.

.
Κάθε Δευτέρα στην Athens Voice (κλικ)

Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2008

ΚΑΘΕ ΝΤΙΣΚΟ ΜΙΑ ΦΩΛΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Κι ενώ στην Αθήνα τα ΜΑΤ έχουν αναλάβει να προστατεύουν το πλαστικό δέντρο του κ. Κακλαμάνη στο Σύνταγμα (με τους φορoλογούμενους να πληρώνουν πάντα τον λογαριασμό), οι αρχές της ολλανδικής πρωτεύουσας επινόησαν πολύ πιο πρωτότυπα happening για την προσέλκυση του τουριστικού συναλλάγματος. Στα πλαίσια χριστουγεννιάτικης εκδήλωσης που χρηματοδότησε ο δήμος του Άμστερνταμ με το ποσό των €15.000 μια εντυπωσιακή φάτνη στήθηκε στον αυλόγυρο γνωστού γκέι κλαμπ. Τον ρόλο της παρθένου Μαρίας ανέλαβε η drag καλλιτέχνις Wendy Mills με ξανθιά περούκα και μαύρες ψηλοτάκουνες μπότες ενώ τον ρόλο του θείου βρέφους η τρίμηνη ανιψούλα της. Τις δύο πρωταγωνίστριες πλαισιώνουν στον ρόλο του Ιωσήφ και των Μάγων γεροδεμένοι μπρατσαράδες αρκούδοι με ασημί κάπες και μαύρα δερμάτινα σορτσάκια.

Σύμφωνα με τους διοργανωτές σκοπός της εκδήλωσης είναι να διεκδικήσουν την αδιαπραγματευτη παρουσία της ΛΟΑΤ κοινότητας στον δημόσιο χώρο καταγγέλοντας παράλληλα το παραμύθι της ολλανδικής ανεκτικότητας. Και αυτό γιατί παρά την φιλελεύθερη φήμη της πόλης, η αυξημένη ορατότητα των ομοφυλόφιλων στο 'Αμστερνταμ έχει οδηγήσει και σε κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων βίας εναντίον τους. Μόνο μέσα στο 2007 καταγράφηκαν 67 τέτοιες επιθέσεις. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της οργάνωσης "Pro Gay" που διοργάνωσε την εκδήλωση "οι ομοφυλόφιλοι αισθάνονται όλο και λιγότερο ασφαλείς στους δημόσιους χώρους καθώς η ολλανδική κοινωνία εμφανίζεται όλο και περισσότερο ευαίσθητη ως προς την προάσπιση των 'παραδοσιακών αξιών' ".

Η εκδήλωση προκάλεσε τις εντελώς ανιαρές και προβλέψιμες αντιδράσεις χριστιανικών οργανώσεων. Μια από αυτές με την επωνυμία "Χριστιανική Αλήθεια" ζήτησε από τον Δήμο να παρέμβει ακυρώνοντας τα "ροζ Χριστούγεννα" και χαρακτήρισε την εκδήλωση "εισαγωγή μιας διαστροφής στην ιστορία της Βίβλου". Αφού λοιπόν οι χριστιανοί της Ολλανδίας μιλούν ακόμα μια φορά για "διαστροφές" ας δούμε πως αντιμετώπιζαν οι ίδιοι αυτές τις "διαστροφές" τον καιρό που κυβερνούσαν την Ολλανδία - δηλαδή τον 18ο αιώνα.


