Στην κινέζικη κουλτούρα, οι ομοφυλόφιλοι έχουν τη δική τους θεότητα.
«Σε Ανατολή και Δύση για πολλά χρόνια οι θρησκείες έσπρωχναν τους ομοφυλόφιλους στο περιθώριο. Όμως η θεία πρόνοια είναι καλοπροαίρετη και η αγάπη είναι το δώρο της προς όλους τους ανθρώπους.» Με αυτά τα λόγια ο Λου Γουέιμινγκ, ένας τριαντάρης ταοϊστής ιερέας από την Ταϊβάν, εξηγεί την απόφασή του να ιδρύσει το 2006 έναν ναό αφιερωμένο στον Του Ερ Σεν ή αλλιώς τον «κουνελοθεό». Μια θεότητα της κινέζικης παράδοσης ξεχασμένη εδώ και αιώνες αφού τόσο οι αυτοκρατορικές όσο και οι κομουνιστικές αρχές προσπάθησαν με κάθε τρόπο να εξαλείψουν τη λατρεία της.
Ο ίδιος ο Λου έχει δώσει όρκο αγαμίας και αρνείται να αποκαλύψει τη σεξουαλικότητά του. Η ιδέα να ιδρύσει στην Ταϊβάν έναν ναό αφιερωμένο στον θεό-προστάτη των ομοφυλόφιλων προέκυψε από τα παράπονα πολλών ομοφυλόφιλων πιστών ότι δεν υπήρχε καμία θεότητα για να εισακούσει τις προσευχές τους. Αντλώντας από την κινέζικη παράδοση, ο Λου αποφάσισε να αναβιώσει τη λατρεία του Του Ερ Σεν («το πνεύμα του κουνελιού» στα κινέζικα). Όσο ζούσε, το πραγματικό όνομα του συγκεκριμένου πνεύματος ήταν Χου Τιανμπάο και ήταν αξιωματούχος στην επαρχία του Φουτζιάν κατά τον 18ο αιώνα, την περίοδο που κυβερνούσε την Κίνα η δυναστεία των Τσινγκ.
Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοση ο Χου ερωτεύτηκε παράφορα έναν πανέμορφο νεαρό μανδαρίνο, απεσταλμένο του αυτοκράτορα στην περιοχή. Όταν τον συνέλαβαν να κρυφοκοιτάει μέσα από μία χαραμάδα την ώρα που ο μανδαρίνος έπαιρνε το μπάνιο του, ο Χου ομολόγησε τον θαυμασμό του. Προσβεβλημένος, ο νεαρός ευγενής διέταξε να τον ξυλοκοπήσουν μέχρι θανάτου. Μετά την εκτέλεσή του, ο Χου εμφανίστηκε στο όνειρο ενός χωρικού με τη μορφή κουνελιού. Του εξήγησε ότι εγκλημάτησε από αγάπη και γι'αυτό τον λόγο οι θεοί του κάτω κόσμου αποφάσισαν να διορθώσουν την αδικία που έγινε σε βάρος του. Του ανέθεσαν λοιπόν να προστατεύει τους άντρες που τρέφουν επιθυμίες για άλλους άντρες. Ο χωρικός μοιράστηκε το όνειρό του με τους συγχωριανούς του και αυτοί αποφάσισαν να αναγείρουν έναν ναό προς τιμήν του νέου θεού.
Πέρα από την παράδοση, γνωρίζουμε πως η νέα λατρεία γρήγορα βρέθηκε στο στόχαστρο της δυναστείας των Τσινγκ η οποία, επηρεασμένη και από τις πρώτες επαφές της με τη Δύση, αποφάσισε να καταστείλει τη λατρεία θεοτήτων που «προτρέπουν σε ακολασία». Η λατρεία του κουνελοθεού έγινε μυστική, γνωρίζουμε όμως γι'αυτήν από τις αναφορές τοπικών αξιωματούχων προς την κυβέρνηση σύμφωνα με τις οποίες «οι άντρες που αποκτούν τον νεαρό που επιθύμησαν ευχαριστούν το είδωλό τους γεμίζοντας το στόμα του με ζάχαρη και χοιρινά εντόσθια». Για πολλούς μελετητές του κινέζικου πολιτισμού, η συγκεκριμένη λατρεία δεν είναι άσχετη με τον θεσμό των «αδελφικών δεσμών» που ήταν επίσης διαδεδομένος στην επαρχία του Φουτζιάν. Μέσω των «αδελφικών δεσμών» ένας μεγαλύτερος άντρας επισημοποιούσε τη σχέση του με έναν νεότερο τον οποίο αναλάμβανε να «προστατεύει». Μπορούσαν να ζουν μαζί για χρόνια πριν χωρίσουν για να κάνει ο καθένας τη δική του οικογένεια.
