wellcome back!
χαχαχα!Είσαι Λεσβίος;; Υπάρχει πρόβλημα!! Ο Λάμπρου καραδοκεί!!! Αφού βάλει τις Ελληνίδες φυλακή.... σειρά έχει όλος ο κόσμος!! Ααααχ,που είσαι Σαπφώ, να ακούσεις!
Πολύ ενδιαφέρον το ρεπορτάζ!Thanks!
Φιλιά και καλημέρα!!
Τέλειο κείμενο!
Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η κατάσταση είναι όπως την περιγράφει.
@ Τ'ακουσα κι αυτο για τη μηνυση στις λεσβιακες οργανωσεις! Ποσο κομπλεξικος μπορει να ειναι ο ανθρωπος για να φτασει σε τετοιο σημειο??
Δεν μπορω να φανταστω καλυτερες διακοπες, κοριτσοπαρεα στη Λεσβο...! Υπεροχες φωτο και ακομα πιο χρησιμες οι πληροφοριες σχετικα με την ιστορια και τοπογραφια του νησιου!
Το'βαλα κι αυτο στη λιστα υποψηφιων προορισμων για φετος! Πρεπει αν ειναι μοναδικη εμπειρια!
Τα φιλια μου και τις καλησπερες μου! :)
Εξαιρετικό το post σου. Έχω επισκεφτεί αρκετές φορές την Ερεσσό - καθότι κι εγώ κατά το ήμισι κατάγομαι από τη Λέσβο - αλλά ποτέ δεν παρατήρησα προκλητική συμπεριφορά κι από τις δυο πλευρές. Όσο για την αγωγή, θεωρώ ότι πρόκειται για άλλη μια ανοησία των αδαών και ανεγκέφαλων συμπολιτών μας.
Τώρα εξηγούνται πολλά ένεκα της καταγωγής... ;)
αν μη τι άλλο λένε ότι έχετε γερό σκαρί και τρώτε καλά, κι αυτό το είδα από κοντά, χεχε... σε έδωσα στεγνά!
δικαιωματικά νομίζω, πήραμε όλοι μας την e-αδειούλα μας!
χρόνια πολλά κι από εδώ, όσο για το αναλυτικό άρθρο σου να προσθέσω μόνο ότι τα είπε καλά ο Χομερίτης που έκανε τη σύγκριση με τη λέξη turkey για τη γαλοπούλα!
φιλιά!
Καλή σου μέρα φίλε μου. Όλοι σε άδεια γιαυτό και ακόμη δεν έχεις δεί το πόστ μου για την όπερα που όμως Θεού θέλοντος θα δείς αύριο.
Όσο για το άρθρο σου τι να πώ, πολύ εμπεριστατωμένο.
Άντε καλή συνέχεια, και μην χαθείς.
Πολύ καλό το άρθρο σου. Εμαθα πολλά πράγματα που δεν τα γνώριζα.
Νομίζω ότι μετά από αυτό θα βάλω την Ερεσσό στο πρόγραμμα να την επισκεφτώ στην πρώτη ευκαιρία.
Έλειψες, αλλά έκανες δυναμικότατο comeback! Πολύ καλό ποστ :)
Θα ήθελα όποτε βρεις το χρόνο και τη δικιά σου γνώμη στο τελευταίο μου ποστ. Νομίζω εσύ έχεις πολλά και σοφά να μοιραστείς μαζί μας. Σε ευχαριστώ!
πολύ ενδιαφέρον άρθρο πραγματικά, είναι πολύ ευχάριστο που είναι έτσι φιλειρηνικά και όμορφα τα πράγματα στην ερεσσό, έχω πάει χειμώνα εκεί δεν υπήρχε ψυχή εκτός από μια ωραια ταβέρνα, έχω κάνει αγροτικό στη Λέσβο,και συμπάθησα πολύ το νησί, κυρίως τη φυσική του ομορφιά και ποικιλία. Λέσβιος εσύ ε? μια χαρά!!
καλησπερα.διαβασα το αρθρο και ειναι πολυ ομορφο και ευχαριστο.
Δεν εχει τυχει να παω ακομα βεβαια μα ευελπιστω στο αμμεσο μελλον.
Θα χαρω να σε δω και στο blog μου.
Keep walkihng φιλακια
Γειά σας!!
Άκου λέει ασφαλιστικά μέτρα.. όταν διάβασα την αίτηση του πρωτοδικείου έμεινα κάγκελο! Ο καθένας το χαβά του στην Ελλάδα, δεν μπορώ να πω, είμαστε πρώτοι σ' αυτά...