'Ηταν μια δύσκολη εποχή για τη χώρα που έβλεπε τη στρατιωτική της ισχύ να μειώνεται και τις αποικίες της να χάνονται η μία μετά την άλλη. Οι καλβινιστικές αρχές της εποχής δεν χρειάστηκε να ψάξουν πολύ για να βρουν τον κατάλληλο αποδιοπομπιαίο τράγο. Η άποψη ότι ο Θεός τιμωρούσε την Ολλανδία λόγω της χαλάρωσης των ηθών άρχισε να προπαγανδίζεται σε όλους τους τόνους. Στη δεκαετία του 1730 η Ολλανδία καταλήφθηκε από τη λεγόμενη "αντι-σοδομιτική υστερία". Οι άντρες που διέπραταν το αμάρτημα της "σοδομίας" -δηλαδή πήγαιναν με άλλους άντρες- κατηγορήθηκαν για όλα τα δεινά της χώρας και ένας οργανωμένος διωγμός ξεκίνησε εναντίον τους. Έκπληκτες οι αρχές ανακάλυπταν ότι σε πόλεις όπως το Άμστερνταμ και η Ουτρέχτη υπήρχε ένας ολόκληρος σοδομιτικός "υπόκοσμος" με τη δική του διάλεκτο και τα δικά του στέκια.

Για το τί ακολούθησε αντιγράφω από το βιβλίο "Ομοφυλοφιλία, μια Παγκόσμια Ιστορία" (εκδόσεις Πάπυρος): "Το 1730 η αποκάλυψη ενός εκτεταμένου δικτύου σοδομιτών σε όλη τη χώρα οδήγησε σε 75 εκτελέσεις και στην καταδίκη ερήμην σε θάνατο άλλων 100 αντρών. Ανάμεσα στο 1730 και το 1811 έγιναν πάνω από χίλιες δίκες καθώς νέα κύματα διωγμών ακολούθησαν κατά τις επόμενες δεκαετίες. Οι περισσότεροι άντρες καταδικάστηκαν σε ποινές φυλάκισεις αλλά έγιναν και 200 εκτελέσεις. Ως προς την μέθοδο της εκτέλεσης η Ολλανδία είχε αντικαταστήσει την καύση στην πυρά με τον στραγγαλισμό και τον πνιγμό μέσα σε ένα βαρέλι".


Ίσως οι χριστιανοί της Ολλανδίας να μην αισθάνονται την ανάγκη να ζητήσουν συγγνώμη για το αίμα τόσων αθώων που χύθηκε στο όνομα της θρησκείας τους πριν από 300 χρόνια. Άλλωστε όταν κάποιος γνωρίζει ότι δεκάδες συμπολίτες του συνεχίζουν να πέφτουν θύματα παρανοϊκών κάθε χρόνο αλλά χρησιμοποιεί τη λέξη "διαστροφή" επειδή μια drag queen φωτογραφήθηκε σε μία φάτνη, μάλλον η χριστιανική μετάνοια είναι μια έννοια ανύπαρκτη στο λεξιλόγιό του.

'Ισως πάλι μελετώντας την ιστορία να υπάρχει ακόμα μια ευκαιρία να μάθουν την έννοια της συγχώρεσης. Όταν το 1731 μετά από φριχτά βασανιστήρια ο 18χρονος υπηρέτης Γιαν 'Ιντζες άκουσε μαζί με είκοσι άλλους ότι καταδικάζεται σε θάνατο για το έγκλημα της σοδομίας η τελευταία κουβέντα προς τους δικαστές του ήταν αυτή εδώ: "Σας συγχωρώ για το αμάρτημα που διαπράξετε σε βάρος μου".

Εκτέλεση σοδομιτών στην πυρά από ελβετικό χειρόγραφο του 16ου αιώνα

17 σχόλια:

Hfaistiwnas είπε...

Αλήθεια ε; Μπράβο οι Ολλανδοί, ξέκαναν ένα σωρό κόσμο, πολλοί θα ήταν και αθώοι φαντάζομαι...
Αυτά τα ξέρουν για να ντραπούν λίγο;
Η ιδέα με τη φάτνη λίγο υπερβολική μου φάνηκε..

Κώστας είπε...

Κι εγώ διαφωνώ με την ιδέα.

gay super hero είπε...

Εγώ θεωρώ ότι η υπόθεση είναι ένα τρικ με σκοπό τη δημοσιότητα. Από εκεί όμως μέχρι να χρησιμοποιεί κάποιος τη λέξη "διαστροφή" η απόσταση είναι μεγάλη. Κάποιοι θεωρούν ότι τα ιερά και τα όσιά τους πρέπει να είναι στο απυρόβλητο αλλά αυτοί να μπορούν να λένε ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι.

cobden είπε...

