.

.
Κάθε Δευτέρα στην Athens Voice (κλικ)

Τρίτη, 24 Ιουνίου 2008

AΓΑΠΗ ΜΟΥ ΕΚΟΨΑ ΤΗ ΜΑΓΙΟΝΕΖΑ!

Για να μην έχουμε ψευδαισθήσεις ότι κοινωνίες όπως η βρετανική έχουν απαλλαγεί οριστικά από τα ομοφοβικά σύνδρομα του παρελθόντος, η διαμάχη που ξέσπασε αυτές τις μέρες με αφορμή μια τηλεοπτική διαφήμιση έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι δεν πρέπει να θεωρούμε τίποτα δεδομένο. Η εταιρεία ειδών διατροφής Heinz άποφάσισε να αποσύρει τη διαφήμιση της μαγιονέζας Deli Mayo και να ζητήσει συγγνώμη από το κοινό, όταν διακόσιοι τηλεθεατές κατέθεσαν επίσημη καταγγελία στην ανεξάρτητη αρχή που ελέγχει το περιεχόμενο των διαφημίσεων. Τη θύελλα προκάλεσε μια σκηνή στο τέλος του σποτ όπου δύο άντρες ανταλλάσουν ένα πεταχτό φιλάκι την ώρα που ο ένας ξεκινά βιαστικός για το γραφείο - και αφού προηγουμένως τα παιδιά έχουν φύγει για το σχολείο.

Η Heinz διευκρίνισε ότι δεν ήταν πρόθεσή της να παρουσιάσει μια γκέι οικογένεια (θεός φυλάξοι!). Ο νταβραντισμένος τύπος με τη χαρακτηριστική προφορά θέλει να περάσει στους τηλεθεατές το μήνυμα ότι με τη Deli Mayo είναι σαν να έχεις στην κουζίνα σου έναν σαντουϊτσά από τη Νέα Υόρκη (δεν είναι τυχαίο ότι τα παιδιά τον αποκαλούν "μαμά"). Παρά τις εξηγήσεις της εταιρείας και το γεγονός ότι το συγκεκριμένο διαφημιστικό δεν προβλήθηκε στην παιδική ζώνη (καθώς η βρετανική νομοθεσία απαγορεύει τις διαφημίσεις τροφίμων πλούσιων σε λιπαρά κατά τη διάρκεια παιδικών εκπομπών) τίποτα δεν μπορούσε να κατευνάσει την οργή των "ευαισθητοποιημένων" πολιτών. Στις καταγγελίες τους χαρακτηρίζουν "προκλητικό" και "ανάρμοστο" το θέαμα δύο αντρών που φιλιούνται. Άλλοι ισχυρίζονται ότι η διαφήμιση είναι "ακατάλληλη για παιδιά" καθώς αναγκάζει τους γονείς να συζητήσουν μαζί τους το ζήτημα των ομοφυλοφιλικών σχέσεων. Μα φαντάζομαι ότι πέρα από τις πωλήσεις αυτός ακριβώς ήταν και ο στόχος της διαφήμισης - άσχετα αν τα τρομοκρατημένα στελέχη της Heinz δεν είχαν τα κότσια να υποστηρίξουν μέχρι τέλους αυτό που αποφάσισαν.

'Οπως και νά χει το πράγμα, μπορείτε να παρακολουθήσετε εδώ τη διαφήμιση και να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα


19 σχόλια:

Hfaistiwnas είπε...

Σαν διαφήμιση είναι εντάξει, αλλά πως θα καταλάβει ο κόσμος αυτός που θες να πεις αν δεν βάλεις λεζάντα; Είπαμε είναι μπροστά αλλά ένα συντηριτισμό τον έχουν! Ούτε εγώ θα καταλάβαινα πάντως!

Queerdom είπε...

Μεγάλο συντηρητισμό έχουν, πίστεψέ με...Ανέχονται πράγματα λόγω πολιτικής ορθότητας κυρίως.

