.

.
Κάθε Δευτέρα στην Athens Voice (κλικ)

Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

ΜΕΡΙΚΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΤΙΝΑ: ΕΛΙΖΑΜΠΕΘ ΤΕΪΛΟΡ

liz taylor

Πώς αποφασίσετε το 1985 να χρησιμοποιήσετε το όνομά σας στη μάχη κατά του Aids;

Θυμάμαι να λέω στον εαυτό μου “Γιατί κανείς δεν κάνει τίποτα; Γιατί κανείς δεν μαζεύει λεφτά;’ Και με χτύπησε σαν κεραυνός. “Για κάτσε μια στιγμή. Ούτε εγώ κάνω τίποτα…”

Αποφασίσαμε λοιπόν με κάποιους άλλους ανθρώπους να διοργανώσουμε την πρώτη φιλανθρωπική εκδήλωση για τους γκέι του Λος Άντζελες. Την ονομάσαμε “Commitment To Life”: Χρειάστηκε ένας χρόνος για να τα καταφέρουμε. Ποτέ δεν έχω ακούσει τόσα πολλά όχι στη ζωή μου. Ήταν απίστευτο! Σε αυτή την πόλη κανείς δεν ήθελε να γνωρίζει ή να έχει την παραμικρή σχέση με κάτι τέτοιο. Μου είπαν “ Μείνε μακριά. Το στίγμα είναι πολύ μεγάλο.” Δεν ήξερα ακόμα ότι ο Ροκ Χάτσον ήταν άρρωστος. Το έμαθα δύο μήνες αφού ξεκινήσαμε.

Μα όλοι νομίζουν….

Όλοι νομίζουν ότι ενδιαφέρθηκα επειδή αρρώστησε ο Ροκ. Το αντίθετο συνέβη. Πρώτα προσπάθησα να κάνω κάτι και μετά το έμαθα.

Το “Ίδρυμα Ελίζαμπεθ Τέιλορ” δίνει τη μεγαλύτερη έμφαση στη φροντίδα των ασθενών. Για ποιο λόγο;

Είχα επισκεφτεί ένα νοσοκομείο στους Κήπους των Βοργίων στη Ρώμη. Οι ασθενείς ήταν όλοι άντρες. Τους ρώτησα τι είναι αυτό που θα τους άρεσε περισσότερο. Μου απάντησε ένας πανέμορφος νεαρός “Αυτό που θά ‘θελα είναι να έρθει κάποιος και να με πάρει στην αγκαλιά του. Να με κάνει να αισθανθώ άνθρωπος και πάλι.”

montgomery clift

Στη βιογραφία του Μοντγκόμερι Κλιφτ, μιλήσατε για την ομοφυλοφιλία του…

Ήμουν 18 ή 19 χρονών όταν τον βοήθησα να συνειδητοποιήσει ότι είναι ομοφυλόφιλος, όταν κι εγώ δεν ήξερα καλά-καλά για τι πράγμα μίλαγα. Ήμουν παρθένα όταν παντρεύτηκα για πρώτη φορά και καθόλου ειδική σε ζητήματα σεξουαλικότητας. Αλλά τον αγαπούσα με όλη μου την καρδιά και καταλάβαινα ότι είναι δυστυχισμένος. Ήξερα ότι θα έπρεπε να είναι με έναν άντρα και όχι με μια γυναίκα και το συζήτησα μαζί του.

Φοβόταν να αποκαλυφθεί εξαιτίας της καριέρας του;

Ήταν πολύ δύσκολο γι’ αυτόν να αποδεχτεί τον εαυτό του και δεν είχε καμία σχέση με την καριέρα του. Είχε να κάνει με την ανατροφή του. Ένα πολύ καθώς πρέπει, μεσοαστικό περιβάλλον. Η μητέρα του ήταν πολύ αυστηρή και νομίζω ότι τη φοβόταν. Δεν υπήρχε καθόλου αγάπη στην οικογένειά του και αυτό επηρέασε ολόκληρη την προσωπική του ζωή. Ήταν πολύ δύσκολο για όσους ήθελαν να “βγουν από την ντουλάπα” εκείνα τα χρόνια. Αυτούς που ήξερα – το Μόντι, τον Τζέιμς Ντιν, το Ροκ Χάτσον- τους βοήθησα χωρίς να το γνωρίζω καν. Δεν ήξερα ότι σε αυτό το θέμα ήμουν περισσότερο ανοιχτή σε σχέση με τους υπόλοιπους σε αυτή την πόλη. Ούτε που είχε περάσει από το μυαλό μου.