Μια χαρά η ιδέα με τη φάτνη αλλά έλεος, ο δήμος έπρεπε να το χρηματοδοτήσει αυτό??Οι φορολογούμενοι πρέπει να πληρώσουν το promotion του gay club?
Οπότε από τη στιγμή που υπάρχει η δημοτική χρηματοδότηση,δηλαδή λεφτά των φορολογουμένων, δίνει το δικαίωμα στις χριστιανικές οργανώσεις να αντιδράσουν και να ζητήσουν την ακύρωση της εκδήλωσης. Αντίθετα, αν το κλαμπ ήταν ο χρηματοδότης, κανείς δε θα είχε δικαίωμα να πει τίποτε.

gay super hero είπε...

@ cobden

Η φάτνη έτυχε να είναι έξω από ένα κλαμπ αλλά τα "Γκέι Χριστούγεννα" είνα μια εκδήλωση που καταλαμβάνει έναν ολόκληρο δρόμο στο κέντρο της πόλης.

Και δεν είπα ότι δεν έχουν δικαίωμα να αντιδράσουν! Φυσικά και έχουν. Έχει σημασία όμως ποιες λέξεις χρησιμοποίησαν για να αντιδράσουν.

cobden είπε...

"Και δεν είπα ότι δεν έχουν δικαίωμα να αντιδράσουν! Φυσικά και έχουν. Έχει σημασία όμως ποιες λέξεις χρησιμοποίησαν για να αντιδράσουν."

Δεν περίμενα διαφορετικό λεξιλόγιο, ούτως ή άλλως.

Το θέμα όμως είναι πως η κρατική χρηματοδότηση ανοίγει το δρόμο στη λογοκρισία.Και σε μια ιδιωτικά χρηματοδοτούμενη εκδήλωση, θα αντιδρούσαν κάποιοι, αλλά δε θα μπορούσαν να ζητήσουν την απαγόρευση της εκδήλωσης γιατί προσκρούει στο δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου. Όταν όμως εμπλέκεται κρατικό χρήμα,τα πράγματα γίνονται πολύ πιο σύνθετα. Το ζητούμενο πια δεν είναι η ελευθερία του λόγου, αλλά το δικαίωμα κάθε φορολογούμενου να εγκρίνει πού πάνε τα λεφτά του.
Και, ρε γαμότο, τόσο ανίκανη έχει γίνει πια η κοινωνία των πολιτών στη Δυτική Ευρώπη, που δεν μπορούσαν να βρεθούν πέντε gay μαγαζιά να χρηματοδοτήσουν μια τέτοια εκδήλωση??

gay super hero είπε...

"Δεν περίμενα διαφορετικό λεξιλόγιο ούτως ή άλλως"

Εγώ πάλι θα περίμενα διαφορετικό λεξιλόγιο από έναν θεσμό που ιστορικά έχει τόσο αίμα στα χέρια του.

Επίσης γνωρίζω ότι ο Δήμος του Άμστερνταμ χρηματοδοτεί και τη συντήρηση των ιστορικών εκκλησιών της πόλης. Μήπως πρέπει να γίνει δημοψήφισμα και γι'αυτό; Γιατί κάποιοι φορολογούμενοι μπορεί και να διαφωνούν!

George Tsitiridis είπε...

Αν γινότανε εδω θα βάζανε φωτιά στο Σύνταγμα...
ε πάλι βάλανε,,,,, αλλα

uberbastard είπε...

gay super hero and cobden, enough already! get a room! the sexual tension between you is killing us!

gay super hero είπε...

@ uberbastard

Eίναι πνευματική η ένταση :-D

comingThrough είπε...

a emena maresei... asta ta paidia:D

cobden είπε...