Φταίνε κάποια κολλημένα μυαλά γιατί σύμφωνα με το ποστ όλα είναι καλά εκεί..
Φιλιά!!!
gaysuper και rev είσαστε Λεσβιάκια εε κατά το ήμιση? :-)
εγώ είμαι ολόκληρη... λολ...
το γνωστό ανέκδοτο "εχει το όνομα έχει και τη χάρη"
gaysuperhero ωραιο το ποστ!
παδικές αναμνήσεις εχω απο αυτη την παραλια... αχ! θα παμε το καλοκαιρι εεε? :-)
Great post χιρο μου.
Και οντως το χρημα τα αλλαζει ολα [/cynic mode on]
Αει να δουμε τι θα γινει με την αγωγη. Χαχα, ρε τι κανει ο κοσμος.
Επειδή ακούστηκαν ορισμένα πρωτάκουστα σχετικά με τον πρόσφατο γάμο ομοφυλοφύλων στην Τήλο και το αν υπάρχει διάταξη νόμου που να το επιτρέπει κλπ, επισημαίνω ότι κανένας δεν έκανε τον κόπο να να ρωτήσει τον κατεξοχήν ειδήμονα της εφαρμογής του κοινοτικού δικαίου στην ελληνική έννομη τάξη και στην υποχρεωτική ερμηνεία των κανόνων του εσωτερικού δικαίου σύμφωνα με το κοινοτικό δίκαιο.
Πρόκειται για τον καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου κύριο Παυλόπουλο, που τυχαίνει να είναι σήμερα και ο κατεξοχήν αρμόδιος υπουργός που θα κληθεί να εκδώσει εγκύκλιο στους δημάρχους και προέδρους κοινοτήτων της χώρας για την εφαρμογή των διατάξεων του πολιτικού γάμου και σύνταξης των ληξιαρχικών πράξεων.
Διαβάστε τι γράφει σε σύγγραμμά του:
«Όταν πρόκειται για την ερμηνεία και την εφαρμογή οποιωνδήποτε άλλων, προγενεστέρων ή μεταγενεστέρων της Κοινοτικής Οδηγίας διατάξεων του εθνικού δικαίου, το ΔΕΚ δέχεται ότι ο εθνικός δικαστής οφείλει να προβαίνει στην ερμηνεία και εφαρμογή του δικαίου αυτού, πάντα μέσα στα πλαίσια του δυνατού, υπό το φως του κειμένου και του σκοπού του κοινοτικού δικαίου, προκειμένου να επιτύχει το στόχο, που καθορίζεται από αυτή, και να συμμορφωθεί έτσι προς τις διατάξεις του άρθρου 189 παρ. 3 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (Βλ. Απόφαση Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου C-21/04, 4 Ιουλίου 2006, Κωνσταντίνος Adeneler and others ver. Ellinikos Organismos Galaktos. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει οι διατάξεις του εσωτερικού δικαίου και συγκεκριμένα οι διατάξεις περί γάμου να ερμηνευτούν «υπό το φως του κειμένου και του σκοπού των αντίστοιχων διατάξεων του κοινοτικού δικαίου (ισότητα ανδρών και γυναικών, οιουδήποτε γενετήσιου προσανατολισμού ως προς τα δικαιώματα τέλεσης γάμου κλπ).
Τέλος ο εθνικός δικαστής στην προσπάθεια του να εναρμονίσει, π.χ. με τις μεθόδους που ήδη εκτέθηκαν, το εθνικό δίκαιο με το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο, δεν έχει «διέξοδο διαφυγής». Λόγω της αρχής της υπεροχής του κοινοτικού δικαίου υποχρεούται να μην εφαρμόσει τη διάταξη του εθνικού δικαίου, η οποία αντιτίθεται τόσο στο πρωτογενές, όσο και στο παράγωγο κοινοτικό δίκαιο. Η υποχρέωση αυτή εμφανίζεται ακόμη περισσότερο έντονη και επιτακτική, όπως είναι ευνόητο, στην περίπτωση κατά την οποία έχει ήδη προηγηθεί απόφαση του ΔΕΚ, η οποία και έχει κρίνει, με δύναμη δεδικασμένου κατά τις κείμενες κοινοτικές διατάξεις, την αντίθεση μιας διάταξης του εθνικού δικαίου προς το ευρωπαϊκό κοινοτικό δίκαιο (Βλ. Πρ. Παυλόπουλου εγγυήσεις του δικαιώματος δικαστικής προστασίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, σελ. 83-84, Εκδόσεις Σάκκουλα, 1993).»