Όναρ είπε...

Μπορώ να πω ότι η διαφήμιση δεν είναι καθόλου σόκιν..απ΄την άλλη όμως δεν είναι και ένα καθημερινό θέαμα..το γεγονός ότι πρέπει τα παιδιά να είναι ενήμερα είναι απολύτως αναγκαίο..θα μπορούσαν οι γονείς να δουν τη διαφήμιση ως έναυσμα για τέτοιου είδους συζητήσεις..όλα τα νομίσματα εξάλλου έχουν δύο πλευρές..αρκεί να κάνουμε τον κόπο να τα γυρίσουμε και απ΄την άλλη..Καλησπέρες κοινωνικοπολιτικής αναρχίας..

MAD είπε...

Και μου αρέσει τόοοσο η μαγιονέζα! :-(

PS: Εγώ βρήκα περιττό το τέλος. "Ξέχασες κάτι..." -μπορούσε να γίνει πιο ανεπιτήδευτα, ε?

g for george είπε...

Ελπίζω να μην βάλεις την μπέρτα σου και έρθεις κατά 'δω αλλά νομίζω ότι η διαφήμιση ήταν εντελώς ηλίθια.

Mom? ΜΟΜ??

Αν θέλουμε να περάσουμε ένα θετικό μήνυμα για την γκέι οικογένεια, αυτό είναι;

Καλά έκαναν και διαμαρτυρήθηκαν.

(βαράτε, αντέχω!)

g for george είπε...

Άουτς!

PAVLOS είπε...

Η χαζοψευτοσεμνοτυφία των Άγγλων. Μπλιαχ!

Strahd είπε...

Καλά το ήξερα ότι οι Άγγλοι παραμένουν συντηρητικοί μέχρι το κόκαλο αλλά και η διαφήμιση δεν είναι και ότι καλύτερο είχε βγει ποτέ. Αν και η διαφήμιση δεν είναι καθόιλου σόκιν, δεν θέλουν να το βλέπουν κάτι τέτοιο στα σπίτια τους παρόλο που είναι καθημερινό φαινόμενο στους δρόμους της Αγγλίας.

Strahd είπε...

Του Λονδίνου, έστω...

revqueer είπε...

Η διαφήμιση πάντως υπέροχη.

One Big DJ είπε...

emena mou arese. macho mom...xixi

alla to oti thelei olokliri paragrafo na eksigisei to concept...mallon den kataferan to skopo tous san diafimistes i pane na ta mpalwsoun

lapofthegods είπε...

Κάποιος είπε τη διαφήμιση υπέροχη ή είναι ιδέα μου? Έλεος! Τέτοιες διαφημίσεις, πρόχειρα φτιαγμένες, με χαμηλή αισθητική και με δηλώσεις πανικού από τις εταιρείες, απλά τις σιχαίνομαι!

ΥΓ. I couldn't agree more G for George..!

e-Lawyer είπε...

Και βέβαια, η λογοκρισία πάντα παρούσα: δυστυχώς δεν μπόρεσα να δω το video γιατί αυτή τη στιγμή έχει αποσυρθεί από το Youtube...

Ναυτίλος του Διαδικτύου είπε...

Σωστό! Δεν είναι δυνατόν δύο άντρες να φιλιούνται μπροστά στα παιδιά! Μπορεί να γίνουν πουστράκια! Ενώ άμα φιλιούνται δύο ετερόφυλοι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, γιατί το πολύ-πολύ να γίνουν straightάκια. Πολύ μυγιάγγιχτος ο κόσμος βρε παιδί μου.

Mailo® είπε...

Η διαφήμιση δε μου άρεσε. Αλλά μου άρεσαν μερικά από τα σχόλια που γράψατε… :)

e-Lawyer είπε...