Μας κατάλαβαν, gsh :D

ProFyLaKtiKo είπε...

νομίζω πως και οι ίδιοι όπως και εμείς γνωρίζουμε την αντίδραση κινημάτων χριστιανικών, πουριτανικών κτλ σε μια τέτοια κίνηση.

δεν το θεωρώ απαραίτητα κακό (αφού είσαι αδελφή θα μου πεις), αλλά φοβάμαι πως γίνεται απλά για λόγους προβολής. παρόλα αυτά νομίζω πως το μήνυμα περνιέται :)

άντε, την επόμενη φορά με βούδδα!

g for george είπε...

Ο τίτλος όλα τα λεφτά!


Πάντως διαφωνώ κι εγώ με την φάτνη (σιγά που δεν θα διαφωνούσα)

Συμφωνώ απόλυτα, σχετικά με το απυρόβλητο, που αναφέρεις.

Dr_MAD είπε...

με αυτες τις εκτελεσεις φτασαμε σημερα να ειμαστε τοσο λιγοι οι ανδρες (με την ευρεια εννοια). 48% σου λεει...

*ο Ιντζες μηπως υπονοουσε οτι τον παρενοχλησε ο δικαστης? λεω εγω τωρα...

Aphrodite είπε...

Ηθελα νά'ξερα, όλοι αυτοί που έχουν τη μάχαιρα και το καρπούζι ταυτόχρονα, τι σκατά κάνουν στην κρεβατοκάμαρά τους... εκτός από κοπανέλλι, καλαθοπλεκτική και βραδιές ποίησης βεβαίως-βεβαίως...

Διότι αφού αυτοί οι κατά-το-manual-φτυστοί καραστρ-8 είναι η ΑΓΝΟΤΗΤΑ προσωποποιημένη, ένα βήμα πριν την αναγορά τους στην απόλυτη αγιοσύνη, όλοι αυτοί που κάνουν τα εκτρωματικής χυδαιότητας μικρά ή μεγάλα σεξοεγκλήματα (φάτνη και ντραγκ?! Μη χειρότερα, σε λίγο θ'ανοίξει και Lidl μες το ΑΒ!!!) πρέπει να είναι οι κατάπτυστοι γκέυζ, έτσι δεν είναι?

Δλδ ένας άντρας γκέυ πχ είναι ταυτόχρονα και εγκληματίας, παιδεραστής, κουκλουξκλανίτης, δολοφόνος, κλέφτης, ληστής, απατεώνας, μαστρωπός, πουτάνα, πούτανος (sic), δουλέμπορος, τράφφικερ, έμπορος κόκας και άλλων εδώδιμων, ασφαλίτης, κάφτης σημαιών, εθνόσημων, δεν κάνει το σταυρό του όταν περνάει από εκκλησίες, κατεβάζει καντήλια στις βρισιές, είναι επίσης χουλιγκάνος, ψυχάκιας, σήριαλ βιαστής, κτλ κτλ κτλ, τα οποία φυσικά είναι όλα συμπτώματα του ότι δεν οργασμικώνει με σκοπό την τεκνοποίηση δια μέσου του θήλεως...

Τι να πω, ζούμε σε τρελλές εποχές, αλλά αν βάζεις κάτω και κρίνεις τους άλλους με βάση το γαμω-κρέββατο, να είσαι διατεθειμένος να τεθεί και το δικό σου επί τάπητος.

Αει σιχτρίρ δλδ!

ΚΑΛΑ μυαλά ρε πούστη μου!

(no pun intended καλέ μου!)

Και πού'σαι, η Absolut στη μολότωφ masquarade, μη μας πάρουν και για κακόγουστες κουλές!

ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ sweetie!

Συβίλλα είπε...

Καλά, το φιλαράκι μου ο Jan που μένει εκεί, μου λέει πως η φωτό τους αδικεί κιόλας!

Χαχαχα! Τέλειο! Φαντάζεστε κάτι ανάλογο στην Athens in the closet του Νικήτα;
Χε! Τι λες τώρα...