Αν υπάρχουν όλα αυτά γραμμένα, χρειάζεται να ψάχνουμε στο λεξικό του Μπαμπινιώτη και να ρωτάμε τους παπάδες;
Τέλος επειδή συνήθως υποβάλλεται στους νεόνυμφους η ερώτηση «και τώρα τι θα κάνετε, θα πάτε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο;», θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι:
α. Το δικαστήριο που θα επιληφθεί (της αίτησης ακυρώσεως αυτού που δεν θα του εξασφαλιστεί το δικαίωμα εγγραφής σε μερίδα Δημοτολογίου ή σε Ληξιαρχείο ή θα του παρουσιαστεί οποιοδήποτε εμπόδιο) είναι το Συμβούλιο της Επικρατείας.
β. Το Συμβούλιο της Επικρατείας θεωρείται «ανώτατο δικαστήριο» σύμφωνα με το άρθρο 234 της «Συνθήκης για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, όπως ισχύει σήμερα» (έτσι λέγεται σωστά).
γ. Σύμφωνα με το ανωτέρω άρθρο 234 το Συμβούλιο Επικρατείας, όταν τίθεται θέμα ερμηνείας κοινοτικού δικαίου, «υποχρεούται» (και όχι απλά δικαιούται) να κάνει προδικαστική παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για να ληφθεί απόφαση ως προς το προδικαστικό αυτό θέμα (π.χ. τι ορίζει το κοινοτικό δίκαιο για τα δικαιώματα δύο ομοφύλων να τελέσουν γάμο. Σημείωση: Δεν υπάρχει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που να δέχεται ευθέως τέτοιο γάμο, αλλά και δεν υπάρχει απόφαση που να λέει ότι δεν τον δέχεται. Υπάρχει όμως σωρεία αποφάσεων που δείχνουν έμμεσα ότι δέχεται κάτι τέτοιο. Το πρόκριμμα του γάμου της Τήλου θα αποτελέσει landmark γιατί δεν θα μπορέσει να ξεφύγει πλέον και θα λάβει απόφαση επ’ αυτού).
δ. Η προδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου θα είναι υποχρεωτική για το ελληνικό δικαστήριο (σύμφωνα με το προμνησθέν άρθρο 234) και επομένως δεν θα έχει σημασία αν έστω και όλοι οι Έλληνες δικαστές είναι εκ πεποιθήσεως κατά τέτοιου γάμου.
Την Τρίτη 10 Ιουνίου, ημέρα Τρίτη και ώρα 9 π.μ. στο κτήριο 5 της πρώην Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων θα εκδικασθεί από το Πρωτοδικείο Αθηνών η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων των κατοίκων της Λέσβου Κοκκώνης Κουβαλάκη, Μαρίας Ρόδου και Δημητρίου Λάμπρου, εκδότη του περιοδικού «Δαυλός» (www.davlos.gr), κατά του σωματείου «Ομοφυλοφιλική και Λεσβιακή Κοινότητα Ελλάδος ΟΛΚΕ».
Το Πρωτοδικείο Αθηνών καλείται να αποφασίσει εάν το εν λόγω σωματείο δικαιούται να χρησιμοποιεί στην επωνυμία του τη λέξη «Λεσβιακή», ή για τα μέλη του τον σεξουαλικό προσδιορισμό «λεσβία», όταν ούτε το ίδιο, ούτε τα μέλη του έχουν οιαδήποτε σχέση με την Λέσβο και τα λεσβιακά πράγματα.
Η αναγγελία της κατάθεσης της αίτησης αυτής των τριών κατοίκων της Λέσβου στις 10 Απριλίου 2008 είχε ως γνωστόν προκαλέσει παγκόσμιο σάλο στα μέσα ενημερώσεως όπως το CNN, BBC, Associated Press, Reuters, New York Times, Guardian, Le Monde, Aljazeera και χιλιάδες άλλα ανά τον κόσμο είχαν ασχοληθεί με την υπόθεση αυτή (βλ. www.davlos.gr/pdf/22150.pdf).
Αναμένεται, ότι και η δίκη αλλά και η απόφαση της Δικαιοσύνης θα προκαλέσει το ίδιο ή και μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Μεγάλε δεν θέλουμε να δούμε τι γράφει το davlos.gr για την υπόθεση. Θα λεγόμαστε όπως γουστάρουμε. Άμα σου αρέσει.
Δημοσίευση σχολίου