Η διαφήμηση δεν είναι gay, απλώς χρειάζεται ο θεατής να κάνει μπει σε μια "θεατρική σύμβαση", στην οποία η μαμά (η "κανονική", str8, γυναίκα, μαμά) έχει αντικατασταθεί από τον μερακλή σαντουιτσά. Το εξηγεί μια χαρά ο GSH στο ποστ
Οπότε, g for george, σαφώς και δεν μιλάει για κανένα gay πρότυπο.

Το πρόβλημα είναι ο πουριτανισμός που βεβαίως δεν μπαίνει σε ένα τέτοιο εγκεφαλικό παιχνιδάκι, αλλά θέλει να είναι όλα ξεκάθαρα, σαφή, κυριολεκτικά, για να μην μπερδεύουμε όχι μόνο "τα παιδιά", αλλά και "τους μεγάλους".

gay super hero είπε...

@ everybody

'Εχω ζήσει στην Αγγλία για ένα χρονικό διάστημα. Δεν θεωρώ ότι είναι πλέον μια συντηρητική χώρα σε αυτά τα θέματα, σίγουρα όχι αν συγκριθεί με την Ελλάδα. Έγώ είχα σχέση με ένα αγόρι 20 χρονών που είχε πει στους γονείς του από τα 16 ότι ήταν γκέι και επέμενε μάλιστα να μου τους γνωρίσει. Εγώ αντίθετα είχα ενδοιασμούς καθώς προερχόμουν από ένα σαφώς πιο συντηρητικό περιβάλλον. Τελικά πήγα σπίτι και τους γνώρισα και όλα πήγαν μια χαρά! ['Οπως όλοι οι γονείς ήθελαν κι αυτοί να μάθουν με τι κουμάσι βγαίνει ο γιος τους :-)] Θυμάμαι επίσης όταν ξεκίνησε το Queer as Folk και έδειχνε δύο άντρες να κάνουν σεξ στις 10 η ώρα το βράδυ! Μιλάμε για ανήκουστα πράγματα για τα ελληνικά δεδομένα και μάλιστα αρκετά χρόνια πριν.


Επίσης σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι αυτή η διαφήμιση είναι έξυπνη ή τολμηρή! Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι πως κάποιοι κατάφεραν να δημιουργήσουν τέτοιο θέμα σε μια χώρα όπου οι γκέι παντρεύονται και μεγαλώνουν παιδιά και όπου η τηλεόραση έχει σπάσει τέτοια ταμπού προ πολλού.

Τελικά νομίζω αυτό που έχει σημασία είναι η στάση της εταιρείας που με τις πρώτες αντιδράσεις έσπευσε να αποσύρει τη διαφήμιση για κάτι τόσο παιδαριώδες. Γι'αυτό και δεν είναι ακριβές να μιλάμε για "λογοκρισία". Αντίθετα πρόκειται για την αυτο-λογοκρισία μιας εταιρείας που δεν ξέρει που πατάει και που βρίσκεται

e-Lawyer είπε...

Πολύ σωστά. Βιάστηκα να μιλήσω για λογοκρισία, όταν είδα ότι το γιουτιουμπ την ειχε κατεβάσει χτες.

poontangdee είπε...

Εμενα μ'αρεσε πολυ η διαφημιση. Ειδικα το βλεμμα του τυπα μετα απο το "mom" haha. Αλλα και το τελος με την βαρια νεουορκεζικη προφορα. Teehee :D

Mayo sucks in any case. :P

Και ελα μωρε, κανανε ετσι για διαμαρτυρια 200 ατομων σε χωρα 60 μυριων. Να την ξαναβαλουνε! :D Εξαλλου οντως δεν την βλεπω για γκει διαφημιση. Τεσπα, τι να πεις.

Εγω θελω να δω τι εχει να γινει τωρα με το L Word στον Alpha. Εκτος αν το θαψουνε στην μεταδοση σαν το QaF και εν τελει το κοψουν μετα απο λιγο.