Τετράδια όπου οι πιστοί καταγράφουν τις προσευχές τους πριν τα δώσουν στους ιερείς για να τα κάψουν
Σύμφωνα με τον ιερέα Λου, ο κουνελοθεός είναι μια ιδιαίτερα σεμνή θεότητα τόσο λόγω του ατιμωτικού θανάτου του, όσο και εξαιτίας της ταύτισής του με το κουνέλι, ένα πολύ ταπεινό ζώο με το οποίο οι Κινέζοι παρομοιάζουν υποτιμητικά τους ομοφυλόφιλους. Γι αυτό τον λόγο είναι ιδιαίτερα ευγνώμων όταν οι πιστοί απευθύνονται σε αυτόν και κάνει το παν για να εκπληρώσει τις επιθυμίες τους. Προκειμένου να εισακουστούν, οι πιστοί καίνε μέσα στον ναό χάρτινα σημειώματα όπου έχουν καταγράψει τις ευχές τους, αφήνουν προσωπικά είδη ρουχισμού κτλ στον βωμό του θεού για να τα ευλογήσει ή παίρνουν από τον ναό χάρτινα φυλαχτά με ευχές και ξόρκια και τα βάζουν κάτω από το μαξιλάρι τους πριν κοιμηθούν.
Ένα μπλουζάκι τοποθετημένο πάνω στον βωμό για να πάρει την ευλογία του θεού · χάρτινα φυλαχτά.
Ο Λου υπολογίζει πως κάθε χρόνο επισκέπτονται τον ναό εννιά χιλιάδες γκέι και λεσβίες. Ο κινέζικος πολιτισμός μπορεί να μην έχει επηρεαστεί από τη χριστιανική παράδοση, όμως η έμφαση στη δημιουργία οικογένειας και την απόκτηση απογόνων προκαλεί αφόρητες πιέσεις, με αποτέλεσμα ελάχιστοι ομοφυλόφιλοι να εκδηλώνονται ανοιχτά. Ίσως δεν είναι τυχαίο ότι η λατρεία του κουνελοθεού μεταφέρθηκε από την επαρχία Φουτζιάν στην Ταϊβάν, ένα νησί που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τις ακτές της Φουτζιάν με ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού να κατάγεται από τη συγκεκριμένη επαρχία.
Αν και επίσημα παραμένει έδαφος της Κίνας, η Ταϊβάν έχει ντε φάκτο ανεξάρτητη κυβέρνηση από το 1949 όταν κατέφυγαν εκεί οι ηττημένοι δεξιοί του κινέζικου εμφυλίου. Σε αντίθεση με την ηπειρωτική Κίνα, έχει αναπτύξει ένα δημοκρατικό σύστημα διακυβέρνησης και είναι το πρώτο ασιατικό κράτος όπου οι ομοφυλόφιλοι ξεκίνησαν να διεκδικούν δημόσια τα δικαιώματά τους. Μάλιστα πριν από μόλις έναν μήνα, βουλευτές της αντιπολίτευσης κατέθεσαν νομοσχέδιο για την αναγνώριση των γάμων μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου. Αν ψηφιστεί, η Ταϊβάν θα γίνει η πρώτη ασιατική χώρα που θεσπίζει τον γάμο για όλους. Όσο για τον κουνελοθεό, θα είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αποδείξει ότι ακούει τις προσευχές των πολυάριθμων πιστών του...
* Με πληροφορίες από εδώ