Ο Ροκ Χάτσον φαινόταν πολύ ικανοποιημένος από τη ζωή του ως γκέι…

Ήταν, αλλά προηγουμένως αναγκάστηκε να πονέσει φριχτά για πάρα πολλά χρόνια. Το Χόλιγουντ εκείνη την εποχή ήταν πραγματικός εφιάλτης.

rock hudson

Έχετε παντρευτεί πολλές φορές. Ποια γνώμη έχετε για το γάμο μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου;

Αυτή τη στιγμή είμαι τόσο τσαντισμένη με το θέμα “γάμος” που αν μου πει κάποιος ότι θέλει να παντρευτεί θα τον αντιμετωπίσω σαν παλαβό. Αλλά όποιος θέλει να το κάνει, ας το κάνει. Όποιος θέλει να κάνει τη βλακεία του, ας την κάνει αλλά μην έρθει να μου κλαφτεί μετά!

Και για την ανατροφή παιδιών;

Έχω ένα βαφτιστήρι, τον Τζέικ, που έχει δυο μπαμπάδες. Είναι τόσο τυχερός. Η αγάπη είναι αγάπη. Τρυφερότητα, στήριξη, καθοδήγηση… Ας σκεφτούμε πόσα παιδιά υπάρχουν που η ζωή τους είναι μία φρίκη. Η αγάπη που προσφέρουν στα παιδιά τους οι ομοφυλόφιλοι γονείς είναι σαν το χρυσάφι. Είναι τόσο τυχερά και ευλογημένα πλάσματα.”

[ Από συνέντευξη στο περιοδικό Advocate to 1996 ]



{3:36} “Ναι, ήθελα να ξεφορτωθώ το Σκίπερ. Όχι όμως αν αυτό με έκανε να χάσω τον άντρα μου! Με κατηγορείς για το θάνατό του! Ίσως κατάφερα να τον ξεφορτωθώ. Μόνος του πήρε αυτή την απόφαση. Αλλά δεν τον ξεφορτώθηκα τελικά! Δεν είναι ειρωνεία αγάπη μου; Σε έχασα όπως και νά ‘χει…”

[ Με τον Πολ Νιούμαν στη “Λυσσασμένη Γάτα” του Τενεσί Ουίλιαμς ]


{0:10} “-Ο Σεμπάστιαν σε ήθελε δίπλα του όσο του ήσουν ακόμα χρήσιμη. Νέα και ελκυστική.Έφυγε από το σπίτι όταν έχασες την ομορφιά σου!

-Τί σχέση έχει η ομορφιά ανάμεσα σε μια μάνα και ένα γιο;

-Βλέπετε γιατρέ, μας χρησιμοποιούσε και τις δύο σαν δολώματα.”


[ Με το Μοντγκόμερι Κλιφτ και την Κάθριν Χέμπορν στο “Ξαφνικά Πέρσι το Καλοκαίρι” του Τενεσί Ουίλιαμς ]



4 σχόλια:

gay super hero είπε...

"Ελπίζω να βοήθησα να αλλάξει κάτι στις ζωές των ανθρώπων που έχουν Aids. Ελπίζω αυτή να είναι η κληρονομιά μου. Προτιμώ να είναι αυτή, παρά η ελιά στο μάγουλό μου."

Liz Taylor: Gay Icon

Unknown είπε...

Δεν αφήνω σχόλιο. Απλά σε αναδημοσιεύω. Φιλιά

Hitori Tana είπε...

Μπορεί να παντρεύτηκε 8 φορές, να πήρε 7 άντρες, να τους χώρισε όλους εκτός από έναν που της πέθανε...αλλά νομίζω στο τέλος αποφάσισε να παραμείνει μια περήφανη γεροντοκόρη. Άλλη μια σταρ που πεθαίνει χωρίς άντρα.

LIFE BLOGGING TM είπε...

Δεν υπάρχει αυτή η γυναίκα ! δυστυχώς πια κυριολεκτικά :S